Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#236532
Jeg har et ældre Samsung 7005 tv hvor jeg lige pludselig ikke kan vælge hvilken wifi netværk jeg vil bruge.

Når jeg søger efter netværk kommer de netværk den finder frem på skærmen men hele menuen forsvinde efter 1 sekund, jeg kan se at den finder netværkene men jeg kan ikke nå se vælge dem.

Jeg har haft installeret DR streaming via den ungarske model hvor man skifter sprog m.v. men ved ikke om det kan være derfor.

Jeg har prøvet at nulstille tv'et men det nulstiller ikke netværk - findes der en funktion der nulstille mere evt. en service menu med fejlmeldinger osv.
#236635
Bent læs lige mit spørgsmål en ekstra gang. ;)

Jeg skrive jo at jeg kan se at den ikke har problemer med at find mine netværk, men at det billede hvor de forskellige netværk vises og hvor man kan vælge et netværk kun vises i ca. 1 sekund hvorefter den går tilbage til alm TV.

Jeg er på et trådlås netværk og har fint forbindelse men kan bare ikke skifte til et andet.
#236743
Nej for hvis man nulstiller gælder det af en eller anden grund ikke netværksopsætningen.

Jeg er også lidt bange for hvad der vil ske hvis jeg nulstiller netværksopsætningen - for som det er nu vil jeg ikke kunne vælge et trådløs netværk
#236750
Ahh, yes. De har puttet netværket i sin egen indstilling, som man kan nulstille. Jeg skal ikke gøre mig klog på, om det hele går i fisk hvis du nulstiller dette, så det må nok komme an på en prøve hvis du tør.
#236752
Jeg vil tro det minder om et problem jeg har med mit fjernsyn derhjemme (En endnu ældre Samsung model). Så snart du forsøger at findes Wifi så hopper den bare en menu tilbage. I mit tilfælde vil jeg mene at jeg prøvede alt, uden held.

- Nulstilling af netværksindstillinger
- Fabriksindstilling af fjernsynet

Til sidst havde jeg fat i Samsung som kunne guide mig til at nulstille fjernsynet på en mere avanceret måde. Noget med at slukke fjernsynet og så holde bestemte knapper inde på fjernbetjeningen (Menu + noget andet som jeg desværre ikke husker, måske du kan Google det) som fik en bestemt menu frem på skærmen og den vej slette alt. (Lidt ligesom man nulstiller en Samsung mobil).

Dette afhjalp heller ikke problemet, og manden jeg talte med kunne konkludere at mit WiFi-netværkskort var stået af. Det kan skiftes for 400 kr (til min model) og er ikke særlig svært - set på Youtube. Jeg har bare endnu ikke taget mig sammen til at gøre det :D

Fandt lige min gamle tråd:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... =2&t=34841
#237235
Jeg er enig med Hajric.

Kunne tyde på at dit WiFi modul i TV'et er ved at gå nedenom og hjem?

Ud fra din beskrivelse vil jeg gætte på at du har en ES7005 TV fra 2012? :)