Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Brixen
#252731
Jeg har talt med Netflix om problemet. De sagde at jeg skulle prøve at logge ud af Netflix appen og logge ind igen. Det hjalp også første gang, men det kan ikke være meningen man skal gøre det hver dag.

Problemet opstår når streamen starter i lavere opløsning. Idet den skifter fra 1080 til 2160 ser man kun 1/4 af billedet.
1/4 Netflix
1/4 Netflix
IMG_2498.jpg (264.59 KiB) Vist 2938 gange
Af Labze
#252747
Jeg har også haft samme problem og er også sket med Amazon Prime. Kan huske første gang det skete var det i mens jeg så The Grand Tour, hvor det skete under et kapløb. Tog mig noget tid at opdage det da jeg først bare troede det var fordi de lavede close up under kørslen som de nu nogen gange gør men da de stod og talte bagefter kunne jeg så se at der var noget galt. Det er siden da sket ofte og også i Netflix. Jeg har siden da fået udskiftet TVet da der var pixelfejl på det gamle og haft en nvidia shield efterfølgende. Så kan ikke sige om den her gør det samme men det sker i hvert fald ikke på min Shield :)
Af Bruger1
#252782
Det er sgu en bizar sag.

Jeg havde SAMSUNG smart tv tidligere som fungerede skide godt med Netflix og andre lign. streamingtjenester.

Når man tilslutter apple-tv eller google.cast, fungerer det jo fint. Altså, det fungerer fint når man tilslutter en ekstern harware til tvet.
Så er det ikke Netflix appen der fejler.

Så kan det kun være en hardware/software i tvét som skaber problemet?

Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?
Af Brixen
#252783
Bruger1 skrev: Er der nogen der har et bud på hvad det kan være?
Jeg ved hvornår fejlen kommer.
Alt indhold, der ikke er 4k skal jo forstørres, og Netflix starter på 720, så 1080 og det bliver korrekt forstørret til 2160, men idet streamen skifter til 2160 fortsætter tv'et med at forstørre billedet.
Da fejlen er på både Netflix 4k og Amazon 4k peger pilen på LG som har fejlen.
Men ved Youtube 4k har jeg aldrig set fejlen. ::l
Af Bruger1
#252827
Det virker jo fuldstændig tosset!

Har du prøvet at skifte Netflix abebonement fra HD til ULTRA HD version.
Jeg skiftede hastighedsindstillingen til auto fra hurtig.
Det hjalp ikke en dyt.