Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#235399
Jeg har lige rykket ham fra svar og han staller mig fortsat. Nu beder han om serienummer. Jeg har gjort det klart for ham, at det ikke handler om et specifikt TV, men det gælder alle. Jeg har bedt ham forholde sig til at opdateringen slet ikke synes at virke eller være tilgængelig noget sted på vores runde klode.

Hvis han fortsætter i samme spor, så må jeg hive fat i en højere person.
Af Turbo
#235422
Jeg forstår godt du er irriteret over det, men glem ham, det er tidsspild i mine øjne alt det ude oms snak han kommer med :)

Jeg kan fortælle at fra i Lørdags var der pludselig ingen 5.1 lyd mere men kun 2.0 lyd på ALLE film - de første par dage jeg brugte den nye firmware var der ingen problemer med 5.1 lyd.
Så godt jeg har min K8500. Den opskalerer forøvrit alt fra Netflix til 2160p 24 Hz (kan jeg se på TV'ets info).

Jeg synes jo mere jeg presser dem (LG og Netflix) til at fix'e så HDR på Netflix er muligt på mit TV, jo mere rod kommer der ud af det.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#235423
Har du prøvet en genstart af TV'et? Jeg har også prøvet at miste 5.1 lyd på mit TV (dog ikke et LG), hvor en genstart fik det fikset.
Af Turbo
#235426
Okey, tak for info :)
Jeg har kun slukket det på fjernbetjeningen, jeg har ikke haft taget strømen fra det, så det må jeg lige prøve :)

EDIT: Det hjalp ikke - alt er stadig kun med 2.0 lyd, øv.

EDIT_2: Har lige prøvet at genstarte både cable modem og router (var slukket i 10-15 min.), det hjalp heller ikke, øv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#235456
Ja han viste sig desværre ikke at være til megen hjælp... Nu er han kommet tilbage til mig og sagt, at opdateringen til Netflix HDR ikke er frigivet. Han forvekslede det med opdateringen til Amazon HDR, som ifølge ham er frigivet (ved ikke om det er rigtigt).

Så desværre endnu en blind vej.

Mon ikke Netflix også har noget at skulle have sagt her? De skal sikkert have skærmene ind igen og godkende dem. Sikkert som en del af deres Netflix Recommended-program.
Af Turbo
#235854
For 14 dage siden fik jeg firmware 04.25.05 af LG support (står tidligere i tråden) - for et par dage siden kom 04.25.10 da jeg tændte TV'et.

Går jeg på LG http://www.lg.com/uk/support/support-pr ... g-55EF950V er det stadig 04.20.90 der ligger til download :o (den Danske LG HP har stadig ingen firmware til mit TV).

Nu hedder det hele så:
SOFTWAREVERSION:
LG DTV version 04.25.10 / App version 1.3.74 / 4.2.2

NETFLIX-VERSION:
nrdapp 2015.1.1 / nrdlib 2015.1.1 / mdxlib 2015.1.1 / mdxjs 3.3.1-r94 / nrdjs v2.17.1

PLATFORMSVERSION:
SDK - 4.2.2

Jeg har stadig ingen HDR på Netflix og lyden er stadig kun 2.0 på alle film/serier.
Med firmware 04.20.90 og de 2 første dage jeg havde 04.25.05, havde jeg fin 5.1 lyd på de film/serier der har 5.1 lyd.

Sidst jeg talte med Netflix (for 14 dage siden) kunne de godt se der var et problem med deres app.

Jeg har lige talt i 1 time med Netflix hvor de nu prøvede at fralægge sig enhvert ansvar, jeg skulle tale med LG sagde de - det har jeg jo gjort et hav af gange. Den firmware jeg bruger nu er klar til HDR og 5.1 lyd på Netflix iflg. LG.

Efter han (Netflix support) havde haft fat i deres tekniker et par gange, tog han fat i deres ingeniør hvor de kom frem til at Netflix's ingeniør og LG måtte tale sammen for at få problemet løst, fik jeg at vide.

Det er et vildt cirkus at få HDR (og 5.1 lyden tilbage på mit TV) på Netflix på LG 2015 modeller. Gu' ved om det bliver i mit TV's levetid de får det lavet.

Er der nogle med 2015 LG der har fået HDR på Netflix?
Af Turbo
#236094
I Fredags (29/7) kom en Netflix app update til LG.

Nu hedder det hele så:
SOFTWAREVERSION:
LG DTV version 04.25.10 / App version 1.3.78 / 4.2.2

NETFLIX-VERSION:
nrdapp 2015.1.1 / nrdlib 2015.1.1 / mdxlib 2015.1.1 / mdxjs 3.3.1-r94 / nrdjs v2.17.6

PLATFORMSVERSION:
SDK - 4.2.2

ENHEDSMODEL
LG DTV_55EF950V

Stadig ingen HDR eller 5.1 lyd her, hmm - som det kan ses på billedet mangler den lille grå firkant med 5.1 symbolet. Når jeg afspiller er det også kun 2.0 lyd. Jeg synes det er utroligt.

Er der andre med LG 2015 model det går bedre for?
Vedhæftede filer
M_Polo.jpg
M_Polo.jpg (96.78 KiB) Vist 3215 gange
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#236665
Så modtog jeg lige den her:
"NETFLIX HDR10 will be live on EF9500 by this week through NETFLIX app update."

Jeg skal se det før jeg tror det, men lad os da krydse fingre. Hvorfor EG960 og EG920 ikke er nævnt skal jeg så ikke lige kunne sige.
Af Turbo
#236690
Jeg håber det ikke er den der kom 29/7 han mener, hehe.

Du skrev tidligere i tråden (side 2) noget om EG960 bruger en anden firmware end EF950, måske derfor der ikke nævnes noget om EG960.
Af KBW
#236698
Ufatteligt langsommeligt når man tænker på hvor stor en organisation LG er.

Har arbejdet i små tekselskaber hvor man ville have knoklet nat og dag for at få rettelser igennem ganske hurtigt ( måske 1 uge)
Af Turbo
#237202
Nu fik jeg en Netflix app update dateret d. 9/8-2016, man har først kunne få den fra i dag 17/8-2016, hmm.

Nu hedder det hele så:
SOFTWAREVERSION:
LG DTV version 04.25.10 / App version 1.3.79 / 4.2.2

NETFLIX-VERSION:
nrdapp 2015.1.1 / nrdlib 2015.1.1 / mdxlib 2015.1.1 / mdxjs 3.3.1-r94 / nrdjs v2.17.10

PLATFORMSVERSION:
SDK - 4.2.2

ENHEDSMODEL
LG DTV_55EF950V

Nu har jeg fået HDR, men stadig kun 2.0 lyd på Netflix.
Har prøvet at nulstille og haft taget strømmen fra TV'et samt genstartet router, hjælper ikke.
Med firmware 04.20.90 er HDR ikke muligt pga. SDK version 4.1.5, men den gang virkede 5.1 lyden - har prøvet at køre firmware 04.20.90 ind igen, men det får man ikke lov til når der er en nyere i forvejen.

Har andre med LG 2015 modeller også fået HDR til at virke på Netflix?
Er der andre end mig der har problemer med lyden på Netflix (kun 2.0, ingen 5.1 lyd) på LG 2015 modeller?