Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KimHansenDK
#237035
Pedersen.86 skrev:Ifølge den her side er KS7005 kun et 8 bit panel, kan det virkelig passe, alt hvad jeg har læst fra Samsung siger da det er et 10 bit native panel.

http://www.displayspecifications.com/en/model/5f42432
Det er en fejl på siden. Der sidder et 10-bit VA panel i KS7005'eren. Det er blevet bekræftet flere gange af Samsung selv (inde på AV Forums). Alle SUHD modeller fra 2016 er 10-bit.
Af Pedersen.86
#237036
Ja men spørgsmålet er om det er et native 10 bit panel, eller om det er et 8 bit + FRC, der er stor forskel mellem de to ting, og lidt mærkeligt at det er listet på den side hvis det ikke er tilfældet. Hvis det er et 8 bit panel med FRC så er det sgu falsk markedsføring fra Samsungs side...
Af KimHansenDK
#237037
Pedersen.86 skrev:Ja men spørgsmålet er om det er et native 10 bit panel, eller om det er et 8 bit + FRC, der er stor forskel mellem de to ting, og lidt mærkeligt at det er listet på den side hvis det ikke er tilfældet. Hvis det er et 8 bit panel med FRC så er det sgu falsk markedsføring fra Samsungs side...
Det er 10-bit native. Det er blevet bekræftet. Siden har før taget fejl. Det er også derfor, at billedkvaliteten stort set er identisk på KS8005 og KS7005.
Af thomasbrahe
#241603
Hej alle KS7000/8000-ejere! PLEASE hjælp.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan det her tv skal hænges op, så det sidder helt LIGE på væggen. Der medfølger de her spacers fra Samsung. De er alle lige lange - MEN de huller, som de skal skrues ned i bag i fjernsynet, sidder i forskellige dybder (!), hvilket vil sige, at spacer'ne ender med at sidde i forskellig højde... hvilket så igen betyder, at der ikke er nogen fysisk mulig måde, hvorpå vægbeslaget kan sidde i vater bag på fjernsynet! Hvad sker der? I øvrigt et Vogel THIN 205, som er anbefalet her i tråden, og som jeg også fik anbefalet i Hifi Klubben, men mærket/modellen er jo underordnet. Jeg ser kun én logisk løsning: med en nedstryger at skære to af spacer'ne ned med 5-7 millimeter eller noget i den stil. Men det virker totalt gak-gak?? Er der noget, jeg misser??

Fra Hifi Klubben fik jeg 4 stk. M8 45mm-skruer med, så den del skulle være på plads.

Håber VIRKELIG, at nogen kan hjælpe. TV'et har bare ligget på spisebordet i tre dage... PLejer sgu ellers at være rimelig teknisk anlagt.

Den specifikke Samsung-model er i øvrigt en UE55KS7005.

/Thomas
Af Christianhave
#241604
thomasbrahe skrev:Hej alle KS7000/8000-ejere! PLEASE hjælp.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan det her tv skal hænges op, så det sidder helt LIGE på væggen. Der medfølger de her spacers fra Samsung. De er alle lige lange - MEN de huller, som de skal skrues ned i bag i fjernsynet, sidder i forskellige dybder (!), hvilket vil sige, at spacer'ne ender med at sidde i forskellig højde... hvilket så igen betyder, at der ikke er nogen fysisk mulig måde, hvorpå vægbeslaget kan sidde i vater bag på fjernsynet! Hvad sker der? I øvrigt et Vogel THIN 205, som er anbefalet her i tråden, og som jeg også fik anbefalet i Hifi Klubben, men mærket/modellen er jo underordnet. Jeg ser kun én logisk løsning: med en nedstryger at skære to af spacer'ne ned med 5-7 millimeter eller noget i den stil. Men det virker totalt gak-gak?? Er der noget, jeg misser??

Fra Hifi Klubben fik jeg 4 stk. M8 45mm-skruer med, så den del skulle være på plads.

Håber VIRKELIG, at nogen kan hjælpe. TV'et har bare ligget på spisebordet i tre dage... PLejer sgu ellers at være rimelig teknisk anlagt.

