Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af duskern
#238300
Som overskriften siger har jeg et underligt problem med Netflix på mit LG OLED55B6. Nogen gange zoomes der simpelthen ind på billedet imens vi sidder og ser serier. Jeg har ikke fejlsøgt problemet rigtigt endnu, men har oplevet det flere gange på serien The Americans.

Det er meget tydeligt at se at der er noget galt, da scenerne ser ud som om de er filmet helt forkert. Så der fx er klippet lige midt i ansigtet på en person der snakker med en bordlampe i centrum af billedet :) Det ser helt skørt ud. Nogen gange virker det at lukke app'en og starte igen, men ofte så kommer det igen ved sceneskift.

Nogen der kan hjælpe?
Af Simon R.
#238302
Jeg har oplevet det samme med "Stranger Things" - der er et eller andet galt med app'en på tv'et, og det eneste der hjælper, er at slukke og tænde tv'et og gå ind i Netflix igen. Tror desværre bare vi må håbe at LG/Netflix får løst problemet.
Af Simon R.
#238305
Nu har jeg skrevet til LG. Ikke at jeg tror det hjælper en dyt. De vil sikkert bare foreslå mig, at det er fordi jeg har "Magic zoom" aktiveret, eller at jeg skal gendanne fabriksindstillinger (på et helt nyt tv) etc etc...:) men måske hvis nok skriver ind om det samme problem.

Dog lidt underligt, at jeg ikke er stødt over det problem i tests her (af E6), eller umiddelbart på Avforums eller andre steder. Men jeg er i hvert fald ikke alene, så gad vide hvad problemet skyldes...
#238314
Det er helt klart en fejl, men næste gang det sker, så gå ind i indstillingen format og skift mellem 16/9 og original og evt tryk knappen just scan til og fra.

Det kan muligvis afhjælpe problemet midlertidigt, så du ikke behøver at lukke appen ned hver gang.

Det løses forhåbentlig i en opdatering...
Af Simon R.
#238315
Det hjælper ikke at skifte format. Den står som den skal, det er et eller andet andet, der sker, hvor den zoomer voldsomt ind i billedet og flytter det ned... Virker som om man ser ca. 1/3 af billedet i bredden, måske halvdelen.
Af Simon R.
#238318
Ooooog præcis som forventet, kom det intelligente svar fra LG support:

"Tak for din henvendelse til os.

Jeg skal forsøge at hjælpe dig med dit problem på bedste måde.

Det er ikke noget jeg har hørt om før, men sidder jo ikke alene her kan du evt sende et billede af problemet til [email protected]

Så kan vi kigge på det, normalt hvis man skal zoome, så skal man trykke på fokus knappen nede i bunden, og er normalt ikke en knap man ubevidst kommer til og trykke på.


Håber dette er dig til hjælp, hvis du har yderligere spørgsmål så er du velkommen at kontakte os igen."

Man får jo lyst til at give op...:) men skriv endelig ind til dem, så mange som muligt, så kan det være der sker noget (engang) :D

Jeg har ikke selv mulighed for at sende et billede af problemet da mit tv er pakket ned for tiden, så hvis nogen vil gøre det, vil det da være fint.
#238320
Jeg spørger vores kontakt hos LG og beder om en support-mail I kan kontakte for at fejlsøge problemet eller få LG til at reproducere det selv. Jeg vender tilbage.
#238327
Simon R. skrev:Det hjælper ikke at skifte format. Den står som den skal, det er et eller andet andet, der sker, hvor den zoomer voldsomt ind i billedet og flytter det ned... Virker som om man ser ca. 1/3 af billedet i bredden, måske halvdelen.
Brugeren "Hoebsi" på avforum har samme problem, der bliver skrevet lidt om det her :

https://www.avforums.com/threads/lg-b6- ... 515/page-7
Af Brixen
#238329
Jeg har oplevet det samme, men tilskrev det en "mandagsmodel". Det første tv jeg fik er ombyttet pga. wi-fi ikke virkede. Det havde også andre fejl.

Jeg kunne forstå hvis 4k indhold bliver fordoblet på en full HD skærm, men ikke på en 4k skærm. Men mon ikke fejlen er pga. Netflix 4k.
Af duskern
#238331
Torben Rasmussen skrev:Jeg spørger vores kontakt hos LG og beder om en support-mail I kan kontakte for at fejlsøge problemet eller få LG til at reproducere det selv. Jeg vender tilbage.
Lyder rigtig godt. Det er sgu lidt irriterende at se indhold hvor billedets størrelse ændrer sig. Så vidt jeg husker gør min chromecast ikke dette med at zoome ind, men det er lidt irriterende at skulle bruge en chromecast når man har et smart tv med en app til samme formål. Chromecast virker jo heller ikke til 4k indhold.
Af duskern
#238566
Torben Rasmussen skrev:Jeg spørger vores kontakt hos LG og beder om en support-mail I kan kontakte for at fejlsøge problemet eller få LG til at reproducere det selv. Jeg vender tilbage.
Noget nyt Torben?
Simon R. skrev: Man får jo lyst til at give op...:) men skriv endelig ind til dem, så mange som muligt, så kan det være der sker noget (engang) :D

Jeg har ikke selv mulighed for at sende et billede af problemet da mit tv er pakket ned for tiden, så hvis nogen vil gøre det, vil det da være fint.
Hvor var det du henvendte dig henne Simon R? Jeg kan godt prøve at taget et screenshot af problemet. Skal det bare sendes til "[email protected]"? Er det ikke lidt underligt at det er lgservice.se i øvrigt?