Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SirWilliam
#232870
Har i et stykke tid ventet med at købe nyt TV både fordi jeg gerne ville vente på de nye 2016 modeller og fordi jeg ikke rigtig kunne beslutte mig hvad jeg skulle vælge.

Synes Samsung producerer nogle æstetiske flotte fjernsyn, men der er jo mere end det.

Nu sælger Elgiganten UE55KS7005 til 9.999 kr. i morgen, hvilken er billigt - synes jeg.

Jeg har dog ikke kunne finde nogen anmeldelser af det på nettet, kun 10 linjer herinde hvor det eneste jeg bed mærke i var, at der ikke var en Twin Tuner i forhold til sidste års model i 7'er serien.

Derfor vil jeg høre om der er nogen som har nogen erfaringer med denne nye model, er det bedre end 2015 modellen (formoder jeg).

Håber på input og på forhånd tak.
Af SirWilliam
#232896
Mange tak, men blev ikke rigtig klogere om det var et godt køb i forhold til 2015 modellen eller nogle andre modeller.

Siden anbefaler købet, men først når det er blevet kalibreret ordentlig
Af mbm
#232898
SirWilliam skrev:Siden anbefaler købet, men først når det er blevet kalibreret ordentlig
Sådan er det jo med alle tv
Brugeravatar
Af Blackspot4200
#232905
Elgiganten lavet ikke en rigtig kalibrering, de kopier blot værdierne fra en kalibrering lavet på en tilsvarende model.

Så det vil jeg fraråde dig at gøre, medmindre du kan få det gratis, kender til flere som har fået det gratis som en slags ekstra service, hvis du kan lide det billede som Elgigantens kalibrering giver, så det jo godt og hvis ikke, kan du bare slette den.
Af Grandahl
#232909
Lad være med det, det er penge ud af vinduet.. Sig til når du har købt et tv, så kan vi helt sikkert hjælpe med at henvise til en side hvor der er kalibreringstal du kan kopiere..
Af SirWilliam
#232910
Mange tak, forventer at købe det i morgen.

Må så nok også bede om en vejledning i, hvordan man gør og hvad man reelt skal gøre;-)
Af Jan Akstrup
#232918
Folk som allerede har købt dette tv må meget gerne vende tilbage med deres erfaringer/oplevelser. Jeg påtænker selv denne model, så det er altid rart at høre hvad andre synes.
Af BenjaminUrban
#232919
mbm skrev:
BenjaminUrban skrev:Er der nogen der har et link til kalibrering af netop dette tv? :)
Mener du settings? eller én person der kan kalibrere det for dig?

Settings kan du finde masser af via google. her er bl.a. en:
https://www.avforums.com/review/samsung ... view.12590
Jeg mente faktisk kalibrering, troede man kunne gøre det selv.
Jeg er bare interesseret i, at få den bedst mulige billedkvalitet til tv'et. :)
Af BenjaminUrban
#232920
Jan Akstrup skrev:Folk som allerede har købt dette tv må meget gerne vende tilbage med deres erfaringer/oplevelser. Jeg påtænker selv denne model, så det er altid rart at høre hvad andre synes.
Jeg har købt tv'et, men tænker det skal kalibreres før, at jeg kan komme med en udtalelse om billedkvaliteten. Designet synes jeg er lækkert :-)
Af mbm
#232921
BenjaminUrban skrev:
Jan Akstrup skrev:Folk som allerede har købt dette tv må meget gerne vende tilbage med deres erfaringer/oplevelser. Jeg påtænker selv denne model, så det er altid rart at høre hvad andre synes.
Jeg har købt tv'et, men tænker det skal kalibreres før, at jeg kan komme med en udtalelse om billedkvaliteten. Designet synes jeg er lækkert :-)
Prøv du bare med de settings der er beskrevet på AVforum..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8