Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#180517
Krissi skrev:Jeg undrer mig derfor over, at praksis umiddelbart er noget andet. Er der nogen, der kan be- eller afkræfte om man kan bruge HbbTv på LG 2012 modeller og i fald man kan om der er nogen begrænsninger i dens funktionalitet?
kan da bekræfte at HbbTV stadig er igang på DR kanalen. dog er jeg skiftet til DRnu app til LG skærmen (2011 model) da mulighederne i app er størrere.

tror stadig du kan aktivere det på 2012 modellen, hvis du begiver dig ud i et indgreb, som beskrevet andre steder. ellers må du forholde dig til LG's beslutning.
#180521
lgowner skrev:kan da bekræfte at HbbTV stadig er igang på DR kanalen. dog er jeg skiftet til DRnu app til LG skærmen (2011 model) da mulighederne i app er størrere.

tror stadig du kan aktivere det på 2012 modellen, hvis du begiver dig ud i et indgreb, som beskrevet andre steder. ellers må du forholde dig til LG's beslutning.
Oh, super!

Jeg vidste ikke, at der var lavet en sådan app. Det kan jeg se, at en RuneDJhar lavet.

Er det den du bruger?
Af Swingking
#185814
Hejsa

Jeg har samme Tv som dig håber du kan hjælpe mig , mit tv er en LG 60PZ950W
jeg jeg vil gerne have aktiveret HbbTV i mit Lg tv Jeg har været inde i service menuen , men kan ikke finde nogle steder hvor jeg kan ændre den til Tysk

damkier skrev:Kan bekræfte at mit LG 50pz950 virker fint med hbbtv
Det krævede at jeg gik ind i den skjulte menu (ez adjust) og fjernede hakkede ved nordic og derefter valgte Tyskland.
Så kunne hbbtv aktiveres i den alm menu.
Af Swingking
#185837
Jeg har en 60 tommer magen til din ,men kan ikke få det til at virke , kan du ikke lige forklare hvordan du gjorde for at det virker , jeg har prøvet alt nu ,men uden held desvære.

damkier skrev:Kan bekræfte at mit LG 50pz950 virker fint med hbbtv
Det krævede at jeg gik ind i den skjulte menu (ez adjust) og fjernede hakkede ved nordic og derefter valgte Tyskland.
Så kunne hbbtv aktiveres i den alm menu.
Af Swingking
#201323
Er din model en dansk udgave ? og hvordan kommer man ind i service menuen.
damkier skrev:Kan bekræfte at mit LG 50pz950 virker fint med hbbtv
Det krævede at jeg gik ind i den skjulte menu (ez adjust) og fjernede hakkede ved nordic og derefter valgte Tyskland.
Så kunne hbbtv aktiveres i den alm menu.
#201344
Hej,

Jeg har samlet denne beskrivelse sammen, som beskriver hvordan man kan få HBB-TV og dermed DR TV på et 2013 F Samsung TV, indtil dette fixes fra Samsung/DR (lovet til August 2014).
Dele af den er stjålet fra andre steder - for at gøre det mere konsistent, har jeg nu skrevet den helt på Engelsk.

Der er 3 afsnit (A, B & C) :


HBB-TV for Samsung F 2013 TV
Warning : Do not mess around unnecessary in the service menu, or you risk to ‘brick’ the TV
Warning : EVERYTHING WILL BE RESET !! This includes all color calibrations and adjustment, all apps and their settings, favorite channels and I think even the recordings will be unavailable.


A Change the Local set via service menu
1. Tv-off
2. Then (On the remote control) : quick push following order :
Info-Menu-Mute-Power.
wait a little when you see Menu, quick push ok.(after this you are in the options Menu and can change settings)
3. Use up/down buttons to highlight OPTION -> Local set
4. Use Right/left arrows to scroll through list of countries
5. Change from NORDIC to EU_GER
6. Return (Chosen country will be displayed)
7. Turn TV off and back on
8. EVERYTHING WILL BE RESET !!
9. Language will be German. Change in menu ….SYSTEM -> Menusprache
10. Scanning for channels. You will not be able to select your provider (e.g. Yousee) will not find all channels


B. Change the country of Smart TV for Apps
1. Set the TV to the TV source, press the source button and use the navigation pad, select TV and then click to select.
2. Open the Main Menu.
3. Use the navigational pad to select the System portion of the Main Menu, and then click to enter the sub menu.
4. Setup will be selected by default, click to begin the setup.
5. You will begin the on-screen setup that you completed when you first bought the television. Your previously entered information will be retained.
6. Continue through the on-screen setup until you arrive at the Smart Hub Terms & Conditions, Privacy Policy page in the on-screen setup.
7. With the Smart Hub Terms & Conditions, Privacy Policy page up on the TV press the following buttons in sequential order.
Mute Return Vol + CH ∧ Mute
9. The country list will appear. Select your country from the list and then click to continue.
10. The standard apps for the selected country will be installed automatically.


C. Scanning for channels with manual settings

1. Go to settings for searching for channels
Search mode = Quick
Apply the manual search details according to your providers. For Yousse with ‘vælg selv’, I use these settings
Manual search settings :
Netværks-ID = 111
Frekvens 143000 kHz
Symbolrate 6875

Now all the correct channels appear and in the “normal” sequence.

On any DR channel, press the red A button, and the HBB-TV menu will appear.

If all goes wrong, start from the beginning by setting region back to NORDIC.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7