Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Cassius99
#163824
Kan ikke få hbbtv til at fungere på det nye lg 760t. Der kommer ingen rød markør frem. Kan kun indstille land til scandinaviske eller "andre" det hjælper dog ikke at skifte til "andre". Går via yousee kanal 100....nogen der har fået der har en løsning?
Af lgowner
#163831
Cassius99 skrev:Kan ikke få hbbtv til at fungere på det nye lg 760t. Der kommer ingen rød markør frem. Kan kun indstille land til scandinaviske eller "andre" det hjælper dog ikke at skifte til "andre". Går via yousee kanal 100....nogen der har fået der har en løsning?
har du en android mobil, så kan du mod betaling af ca. 40kr, købe en app på android market/play, og denne kan du så åbne service menu på tv, og derfra så få aktiveret det.
det er dog slet ikke enkelt og da Danmark ikke er et land som det virker med skal du yderligere vælge tyskland som "land" i indstillinger.
derudover options i service menu (på 2011 modellen) er under are region hvor hbbtv skal sættes til 2, så vil du se den i indstillinger i service menu og nu kan du aktivere eller slå den fra, sålænge Tyskland er landet.
#163866
DRstreaming skrev:til at spole bruges alm pile taster <- ->, hvis filen har afsnit hoppes til disse, hvis ikke springes x sekunder frem. knapperne << >> er ikke implementeret.
Kan I bekræfte, at I også betatester med Yousee nu ?

Bl.a. 2011 Samsung modeller kan tilsyneladende ikke, uden at de i servicemenuen ændres til Tyskland fra Danmark, har I en dialog med Samsung i Danmark om evt, en firm opdatering ?
#163871
Samsung40d6505 skrev:
DRstreaming skrev:til at spole bruges alm pile taster <- ->, hvis filen har afsnit hoppes til disse, hvis ikke springes x sekunder frem. knapperne << >> er ikke implementeret.
Kan I bekræfte, at I også betatester med Yousee nu ?

Bl.a. 2011 Samsung modeller kan tilsyneladende ikke, uden at de i servicemenuen ændres til Tyskland fra Danmark, har I en dialog med Samsung i Danmark om evt, en firm opdatering ?
Jeg kan bekræfte at de virker på YouSee kabel-TV. Har igår aftes afprøvet det på DR HD via YouSee, og det virker fint på et Sony TV.

Det er et problem med dit TV hvis det ikke virker hos dig og det er ikke DRs problem. Du skal kontakte Samsung og bede dem opdatere softwaren i dit TV, så det kan benytte HBB-TV uden at du skal lave ninja-tricks.
#163876
Samsung support melder idag, at de ikke har nogen informationer om

1) HBBTV vil være muligt på deres modeller
2) og eventuelt hvornår der komme nye informationer

Selv deres nye danske 2012 modeller er ikke forberedt på hbbtv.

http://www.samsung.com/dk/support/model ... -techspecs

Meget skuffende, at Samsung halter så langt bagud på dette punkt


***************************************************

Samsung hbbtv hbb tv tyske tyskland
Senest rettet af Samsung40d6505 16. apr 2012, 13:54, rettet i alt 1 gang.
Af lgowner
#163877
kan det ikke være at HbbTV løsningen kræver en licens godkendelse? og at tv leverandører ikke har dem på plads for Danmark?

jeg har ikke dyrket HbbTV informationen rigtig, og det kan jo være at de skal have sådanne på plads, så når Danmark kører tests på dette, vil f.eks LG ikke betale for at få licensen på plads når servicen ikke engang er helt på plads og officielt udbredt i Danmark.

så selvom vi kan aktivere dette og nok også meget andet i vores tv, så er det jo ikke betalt da vi købte det? så leverandøren af tv vil ikke aktivere det i de skærme da prisen aldrig inkluderede denne funktion? (selv om vi ved det kun at et spørgsmål om aktivering).
Af Samsung40d6505
#163878
Fandt i øvrigt denne på Samsung danske facebook side, og mens jeg ventede i telefonen på en ledig medarbejder, fik jeg at vide, at jeg kunne søge hjælp på facebook, hmmmmmm

Merete Bak
12. april kl. 19:24 ·
Hej Samsung. Hvordan får jeg mit Smart TV til at kunne bruge hbbtv? Har fundet en kryptisk vejledning på nettet til at skifte til tysk standard, men tænkte, at I måske har en fw-update på vej?
·
Alan Matthesen Har samme spørgsmål, har prøvet at ringe og vente uden held.

fredag kl. 18:24 ·
Samsung Danmark Hej Merete (og Alan).