Den specifikke Samsung-model er i øvrigt en UE55KS7005.

/Thomas
Adapterne skal være lige lange da de støder mod tv'et på samme niveau under bagpanelet (ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det).

Når det er sagt så er det et %!?# system Samsung har fundet på ift vægmontering.
Af JHN
#241612
Hej. :)

KS 7005 er vist den billigste af Samsungs SUHD skærme 2016. KS 7505 er dog måske lige så billig. Det kan jeg ikke lige huske.

Jeg har ikke læst alle indlæggene igennem, så jeg ved ikke om der er blevet linket til den test, som jeg her vil linke til.

Efter at have læst testen og andre skriverier om KS 7005 er jeg blevet yderst positiv m.h.t. denne skærm. Den har sine mangler m.h.t. noget af billedkvaliteten, men den har vist fin billedkvalitet i forhold til prisen. HVis skærmen var noget mindre end den mindste af skærmene, kunne jeg måske godt finde på at købe den engang ude i fremtiden.

Linket er :

http://digitalt.tv/samsung-ks7005-test/

Kærlig hilsen
Jan Hervig Nielsen
Ejer af et 40 tommers Full HD TV
Af thomasbrahe
#241614
Christianhave skrev:
thomasbrahe skrev:Hej alle KS7000/8000-ejere! PLEASE hjælp.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan det her tv skal hænges op, så det sidder helt LIGE på væggen. (...)

/Thomas
Adapterne skal være lige lange da de støder mod tv'et på samme niveau under bagpanelet (ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det).

Når det er sagt så er det et %!?# system Samsung har fundet på ift vægmontering.
Ved ikke, om jeg forstår dit svar helt rigtigt. Out of the box ER adapterne jo rent faktisk lige lange, og det er netop det, der er problemet (ud over at Samsungs ophængningssystem i sig selv må siges at være et problem). Adapterne skal vel netop IKKE være lige lange, da monterings-kittet i så fald kommer til at hænge skævt?

Det, der til gengæld er afgørende, er, at overfladerne på de fire spacers (adaptere) indbyrdes skal være i vater, EFTER de er slide't ned i de fire VESA-huller. Og dette må vel forudsætte, at to af dem (til tophullerne) har fået cuttet 5-7mm af? Gevindet, hvori skruerne skal iskrues har jo forskellig dybde fra top til bund bag på TV'et. Så man skulle have troet, at Samsung ville have leveret TO adaptere med én længde (til de to tophuller) og TO adaptere med en anden længde (til de to bundhuller)?
Af KimHansenDK
#241617
JHN skrev:Den har sine mangler m.h.t. noget af billedkvaliteten, men den har vist fin billedkvalitet i forhold til prisen.
Mangler? Altså den har en billedekvalitet, som er identisk med KS8005 og er vist heller ikke langt fra KS9005. Alle tre skærme er kantbelyst. Men ellers får KS7005 jo netop stor ros for billedkvaliteten.
Af Amtus
#241627
thomasbrahe skrev:
Christianhave skrev:
thomasbrahe skrev:Hej alle KS7000/8000-ejere! PLEASE hjælp.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan det her tv skal hænges op, så det sidder helt LIGE på væggen. (...)

/Thomas
Adapterne skal være lige lange da de støder mod tv'et på samme niveau under bagpanelet (ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det).

Når det er sagt så er det et %!?# system Samsung har fundet på ift vægmontering.
Ved ikke, om jeg forstår dit svar helt rigtigt. Out of the box ER adapterne jo rent faktisk lige lange, og det er netop det, der er problemet (ud over at Samsungs ophængningssystem i sig selv må siges at være et problem). Adapterne skal vel netop IKKE være lige lange, da monterings-kittet i så fald kommer til at hænge skævt?

