Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af toi
#236776
Hej Flatpanels brugere

Jeg kunne godt tænke mig at høre om de af jer som har et TV med Android 5.1 oplever nogle af de samme problemer som mig. Fx virker Google Cast kun med Netflix og Youtube. Viaplay hakker og lyd er bagefter. Cmore+HBO viser at der loades - men uden resultat.

Jeg har desuden oplevet en del nedbrud og genstarter i forbindelse med Netflix.

Mit TV er et Philips 55PUS8700 (ja det er buet - men var på tilbud :( )

Jeg har skrevet til Philips som vist ikke har løsning på problemet og Wupti hvor jeg har købt TV skriver at alle problemer skyldes dårligt antennesignal...

'Som jeg kan forstå på dig er det forbindelsen som er ustabil som at det slukker ned. og genstarter en gange i mellem. Der er noget inden i philips tv som gør at hvis ikke signalet til tv'et er godt nok så vil den gøre dette. Derfor vil jeg henvise dig videre til din egen udbyder i første omgange'

Hvad tænker I og har Sony ejere lignende problemer?
Af Gil
#236797
Der er her til aften kommet en ny software opdatering fra Philips. Måske den løser nogle af problemerne ? Jeg har netop smidt den på mit 65PUS7600

Release notes:
QV151E_R0.5.38.93 (software creation: 26 july 2016 / software publish-date: 5 august
2016)
- Replacer for the 5.38.68 [71XX, 7600 (including 65PUS7600 bom 2) , 8700 series]
- Stability improvements
- Solution for playing video in Videociety app
- Update to preinstalled channel list
- Updated channel logos
- Google Security Patches and CTS fixes
Af toi
#236811
TV er tilsluttet via kabel. Modtog også den nye opdatering fra Philips i går - så må jeg se hvordan den virker.

Man må håbe at B&O får bedre styr på deres Android software :-)
#236815
Forhåbentlig fikser opdateringen de værste ting. :) Hvis du kører kabel, så giver svaret fra butikken jo ingen mening. Det er helt klart fejl i softwaren.

Hmm, tja. Rygtet vil jo vide, at det er TP Vision (der også laver Philips TV), som står for Android-delen i B&O's skærme. Det skal dog lige siges, at TP Vision i år med 2016-modellerne er gået over til samme hardware-chip, som Sony også bruger i deres Android TV. Min oplevelse er at det hjælper på det, men at der stadig er arbejde at gøre for softwaren.
#236820
Philips tv er desværre ikke hvad de har været :-(

har haft et med android og det har var inde og blive rep. 2 gange og det virke stadig ikke, det genstart hele tide, billede på HDMI forsvandt, ingen lyd, ville ikke tænde og ikke slukke, måtte hive strømme og så virke det igen,
Af Gil
#236843
Løsningen er (desværre) at holde sig langt væk fra tv'ets indbyggede/installerede Android apps, for så virker mit tv fint og uden problemer. Bruger jeg den indbyggede Netflix app, så vil tv'et nogle gange pludselig ikke tænde dagen efter (jeg har endnu ikke testet om den nye opdatering hjælper på dette).

Jeg har derfor løst stabilitetproblemerne ved at bruge min Apple TV 4 til alt streaming m.v. Lidt tragisk at det skal være nødvendigt, men den er nu også meget hurtigere anyway.
Af toi
#246665
Så blev sagen lukket!!! Wupti gik efter en del mails og en lang logbog med fjernsynets nedbrud, endelig med til at tage TV retur.

Håber godt nok at de forbrugere som har været i samme situation som mig også får byttet deres Philips TV. Philips skulle simpelthen trække samtlige 2015 modeller tilbage - men i stedet går der rygter om at de ikke engang opdaterer til Android 6.

Har nu købt mig et 55" LG b6v - og det er da helt perfekt. :) Ingen nedbrud og endelig er der surround ud fra Netflix.