I bedes henvende jer til Samsung support på tlf. 70 70 19 70 . Samsung support modtager hver dag mange henvendelser, og det kan derfor hænde, at der er lidt ventetid. Men vi gør alt, hvad vi kan, for at mindske ventetiden og hjælpe vores kunder hurtigst muligt.

Med venlig hilsen
Samsung Danmark
lørdag kl. 08:25 · Synes godt om
Af Samsung40d6505
#163880
lgowner skrev:kan det ikke være at HbbTV løsningen kræver en licens godkendelse? og at tv leverandører ikke har dem på plads for Danmark?

jeg har ikke dyrket HbbTV informationen rigtig, og det kan jo være at de skal have sådanne på plads, så når Danmark kører tests på dette, vil f.eks LG ikke betale for at få licensen på plads når servicen ikke engang er helt på plads og officielt udbredt i Danmark.

så selvom vi kan aktivere dette og nok også meget andet i vores tv, så er det jo ikke betalt da vi købte det? så leverandøren af tv vil ikke aktivere det i de skærme da prisen aldrig inkluderede denne funktion? (selv om vi ved det kun at et spørgsmål om aktivering).

Mon, i så fald burde DR tage forbehold for, at alle Samsung TV incl de nye, ikke kan anvende servicen.

Mon DRstreaming har en kommentar til mine tidligere 2 spørgsmål og til dette ???
Senest rettet af Samsung40d6505 16. apr 2012, 14:15, rettet i alt 1 gang.
#163881
Samsung40d6505 skrev:Samsung support melder idag, at de ikke har nogen informationer om

1) HBBTV vil være muligt på deres modeller
2) og eventuelt hvornår der komme nye informationer

Selv deres nye danske 2012 modeller er ikke forberedt på hbbtv.

http://www.samsung.com/dk/support/model ... -techspecs

Meget skuffende, at Samsung halter så langt bagud på dette punkt


***************************************************

Samsung hbbtv hbb tv tyske tyskland
Ja, sur røv at Samsung (endnu en gang) har fjernet en funktion, som allerede ligger i den software der er på TV'et.

Sagen er den, at HBBTV med 99,9999% sikkerhed allerede ligger på dit TV, men at funktionen er slået fra. Samsung Nordic har en række funktioner som de kan aktivere/deaktivere i softwaren, og så har man valgt at deaktivere for HBBTV. Det er nemlig akkurat samme software der bruges i Samsungs modeller uanset om TV'et er solgt i Danmark, England, Tyskland eller Spanien - eneste forskel er hvilke funktioner, der er aktiveret.
#163882
evilguy skrev:
Samsung40d6505 skrev:Samsung support melder idag, at de ikke har nogen informationer om

1) HBBTV vil være muligt på deres modeller
2) og eventuelt hvornår der komme nye informationer

Selv deres nye danske 2012 modeller er ikke forberedt på hbbtv.

http://www.samsung.com/dk/support/model ... -techspecs

Meget skuffende, at Samsung halter så langt bagud på dette punkt


***************************************************

Samsung hbbtv hbb tv tyske tyskland
Ja, sur røv at Samsung (endnu en gang) har fjernet en funktion, som allerede ligger i den software der er på TV'et.

Sagen er den, at HBBTV med 99,9999% sikkerhed allerede ligger på dit TV, men at funktionen er slået fra. Samsung Nordic har en række funktioner som de kan aktivere/deaktivere i softwaren, og så har man valgt at deaktivere for HBBTV. Det er nemlig akkurat samme software der bruges i Samsungs modeller uanset om TV'et er solgt i Danmark, England, Tyskland eller Spanien - eneste forskel er hvilke funktioner, der er aktiveret.
Men det sjove er, at funktionen allerede genedrelt er implementeret i Yousee, og bl.a. mit samsung er Yousee ready, dvs det kan anvende funktioner på Yousee´s kabelTV :-) :-)
Af Cassius99
#163887
Har kontaktet LG angående hbbTV og deres 760t model...har spurgt dem om der var en instilling jeg kunne pille ved eller noget jeg kunne gøre for at aktivere hbbTV....har fået følgende svar:

--------------------------------
Hej Morten, tak for din mail.

Vi har ingen information omkring dette.

Jeg beklager ulejligheden.
--------------------------------

Det er ikke på service niveau / information de gode folk hos LG prøver at adskille sig fra konkurrenterne.

Nuvel, så er spørgsmålet om man skal iklæde sig ninja tøjet og prøve at komme ind i service menuen....nogen der ved om det kan ses om man har været derinde / påvirke det min produktgaranti at begynde at pille ved den slags?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7