Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MortenTKKristensen
#147720
Hej Tors,

I alle mine kommunikationer med Samsung Nordic (Support) har jeg snakket med en "Laura" - sidst fik jeg denne feedback:

"Hej Morten,

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Mange tak for din tilbagemelding. Vi skal bringe dette videre til de
ansvarlige, kan dog desværre ikke sige noget om hvorvidt det kommer
i den næste opdatering.
Hav en god dag!


Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Laura

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: www.samsung.dk"

Alternativt var min første kontakt og fejlmelding til en Sebastian Munnecke hos INFOCARE Service A/S - de repræsenterer Samsung Prestige Service, men da han jo "bare" er servicemand hos 3. part har han nok ingen indflydelse. Hans kontakter er: [email protected] , telefon +45 44 83 81 78

....så hermed givet videre :-)

Hold trykket oppe!!
Senest rettet af MortenTKKristensen 16. sep 2011, 00:06, rettet i alt 1 gang.
Af with
#147721
jeg tager fat i hende i morgen
Af with
#147722
Har sendt følgende til Samsung via deres hjemmeside

Mit helt nye tv som jeg fik igår, har en fejl. det slukker af sig selv. efter søgen på div forum kan jeg se at det er en kendt fejl på netop det tv. Hvordan kan Samsung leve med en kendt fejl og ikke gøre noget ved den på sit store flagskib af tv. Nu er det pt kun sket en gang for mig men jeg kan se på forummet at fejlen er kommet for og blive. Jeg sender lige Samsungs svar til en anden kunde om selv samme problem

I alle mine kommunikationer med Samsung Nordic (Support) har jeg snakket med en "Laura" - sidst fike jeg denne feedback:

"Hej Morten,

Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
Mange tak for din tilbagemelding. Vi skal bringe dette videre til de
ansvarlige, kan dog desværre ikke sige noget om hvorvidt det kommer
i den næste opdatering.
Hav en god dag!


Hvis du har yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte
os igen.
Med venlig hilsen
Laura

Samsung Support
Tel.: 70 70 19 70 (alle opkald til nationaltakst)
Åbningstid: Mandag - fredag 09:00 - 18:00
Hjemmeside: www.samsung.dk"

Så hvad gør Samsung for at løse denne gennerelle fejl
Af surfingdino
#151046
TAK! Havde samme problem og det blev løst ved at skifte kanalguide.
Af sslarsen
#154078
ØV ØV.. Tændte mit 2 måneder gamle 55" D7005 LED, og efter 3 min så slukker det. Uanset hvad jeg gør. Har læst denne tråd, og har Samsung kanalguide.
Der er lige kommet 1 ny firmware, men af en eller anden grund kan jeg ikke opdatere da den ikke reagerer på OK for at opdatere fra 1015 til 1017.
Går jeg ind i SMART, så fryser den, og reagerer ikke på noget tryk på remote.
Lyder som samme fejl som alle I andre, men er fejlen nogensinde kommet frem?
#154569
Så skulle problemet med ROVI-kanalguiden være løst?!

Der er her til morgen (8. dec 2011) kommet en ny firmware opdatering (1018) til UE8005 serien. Jeg har installeret denne, og indtil videre kører alt fint, inklusve ROVI kanalguiden. Problemet med at skærmen der slukkede af sig selv forsvandt med firmware opdatering 1017, som kom i november.

Hvad er der så sket - det oplyser Samsung jo som sædvanlig ikke (for dårligt - gør alle andre i branchen), men jeg kan notere at SmartTV er blevet markant hurtigere i browser, respons i navigering samt en anelse hurtigere i LAN-delen når man er på nettet og sin NAS.
Det siger mig noget om at de buffer-problemer jeg mistænkte UE8005-serien for i September måned nu skulle være løst, man har fået fjernet nogle software flaskehalse og rettet det bedre til. Nu slukker TV-et i det mindste ikke efter 3 minutter eller restarter mit om natten.

