Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Christianhave
#241692
jesper.møllen skrev:Jeg har indstillet mit nye 7005 efter indstillingerne hos HFK, hvilket bla betyder filmprofil. Dog er der to ting der springer i øjnene

Jeg syntes at billedet har et for "gyldent" skær.

Jeg oplever at der i mange tilfælde et en grumset baggrund og er meget skarp forgrund.

Kan man justerer sig ud af noget af det ?
Du kan evt tjekke indstillingerne her fra anmeldelsen af KS8005, fra rtings.com og avforums og se hvad du synes fungerer bedst. Det har jeg selv gjort.
Af Ausfart
#241694
thomasbrahe skrev:
Christianhave skrev: Hvis det er sådan så er det er endnu mere åndssvagt system Samsung har lavet end jeg i første omgang tænkte.

Jeg har dog afkortet alle adapterne i samme længde for at få tv'et tættere på væggen. Synes ikke jeg har oplevet st tv'et tilter. Jeg har 65", men det bør der vel ikke være forskal ift ophæng.
Ja, underligt at der skulle være forskel på 55" og 65". Men det er der så. Lige nu overvejer jeg, om jeg bare skal levere TV'et tilbage og nappe et af konkurrenternes. Det føles helt forkert, at min nedstryger skal være det første værktøj, der kommer i brug ved indkøbet af et TV fra 2016. Og det kan da heller være meningen? Jeg kan jo næppe save det FULDKOMMEN lige, og det er vel også svært at ramme præcis den samme længde for alle adaptere...

Men jeg ville egentlig gerne prøve et Tizen-fjernsyn...
Jeg har et 55KS7005 og der passer afstanden når alle 4 spacere er lige lange. Jeg har dog selv lavet nogle nye som er lidt kortere for at få det tættere på vægen.
Af KimHansenDK
#241695
thomasbrahe skrev:
KimHansenDK skrev:Hmm, det lyder lidt underligt.

Jeg brugt selv 4 stk. M8 45mm-skruer og de medfølgende adaptere. Her passede det hele fint, og der var ikke denne forskel i afstand.
Og det var også UE55KS7005?
Det er 49-tommeren, men jeg tænker, at det burde være det samme...
Af thomasbrahe
#241697
Ausfart skrev: Jeg har et 55KS7005 og der passer afstanden når alle 4 spacere er lige lange. Jeg har dog selv lavet nogle nye som er lidt kortere for at få det tættere på vægen.
Det forstår jeg simpelthen ikke... Jeg kan jo sidde her og måle, lægge vaterpas på osv. i én uendelighed, og det ændrer ikke på, at sagerne slet ikke er i vater, og at adapterne ender ud i forskellige niveauer (som vist på illustrationen):

Billede

Har du mon mulighed for at tage et billede af dit setup (bagsiden)? Ved godt, at det nok bliver lidt tricky :-) Ellers er det naturligvis helt ok. Jeg forstår bare ikke, hvordan der tilsyneladende kan være forskel på konstruktionen af to udgiver af samme model.
Af Ausfart
#241698
thomasbrahe skrev:
Ausfart skrev: Jeg har et 55KS7005 og der passer afstanden når alle 4 spacere er lige lange. Jeg har dog selv lavet nogle nye som er lidt kortere for at få det tættere på vægen.
Det forstår jeg simpelthen ikke... Jeg kan jo sidde her og måle, lægge vaterpas på osv. i én uendelighed, og det ændrer ikke på, at sagerne slet ikke er i vater, og at adapterne ender ud i forskellige niveauer (som vist på illustrationen):

Billede

Har du mon mulighed for at tage et billede af dit setup (bagsiden)? Ved godt, at det nok bliver lidt tricky :-) Ellers er det naturligvis helt ok. Jeg forstår bare ikke, hvordan der tilsyneladende kan være forskel på konstruktionen af to udgiver af samme model.
Jeg skal se om jeg lige kan få taget et billede af det i morgen.
Jeg har iøvrigt også et Vogel thin 205 beslag.
Af Amtus
#241798
Har lige monteret mit KS7005 på væggen i går, og jeg oplever heller ingen problemer med, at adapterne ender i forskellige niveauer. Skærmen hænger helt lige på væggen.

det største problem var snart de der M8 skruer, hvor jeg kun kunne få 50 mm efter at have været i Silvan, Jem & Fix og Stark. Det kunne dog løses føreløbigt med et par ekstra spændeskiver..
Af thomasbrahe
#241805
Amtus skrev:Har lige monteret mit KS7005 på væggen i går, og jeg oplever heller ingen problemer med, at adapterne ender i forskellige niveauer. Skærmen hænger helt lige på væggen.

det største problem var snart de der M8 skruer, hvor jeg kun kunne få 50 mm efter at have været i Silvan, Jem & Fix og Stark. Det kunne dog løses føreløbigt med et par ekstra spændeskiver..
Så når du lægger et vaterpas henover adapterne (mens TV'et ligger fladt med skærmsiden ned gulv/bord/andet), sidder de snorlige i vater?

