Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Vapeon
#199349
Hej Flatpanels.

Jeg håber der er en der kan hjælpe mig eller komme med et par gode fif.

Jeg har netop købt et LG 55LA965W ultra hd. Når jeg ser 3d får jeg en slags dobbel effekt (ghost effekt) på baggrunden. I starten gav hvert billede skift et hvidt glimt. Jeg har kontaktet LG og der har været en tekniker ude og skifte 3D modulet. Det hjalp på de hvide glimt men ghost effekten er der stadig. Jeg har tidligere haft et 47" LG tv hvor 3D'en stod helt tydeligt.


Efterfølgende har jeg været en tur hos forhandleren og har kigget på deres demo model. Denne model gør præcis det samme mens en anden 47" LG model stod helt klart. Dette er test med tv'ets 3d billede test. Jeg kunne dog få et godt billede hvis jeg stod 12-15 meter væk fra skærmen på 55" modellen.

Jeg synes jeg har prøvet at redigere de fleste indstillinger, men intet synes at hjælpe.

Alle ideer tages imod med kyshånd
Af skjoeo1
#201869
Har du prøvet med en 3D blu-ray film?
Jeg har et 55LB870V og dér ser 3D "prøvebilledet" også ret skidt ud, men 3D blu-ray film afspillet via. PS3 ser super ud.
Af dk9000
#201874
Jeg ville nu også smide en DISK i og prøve THE REAL DEAL ;)

har hørt det skulle været ret så lækkert med en 4k skærm :)

så mangler du bare 4k 3d :D
Af Vapeon
#201952
Problemet er løst. Lg kom og kiggede på det endnu engang. Denne gang tog de tv'et med. Jeg ville så få et nyt. I stedet har jeg fået et 55LA86ow og et pioneer L46s3d13n for beløbs differencen. Måtte betale en lille smule i tillæg.

Jeg har været rundt i flere butikker for at se hvordan 3d billedet stod på min tidligere model og det var bestemt ikke positivt. Jeg ser film gennem min NAS server og kan man ikke det kan jeg ikke bruge fjernsynet.