Det, der til gengæld er afgørende, er, at overfladerne på de fire spacers (adaptere) indbyrdes skal være i vater, EFTER de er slide't ned i de fire VESA-huller. Og dette må vel forudsætte, at to af dem (til tophullerne) har fået cuttet 5-7mm af? Gevindet, hvori skruerne skal iskrues har jo forskellig dybde fra top til bund bag på TV'et. Så man skulle have troet, at Samsung ville have leveret TO adaptere med én længde (til de to tophuller) og TO adaptere med en anden længde (til de to bundhuller)?
Nu har jeg også lige købt et 60" 7005 og et dette beslag:
https://www.av-cables.dk/vaegbeslag-42- ... 37-70.html

For at få TV'et til at hænge lige, skal jeg så file 5-7 mm af de øverste beslag?
Af Christianhave
#241633
thomasbrahe skrev:
Christianhave skrev:
thomasbrahe skrev:Hej alle KS7000/8000-ejere! PLEASE hjælp.

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af, hvordan det her tv skal hænges op, så det sidder helt LIGE på væggen. (...)

/Thomas
Adapterne skal være lige lange da de støder mod tv'et på samme niveau under bagpanelet (ved ikke lige hvordan jeg skal forklare det).

Når det er sagt så er det et %!?# system Samsung har fundet på ift vægmontering.
Ved ikke, om jeg forstår dit svar helt rigtigt. Out of the box ER adapterne jo rent faktisk lige lange, og det er netop det, der er problemet (ud over at Samsungs ophængningssystem i sig selv må siges at være et problem). Adapterne skal vel netop IKKE være lige lange, da monterings-kittet i så fald kommer til at hænge skævt?

Det, der til gengæld er afgørende, er, at overfladerne på de fire spacers (adaptere) indbyrdes skal være i vater, EFTER de er slide't ned i de fire VESA-huller. Og dette må vel forudsætte, at to af dem (til tophullerne) har fået cuttet 5-7mm af? Gevindet, hvori skruerne skal iskrues har jo forskellig dybde fra top til bund bag på TV'et. Så man skulle have troet, at Samsung ville have leveret TO adaptere med én længde (til de to tophuller) og TO adaptere med en anden længde (til de to bundhuller)?
Hej Thomas

Jeg har forsøgt at illustrere det. Håber det hjælper. Adapterne kompenserer for at bagsiden af tv'et ikke er lodret og derved ikke direkte kan monteres på en væg.

Uanset dette så har jeg selv afkortet adapterne (i samme længe for alle 4) for at få skærmen så tæt på væggen som muligt.

Billede
Af thomasbrahe
#241681
Christianhave skrev: Hej Thomas

Jeg har forsøgt at illustrere det. Håber det hjælper. Adapterne kompenserer for at bagsiden af tv'et ikke er lodret og derved ikke direkte kan monteres på en væg.

Uanset dette så har jeg selv afkortet adapterne (i samme længe for alle 4) for at få skærmen så tæt på væggen som muligt.
Hej Christian

Tak for din illustration! :-) Jeg har lavet en tilsvarende illustration, som viser, hvad mit (eller dvs. fjernsynets) problem er. Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan det logisk kan være sådan, at de to øverste adaptere ikke skal forkortes med 5-7 mm? Er der noget helt indlysende, som jeg fuldkommen overser?

Billede

/Thomas
Af Christianhave
#241683
thomasbrahe skrev:
Christianhave skrev: Hej Thomas

Jeg har forsøgt at illustrere det. Håber det hjælper. Adapterne kompenserer for at bagsiden af tv'et ikke er lodret og derved ikke direkte kan monteres på en væg.

Uanset dette så har jeg selv afkortet adapterne (i samme længe for alle 4) for at få skærmen så tæt på væggen som muligt.
Hej Christian

Tak for din illustration! :-) Jeg har lavet en tilsvarende illustration, som viser, hvad mit (eller dvs. fjernsynets) problem er. Jeg kan simpelthen ikke se, hvordan det logisk kan være sådan, at de to øverste adaptere ikke skal forkortes med 5-7 mm? Er der noget helt indlysende, som jeg fuldkommen overser?
/Thomas
Hvis det er sådan så er det er endnu mere åndssvagt system Samsung har lavet end jeg i første omgang tænkte.

Jeg har dog afkortet alle adapterne i samme længde for at få tv'et tættere på væggen. Synes ikke jeg har oplevet st tv'et tilter. Jeg har 65", men det bør der vel ikke være forskal ift ophæng.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8