EDIT: Er det 55"?
Af Amtus
#241835
Hmm så præcist er jeg ikke gået til værks, jeg kan bare konstatere, at afstanden fra væggen til "ydersiden" af skærmen er den samme.

Det er 60". Kan godt se, at jeg ikke fik det skrevet i mit indlæg.
Af thomasbrahe
#241844
Amtus skrev:Hmm så præcist er jeg ikke gået til værks, jeg kan bare konstatere, at afstanden fra væggen til "ydersiden" af skærmen er den samme.

Det er 60". Kan godt se, at jeg ikke fik det skrevet i mit indlæg.
Det kan vel heraf udledes, at der enten er en generel forskel ml. 55" og 60"-udgaverne, ELLER at der er et fejlkonstrueret batch i omløb fra Samsung på 55'eren. (Eller også er det bare mig, der simpelthen ikke fatter, hvad der foregår :-) det har jeg bare svært ved at se).

Er der INGEN andre derude med et UE55KS7005, som oplever det samme som jeg?

PS: Havde fat i Samsungs chat-support i går eftermiddags. Men det var ganske svært at få personen i den anden ende til at forstå, hvad problemet var - blev ved med at sige, at de ikke kan garantere for, at Vogels vægbeslag virker. Men det handler jo netop ikke om Vogels vægbeslag, men om de adaptere, som fulgte MED TV'et, og at disse stikker ud i forskellige niveauer, så et hvilket som helst beslag ikke kan monteres i vater.
Af JHN
#241876
Hej Kim. :)

Jeg er enig med dig i, at 7005 har fået meget ros m.h.t. billedkvalitet.

Men derfor kan den jo godt have nogle mangler. Flatpanels og den artikel, som jeg linkede til, er da også kommet ind på visse mangler ved 7005. HDR er f.eks ikke 100 % optimalt. 8005 har ifølge Flatpanels også visse problemer med HDR. Og der er jo ulemper ved kantbelysning på 7005. Ligeledes har 7005 - ligesom alle andre LCD/LED skærme - jo heller ikke et lige så godt niveau for sort / mørke som OLED.

Men OLED og mange LCD / LED - skærme er langt dyrere end 7005. Så 7005 er højst sandsynlig et godt TV, når man tænker på den forholdsvis lave pris.

På følgende link kan man få oplysninger om Flatpanels meninger m.h.t. styrke og mangler ved 7005 og 8005.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Kærlig hilsen Jan
Af KimHansenDK
#241892
JHN skrev:Hej Kim. :)

Jeg er enig med dig i, at 7005 har fået meget ros m.h.t. billedkvalitet.

Men derfor kan den jo godt have nogle mangler. Flatpanels og den artikel, som jeg linkede til, er da også kommet ind på visse mangler ved 7005. HDR er f.eks ikke 100 % optimalt. 8005 har ifølge Flatpanels også visse problemer med HDR. Og der er jo ulemper ved kantbelysning på 7005. Ligeledes har 7005 - ligesom alle andre LCD/LED skærme - jo heller ikke et lige så godt niveau for sort / mørke som OLED.

Men OLED og mange LCD / LED - skærme er langt dyrere end 7005. Så 7005 er højst sandsynlig et godt TV, når man tænker på den forholdsvis lave pris.

På følgende link kan man få oplysninger om Flatpanels meninger m.h.t. styrke og mangler ved 7005 og 8005.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1169844738

Kærlig hilsen Jan
Selvfølgelig har mangler - som i øvrigt er de samme for KS8005 og KS9005. Alle tre modeller er meget ens (hvis ikke identiske) i forhold til billedkvalitet. Dertil er disse modeller vel blandt de bedste LCD/LED modeller på nuværende tidspunkt - med undtagelse af topmodellerne fra Sony, Panasonic og Samsung selv. Dog er diss, som du selv er inde på, til en helt anden pris. OLED er naturligvis, på trods af enkelte børnesygdomme, stadig overlegen, når det kommer til billedkvalitet, da denne er gældende ved alle kilder. Her er prisen selvfølgelig også en anden.
Af jesper.møllen
#241962
Der er vel ikke en af jer brugere der har vægmonteret ks7005 der er i hovedstadsområdet? Jeg har netop købt det i 55, men jeg er absolut ikke håndværker og tør ikke rigtig rode med det, så jeg har brug for hjælp
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8