At jeg så nu har brugt Samsung kanalguiden så meget at jeg foretrækker denne frem for ROVI - - det er jo så blevet en tilvænning ;-)

Glimrende at der bliver hørt på os, når vi brokker os :-)

GLÆDELIG JUL!
Af sslarsen
#155450
Hvor lyder det godt. Tog på ferie kort efter jeg konstaterede min skærm slukkede. Kunne ikke opgradere til 1017. Men sidder nu her i Spanien og læser dette, og ser at der til min 7005 er kommet en T-GAPDEUC-1019.2 den 17.dec. Så den ser jeg frem til at se om jeg kan opgradere til.
Men er der andre der har oplevet ikke at kunne klikke på OK, når der er fundet en fil til opgradering?
Af sslarsen
#155724
sslarsen skrev:Hvor lyder det godt. Tog på ferie kort efter jeg konstaterede min skærm slukkede. Kunne ikke opgradere til 1017. Men sidder nu her i Spanien og læser dette, og ser at der til min 7005 er kommet en T-GAPDEUC-1019.2 den 17.dec. Så den ser jeg frem til at se om jeg kan opgradere til.
Men er der andre der har oplevet ikke at kunne klikke på OK, når der er fundet en fil til opgradering?
Har nu selv fundet fejlen. Min Samsung S1 Mini DISK... Tog den ud af USB, og prøvede at tænde igen. Så spillede det.
Også med opdatering af firmware.
Ville bare lige opdatere med min fundne løsning.
#159197
MortenTKKristensen skrev:Så skulle problemet med ROVI-kanalguiden være løst?!
Ikke hos mig :(
Jeg har en UE408005 med nyeste firmware (T-GAP8DEUC-1021.2 der blev tilgængeligt i går).
Jeg har faktisk haft Rovi til at virke - og var glad for det, men så begyndte fjernsynet at slukke hvert 3. minut, så jeg gik tilbage til Samsungs Guide.

Lige nu kan jeg så slet ikke komme ind i Rovi guiden. Der sker ingenting når jeg trykker guide. Til gengæld holder fjernsynet op med at reagere på fjernbetjeningen nogle minutter. Og derefter slukker det. Når jeg så tænder det igen, slukker det efter 3 minutter ... og 3 minutter osv.

Så jeg er tilbage på Samsung guiden. Og temmelig træt af mit nye fjernsyn, for jeg har også brugt en halv krig på at få Samsung EPG'en til at fungere rigtigt (med billede).
Tænk at man skal bruge timevis på at få et fjernsyn til at virke. Smart TV ???? :s
Brugeravatar
Af drkoch
#176243
mit ue46d8005 er lige begyndt på det.
Prøvede først at koble min USB harddisk fra og sætte til igen med det samme - uden held.
Derefter skift fra ROVI til Samsung EPG (der ikke virker med billede til Stofa !:( ) og nu kører det igen....
Det er sgu noget hø. Kan man få byttet/opdateret Tv'et via samsung.

Jeg har ikke haft problemet før, der er ikke installeret noget nyt eller ændret noget , da tv'et har kørt super godt siden jeg købte det for ca. 6 mdr siden...

Andre?
#196381
Hej,
Selv om dette er en "gammel" tråd - vil jeg gerne sige 1.000 tak for super info.
Har et UE46D7005 med nyeste firmware. Skiftede til ROVI og efter kl. 00:00 slukkede fjernsynet hvert 5 min. Så den udfordring ligger der stadigvæk. Tilbage til Samsung Guide og nu kører det igen.

Tak for hjælpen... :p
#196383
Har samme problem med min F8005 som er købt i August sidste år. Somme tider slukker den bare lige pludselig, og til andre tider kommer det frem nederst til venstre på skærmen, om jeg ønsker at tv`et skal forblive tændt. Så skal jeg trykke ok på fjernbetjeningen og det slukker ikke.
Måske en venlig sjæl vil skære ud i pap, hvordan jeg gør, så det ikke sker ?
#198242
Jeg har også oplevet dette spørmsmål i nederste hjørne på mit forholdsvist nye f8505 fra sept. 2013. Dog kun når tvet har været tændt i omkring fire timer og der ikke er blevet rørt ved remoten (kanal, volume osv.).

Derimod er mit tv begyndt at slukke af sig selv uden varsel og så tænde umiddelbart efter på samme kanal, som jeg var i gang med at se. Afbrydelsen tager vel omkring 3-4 sekunder, men er næppe tilsigtet. Dette sker i øjeblikket flere gange i døgnet og uanset om apparatet står på tv eller av. Nogen, der kan hjælpe?