Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SHA
#207133
Hej, Jeg har et Samsung HU7505 samt et F5505.
Problemet er at når vi optager på TV3 som fks. Robinson så stopper optagelserne altid for tidlig, nogen der har en forklaring på det ?
Har ikke oplevet det på DR1 eller TV2, er det TV3 som kludre i det ? begge overstående TV har de sidste opdateringer.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#207168
Det er tv-kanalerne der sætter forkert info på start og sluttidspunkterne på programmer - nogen gange mistænker man dem for at gøre det bevidst.

Jeg kan ikke huske om Samsung har sådan en indstilling, men prøv at se om der ikke findes en indstilling som automatisk forlænger alle optagelser med x antal minutter inde i menuen.
#207191
Som Rasmus siger er det tv kanalerne der bærer den del. Men det er rigtigt at DR er mere skarp på at få det til at passe. Det er også min oplevelse. Det er dog også kikset hos dem.

Som konsekvens heraf optager jeg ofte det program jeg ønsker at se + det kommende program lige bagefter, så er jeg garderet. Via EPG går det jo hurtigt at sætte den til at optage.

Men det er da irriterende at man kan sende folk til månen, men ikke finde ud af tidsætte et tv program
#207620
zarabiuk skrev:Menu/Udsendelse/Tidsplanstyring/Indstillinger.
Der kan du lægge minutter til start og sluttidspunktet. Det vil tv'et så gøre automatisk fremover hver gang når man optager via EPG Guiden.

Fantastisk, det var da virkelig nyttig viden man fik der. Har lige indstillet banditten til ekstra 5 min. Efter hver optagelse. Ser frem til resultatet. Tak for det Zarabiuk :)
#207633
zarabiuk skrev:Menu/Udsendelse/Tidsplanstyring/Indstillinger.
Der kan du lægge minutter til start og sluttidspunktet. Det vil tv'et så gøre automatisk fremover hver gang når man optager via EPG Guiden.
Det er så ikke alle Samsung der har den mulighed, fks. UE40F5505 her kan man ikke lave de indstillinger selv om den har den nyeste opdatering !:(
men både min HU7505 samt min H5615 kan man juster ekstra tid på, bare lidt træls det ikke gælder for F5505.
#209413
Grandahl skrev:
zarabiuk skrev:Menu/Udsendelse/Tidsplanstyring/Indstillinger.
Der kan du lægge minutter til start og sluttidspunktet. Det vil tv'et så gøre automatisk fremover hver gang når man optager via EPG Guiden.

Fantastisk, det var da virkelig nyttig viden man fik der. Har lige indstillet banditten til ekstra 5 min. Efter hver optagelse. Ser frem til resultatet. Tak for det Zarabiuk :)

Kan I fortælle mere detaljeret, hvordan det kan gøres "efter hver optagelse"?
Nu har jeg ikke siddet med mine forældres TV, men min far rodede i menuen og fandt ikke ud af at gøre det permanent, men kun for enkeltoptagelser.

Jeg selv er også interesseret, da jeg går og overvejer at hoppe på et juletilbud.
Af SHA
#209421
Ikke alle Samsung Tv har denne mulighed, jeg har selv en F5505 som ikke kan justeres, håber det kommer i en kommende update.
Hvis du følger overstående link ind i tidsplanstyring/ indstillinger så skulle du kunne juster tiden både før og efter optagelsen og det gælder så for alle fremtidige optagelser.
Af mhca
#209423
SHA skrev:Ikke alle Samsung Tv har denne mulighed, jeg har selv en F5505 som ikke kan justeres, håber det kommer i en kommende update.
Hvis du følger overstående link ind i tidsplanstyring/ indstillinger så skulle du kunne juster tiden både før og efter optagelsen og det gælder så for alle fremtidige optagelser.
Det er skam et H7005 TV, som mine forældre har.
Det er magen til Grandahls TV :-)

Det må være et spørgsmål om, at min far ikke har fundet indstillingerne helt entydige.
Af NielsA
#264317
Interessant læsning. Jeg har været irriteret over samme problem altid, og har indtil videre løst det ved også at optage efterfølgende program. Ved nogen om samme funktion med at forlænge optagelsen med x minutter også findes på LG.. synes ikke umiddelbart jeg kan