Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Claudinca
#203180
Hej allesammen :-)

Jeg har netop i går købt mig et 46" Philips 3D tv. (46pfl4528T)

Jeg fandt så ud af, at der ikke fulgte briller med, og har siden da ledt alle steder efter den model brille der passer til (pta 508/pta518).

Har set at der er kommet en ny model (509), men det lader til at den endnu ikke er "udkommet" herhjemme :-(

Har nørdet lidt 3D teknologi, og læste et sted at det er (næsten) underordnet hvilken mærke brillen er, fordi de alle bruger IR/RF. Og jeg har også kunnet finde andre briller (universal), der passer til nyere Philips tv, men da det jeg har købt vist er en model fra 2013, virker det bare ikke som om noget er kompatibelt?! :-(


Håber det gav mening og en af jer søde mennesker har et godt råd/ved hvad der virker :-)



Med venlig hilsen,

Claudia
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#203201
Jeg tror Philips kan hjælpe, hvis du kontakter dem. Om ikke andet, så pege på en forhandler der har dem liggende. Til dyrere skærme, følger brillerne jo ofte med, så måske andre herinde vil sælge deres, hvis de ikke bruger dem? :)

Universalbriller burde kunne bruges. De fleste tv-skærme synkroniserer ganske rigtig med infrarød, men der er dog også modeller, som er begyndt at bruger andre metoder, som gør er de er mindre kompatible med universalmodellerne. Jeg har dog ingen erfaring med universalbriller og Philips, så jeg kan ikke bidrage med så meget her.