Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zlataning
#201926
Hej Flatpanels

Jeg har lige erhvervet mig et Samsung 55 tommer F7005. Og jeg har brugt samme indstillinger fra F8005 fra flatpanels, da jeg fik at vide at de var identiske, og billedet ser meget fin ud med den indstilling. Jeg ville høre om de indstillinger også skal bruges til 3D? Eller om jeg skal skrue lidt op for fx baggrundslyset, da hele billedet bliver lidt mørkere når man tar 3D brillerne på? På forhånd tak :)

Med venlig hilsen
Mathias
Af Ibskib
#206429
Har det samme TV bare i 46 tommer, når du aktiverer 3D så skifter den automatisk til en anden profil indstilling som knalder baggrundsbelysning op på 20. og fuld kontrast som jeg synes var lidt meget.
Jeg satte det så ned til 15 til når jeg ser det om aftenen (har droppet 3D i dagtimerne for meget lyd i min stue), men ellers følgende de anbefalede indstillinger.

Jeg benytter dog Standard profil (bedre sortniveau end Underholdning), har navngivet mit input DVI PC, som deaktiverer en masse billedbehandling, og minimerer input lag, så jeg har ikke nogen film profil.
Håber det kan være til hjælp alligevel