Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#219512
Jeg har købt briller til mit TV og har leget med det et par gange nu.. det er et med Aktivt 3D.

Ma skulle jo tro at 3D til TV var perfektioneret her i 2015, men det er det langt fra.

- Shutter-briller betyder at baggrundsbelysning skal slukkes for at det ikke flimre :( hvis de kørte 100hz per øje ville det ret sikkert ikke flimre.

- Synes det er anstrengende at se på i længden fordi selve billedet på skærmen også har en tendens til at flimre lidt.

- Jeg bruger normalt ikke briller (+0.75 / +1.5) men med 3D er jeg lidt nødt til det for at billedet er skarpt og 3D effekten er bedst.

- Modsat passive briller, kan man ligge på siden -- hvilket er nice.

- Gaming kræver en stabil og høj framerate, hvilket ikke kan lade sig gøre på fx PS3 og PS4 - begge kører max 60FPS og burde køre 100FPS (2x 50) eller 120 (2x 60) .. har ikke prøvet PC endnu. Effekten af 3D er dog fin, man har højde sans og dybde - det er fedt .. men man bliver MEGET hurtig træt i hovedet af det.

- ud af de 24 PS3 spil jeg har, er 3D kun understøttet på 5 af dem, Gran Turismo 5 virker ikke selvom det er annonceret på æsken ?

- Rolige film uden for meget action er klart at foretrække med 3D.

- Markedet ser ud til at droppe 3D, så man skal nok ikke investere alt for meget i teknologien.