Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Samsung40d6505
#164050
http://www.tv-nyheterna.se/pub/viewArti ... leId=16054


" Just HbbTV underlättar för broadcasters då det är en öppen standard som innebär att det ser likadant ut hos alla tillverkare. Man behöver inte utveckla separata system för Samsung, LG, Sony och så vidare. "



Ja, Samsung lyver måske ligefrem overfor deres kunder på facebook
Af Samsung40d6505
#164205
Så sker der lidt fremskridt, selvom det er lidt volapyk for mig:

Se Facebook

Johanne Skriver
Meeen det fungerer jo fint i andre lande, endda på samsung fjernsyn. Og i Danmark virker det på andre tv mærker. Jeg gik og troede at samsung var forrest, men det er da vist slut. skuffende! Nogen der har prøvet at stille fjernsynet til landekode Tyskland?

Samsung Danmark Hej igen,
Vi var vist lidt på hurtige på tasterne, der skulle have stået: ...understøttes ikke af Samsungs TV i Norden. Det skyldes, at vi endnu ikke har fået den lokale konfiguration. Vi er ved at undesøge nærmere og kommer tilbage med mere info hurtigst muligt. I mellemtiden kan I prøve at indstille landekode til Tyskland, Schweiz eller Østrig.

Merete Bak
Hej igen. Skal jeg fabriksgendanne for at indstille landekode til Tyskland? God weekend :)

Samsung Danmark
Hej Merete,
Du skal ikke gendanne fabriksindstillingerne for ændre landekode, men du skal i indstillingerne lave en ny 'plug and play'. Alternativt kan du holde exit-knappen nede i 10-15 sekunder. Vi håber, at det lykkes:) God weekend til dig også!!

Thomas Kruse Til orientering så er det ikke muligt at vælge andet end nordiske lande uanset "ny plug and play" eller fabriksgendannelse på et UE40D7005...
Af Samsung40d6505
#167903
DRstreaming skrev:Jeg er ansvarlig for DRs hbbtv pilot projekt.
Spørgsmål og fejl kan sendes til vores [email protected] mrk hbbtv pilot.
STOR FEJL, samsung har ikke åbnet for det, og gør det engang i 2013/2014

Har I en dialog med Samsung ?
Af steen6400
#171354
Så er der hbbTV på Stofa :)

På min Sony EX524 kommer der et Stofa smartTV logo op ved skift til DR1 og når jeg trykker på den røde knap kommer jeg ind en menu hvor jeg kan vælge forskellige udsendelser. jeg kan dog ikke få det til at virke på min VT30Y.
Af orm08
#171362
Sony har udsendt en firmware opdatering til 2011 modellerne der har forbedret hastigheden på hbbTV, så der er da nogle producenter der prioriterer det

Opdateringen er fra lige før sommerferien, men opdagede den først da mit TV 46EX721 fortalte at der var en ny opdatering i starten af denne uge, og ganske rigtigt nu kører det en del hurtigere
Af orm08
#171363
Check i øvrigt ZDF (YouSee) og se hvor lækkert hbbTV kan laves - desværre skal man være i Tyskland for at bruge deres Olympia Live, men interfacet er lækkert og der er et kæmpe udvalg
Af steen6400
#171416
orm08 skrev:Check i øvrigt ZDF (YouSee) og se hvor lækkert hbbTV kan laves - desværre skal man være i Tyskland for at bruge deres Olympia Live, men interfacet er lækkert og der er et kæmpe udvalg
Det ser ud til at Stofa ikke videresender hbbTV, jeg kan i hvert fald ikke få det på ZDF. Jeg har ellers læst at det ikke kræver meget at tv udbyder, men det ser ud til at Stofa kun vil have deres eget hbbTV.
Af hjkiddk
#172968
Skærmtrolden skrev:Det virker fint og nemt på XT50 - dog har jeg endnu ikke kunnet starte afspilning af en udsendelse - hver gang snurrer "vent" symbolet, nogle gange kort tid, andre gange længe, og så ryger jeg tilbage til oversigten. Skyldes det at det er en betatest, hvor der ikke er så meget kapacitet, så det er et spørgsmål om held for at kunne starte en udsendelse?
Har samme problem på min Panasonic DT50.
Men det er da lykkedes et par få gange at få et klip til at køre. Men det virker mest som et lotteri.
Af Siimon
#178674
Hej DRStreaming der er ansvarlig for HbbTV. Hvorfor siger du at pilotprojektet kører hele 2012, når I har bedt om at få det lukket hos Stofa????!
#180513
lgowner skrev:... på et nyere LG tv, ses denne ved at der kommer et lille ikon op nederst i højre hjørne. på DR ses dette med et DR.NU og en RØD prik, som indikerer du skal trykke på den røde tast.

ved ikke hvordan dette fungerer på andre modeller.
Hej.

Jeg har i dag spurgt LG om understøttelse af HbbTv i deres nyere modeller. Jeg har fået et hurtigt svar som er:
Vi må desværre informere dig om at ingen af vores modeller understøtter HBBTV.

Jeg undrer mig derfor over, at praksis umiddelbart er noget andet. Er der nogen, der kan be- eller afkræfte om man kan bruge HbbTv på LG 2012 modeller og i fald man kan om der er nogen begrænsninger i dens funktionalitet?
#180517
Krissi skrev:Jeg undrer mig derfor over, at praksis umiddelbart er noget andet. Er der nogen, der kan be- eller afkræfte om man kan bruge HbbTv på LG 2012 modeller og i fald man kan om der er nogen begrænsninger i dens funktionalitet?
kan da bekræfte at HbbTV stadig er igang på DR kanalen. dog er jeg skiftet til DRnu app til LG skærmen (2011 model) da mulighederne i app er størrere.

tror stadig du kan aktivere det på 2012 modellen, hvis du begiver dig ud i et indgreb, som beskrevet andre steder. ellers må du forholde dig til LG's beslutning.
#180521
lgowner skrev:kan da bekræfte at HbbTV stadig er igang på DR kanalen. dog er jeg skiftet til DRnu app til LG skærmen (2011 model) da mulighederne i app er størrere.

tror stadig du kan aktivere det på 2012 modellen, hvis du begiver dig ud i et indgreb, som beskrevet andre steder. ellers må du forholde dig til LG's beslutning.
Oh, super!

Jeg vidste ikke, at der var lavet en sådan app. Det kan jeg se, at en RuneDJhar lavet.

Er det den du bruger?
Af Swingking
#185814
Hejsa

Jeg har samme Tv som dig håber du kan hjælpe mig , mit tv er en LG 60PZ950W
jeg jeg vil gerne have aktiveret HbbTV i mit Lg tv Jeg har været inde i service menuen , men kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan ændre den til Tysk

damkier skrev:Kan bekræfte at mit LG 50pz950 virker fint med hbbtv
Det krævede at jeg gik ind i den skjulte menu (ez adjust) og fjernede hakkede ved nordic og derefter valgte Tyskland.
Så kunne hbbtv aktiveres i den alm menu.
Af Swingking
#185837
Jeg har en 60 tommer magen til din ,men kan ikke få det til at virke , kan du ikke lige forklare hvordan du gjorde for at det virker , jeg har prøvet alt nu ,men uden held desvære.

damkier skrev:Kan bekræfte at mit LG 50pz950 virker fint med hbbtv
Det krævede at jeg gik ind i den skjulte menu (ez adjust) og fjernede hakkede ved nordic og derefter valgte Tyskland.
Så kunne hbbtv aktiveres i den alm menu.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7