Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#237262
Jeg har ikke selv en HDR-skærm stående for tiden til at tjekke, men hvor mange film / tv-serier har man per dato adgang til på Netflix?

Og har Netflix lavet en "række", hvor man kan se hvilket indhold de har i HDR? (ligesom de gjorde i starten med 4K)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#237269
Takker. Jeg har skrevet lidt om det på forsiden.

Jeg lavede nogle søgninger på Google forinden og jeg fandt en enkelt ejer af EG960, der kommenterede. Det lyder som om, at det også virker på EG960, så mon ikke opdateringen er frigivet til alle tre OLED-modeller samtidig.
Af Turbo
#237292
Filmen Marco Polo One Hundred Eyes kan jeg ikke finde, kun serien Marco Polo. Jeg kan finde 2 HDR film (The Do-over og The Ridiculous 6) og 1 HDR serie (Marco Polo).

Jeg har set The Do-over filmen, gud hvor er den dårlig, både selve filmen og HDR effekten - det ser slet ikke ud som HDR. Underteksten var der lidt mere knald på lyset, det var det HDR i den film, LOL. Faktisk var den HD film jeg så bagefter en del flottere.

Vil man have noget HDR der ser flot ud, så skal man se demos fra http://demo-uhd3d.com/ eller 4k HDR film fra en UHD blu ray afspiller.
Af Pedersen.86
#237309
"Filmen Marco Polo One Hundred Eyes kan jeg ikke finde, kun serien Marco Polo. Jeg kan finde 2 HDR film (The Do-over og The Ridiculous 6) og 1 HDR serie (Marco Polo)"

Den er der, ved ikke hvordan du søgte, men prøv lige igen, det er en kort film som skulle fungere som bindeled mellem sæson 1 og sæson 2. HDR effekten er okay især i den indledende udendørs scene, derefter foregår det meste i mørke som dog fremviser HDR's evne til at vise skyggedetaljer. http://www.imdb.com/title/tt5235348/
Af Nordmannen
#237320
Kan bekrefte at EG920 har nå Netflix og HDR. Trengte en firmware update til versjon 4.25.10 og deretter oppdatere Netflix appen. Det kommer da en varsel om at HDR er på/av ut fra innholdet som spilles av.
Af en0c
#237323
Jeg havde egentlig slet ikke regnet med det, men mit LG 55UF840V fra 2015 har også fået muligheden for at vise HDR materiale fra Netflix. LG har på ingen måde gjort opmærksom på at TV'et ville få muligheden for at vise HDR, så jeg er kun glædeligt overrasket over det:)

Til dem der skulle være interesseret, så er det med firmware 04.25.10 og Netflix version 1.4.4 opdateret den 9/8.
Af Turbo
#237330
Pedersen.86 skrev:Den er der, ved ikke hvordan du søgte, men prøv lige igen, det er en kort film som skulle fungere som bindeled mellem sæson 1 og sæson 2. HDR effekten er okay især i den indledende udendørs scene, derefter foregår det meste i mørke som dog fremviser HDR's evne til at vise skyggedetaljer. http://www.imdb.com/title/tt5235348/
På 4k linjen er Marco Polo men kun de 2 sæsoner og et par trailers, den 30 min. film kommer kun frem ved at gå til søgning og søge efter Marco Polo.
Af Turbo
#237332
D. 14/7 fik jeg firmware 04.25.05 fra LG support.
D. 24/7 kom firmware 04.25.10.
D. 29/7 kom Netflix app 1.4.3 (frigivet ca. 1 uge senere).
D. 9/8 kom Netflix app 1.4.4 (frigivet ca. 1 uge senere).

I Netflix --> Indstiller (tandhjulet) --> Få hjælp --> Enhed:
Skal der så stå under SOFTWAREVERSION:
LG DTV version 04.25.10 / App version 1.3.79 / 4.2.2

Netflix app 1.4.3 = App version 1.3.78
Netflix app 1.4.4 = App version 1.3.79
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#237391
en0c skrev:Jeg havde egentlig slet ikke regnet med det, men mit LG 55UF840V fra 2015 har også fået muligheden for at vise HDR materiale fra Netflix. LG har på ingen måde gjort opmærksom på at TV'et ville få muligheden for at vise HDR, så jeg er kun glædeligt overrasket over det:)
Andre ejere fortæller det samme. Det lyder som om, at alle de lidt dyrere 2015 LCD'er (8-serie og op?) har fået opdateringen :)
Af en0c
#237415
Rasmus Larsen skrev:
en0c skrev:Jeg havde egentlig slet ikke regnet med det, men mit LG 55UF840V fra 2015 har også fået muligheden for at vise HDR materiale fra Netflix. LG har på ingen måde gjort opmærksom på at TV'et ville få muligheden for at vise HDR, så jeg er kun glædeligt overrasket over det:)
Andre ejere fortæller det samme. Det lyder som om, at alle de lidt dyrere 2015 LCD'er (8-serie og op?) har fået opdateringen :)
Ved du hvorfor LG ikke havde meldt ud at mit og andres TV ville understøtte HDR via SW-update på et tidspunkt?

Jeg kan selvfølgelig godt se at hvis de havde meldt ud at HDR ville komme, så var de noget blevet spurgt konstant og måske presset til at komme med en halv-færdig løsning. Men på den anden side havde det måske også boostet deres salg af TV, hvis folk vidste at de ville være lidt mere fremtidssikret med LG og HDR.
Om intet andet, så er jeg glad for at det er sket, da det har været det eneste jeg ærgede mig over efter at jeg havde købt mit LG.