Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af moler
#233798
Andre som har problemmer med at afspille 4k film via Plex? har netværkskabel i tv, men den stopper og buffer stadigvæk. Har ingen problem via usb disk men der kan jeg ikke få undertekster. På Samsung 6475 kørte samme film fint via Plex enda over wifi.
Af KimHansenDK
#233956
Steemann skrev:Jeg gik efter løsningen med 50 mm skruen og forkortede den med en nedstryger (manualen til tv'et siger en 43-45 mm skrue) . ikke verdens mest ideele løsning, men når nu Samsung går enevej med et ulogisk koncept så finder man en løsning. Jeg har et vogel beslag og bruger de medfølgende spacers. Der er ingen proplemer med det setup. Da det er M8 maskin skruer skal du der en seriøs overklipningskraft/trækkraft til før du skal være nervøs for de 4 bolte. (eller 2 hvis du bruger wire)selve skue dybden i tv'et er 10-15 mm (så vidt jeg husker) og det er rigeligt til at holde vægten på tv'et.

De "dalrende" spacers som du frygter, sidder pænt solidt fast når du får spændt skruerne i. Jeg lavede lakmus testen og hev af fuld kraft i beslaet da jeg havde spændt det fast. Det rokkede sig ikke en mm.
Jeg skal selv til at smide det op på væggen, og jeg har ligeledes kun kunne finde M8 50mm skruer. Hvor meget har du forkortet dem?
Af Bjur
#234413
Der hvor jeg arbejder forhandler vi heldigvis B-Tech beslag, så har taget en masse forskellige skuer og afstandsstykker med hjem. Men hold op det er dumt lavet. Øverste huller (mener jeg) er ikke så langt inde som nederste eller omvendt, så der skal bruges forskellige skruer for at få det til at passe. Men ellers et godt fjernsyn.
Til jer andre der har TVet har i opdateret firmwaren? Jeg tør næsten ikke da mit tidligere PS64D8005 plasma ændrede lysstyrke og noget andet hvis man opdaterede firmwaren. Håber Samsung har lært af lektien?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#234415
Huldybden i de øverste skruehuller er jo en konsekvens af, at TV'et er så tyndt. Der er ikke plads til et længere gevind ude at du skruer det direkte ind i selve LCD-panelet!

Alternativet er at man laver et TV, der ligner Sonys versioner, hvor man laver en speciel bøjle, som skal skydes ned i bagkabinettet. Tag et kig på XD93 anmeldelsen.
Af kandersen
#234420
Er der andre som har problemer med HDMI ARC (lyd) på KS7005 modellen?
Jeg kan simpelthen ikke få det til at virke. Ja, HDMI kablet sidder i HDMI 4 (ARC). Og virkede fint med det gamle TV.
Af Bjur
#234429
Torben Rasmussen skrev:Huldybden i de øverste skruehuller er jo en konsekvens af, at TV'et er så tyndt. Der er ikke plads til et længere gevind ude at du skruer det direkte ind i selve LCD-panelet!

Alternativet er at man laver et TV, der ligner Sonys versioner, hvor man laver en speciel bøjle, som skal skydes ned i bagkabinettet. Tag et kig på XD93 anmeldelsen.
Ok tak. Er den en model i tager ind til test?
Og hvad er erfaringen med seneste generationers FW. Skal man være påpasselig med at opdatere som man skulle på D8005 versionen?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#234450
Nej, vi tager ikke KS7005 ind. Vi har KS8005 stående lige nu og den er næsten identisk med KS7005 med undtagelse af nogle ekstra features.
Af moler
#234454
Skulle ks7000 og ks7005 ikke være ens? I de engelske test som jeg har læst skriver de at der følger 2 fjernbetjeninger med, men 7005 har kun smart Remote
Af mbm
#234457
Synes det er interessant at der nævnes 7005 næsten er identisk med 8005.
Er det ud fra specs i siger dette?
De kan undrer mig meget at Samsung har 9000, 8000 og så 7000 som er "Identiske"?
Af Bjur
#234461
Kan ihvert fald godt leve uden twin tuner, da jeg alligevel bruger mediacenter.

Vil de kalibreringsettings så kunne bruges til KS7005 og har i oplevet at man ved at opdatere FW på de senere Samsung versioner mister noget ift. lys/billedindstillinger?
På den gamle D8005 model lavede de om i servicemenuen hvis FW blev opdateret.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#234463
Modellerne kan ikke være HELT ens, da panelstørrelserne ikke er identiske. KS8005 fås eks. i 65", hvor KS7005 kun går til 60". Hvis de deler paneler, så vil man dog kunne genbruge indstillingerne på tværs af de to serier, men da vi har 65"-modellen stående, så vil de med garanti ikke være 100% retvisende for nogen af de KS7005 du kan få.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8