Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af joko4
#197319
Hej.
Jeg har købt Sony 50W685A. Men hvad pokker er det galt med 3d'en? Når jeg slår den til (kan vælge side-om-side og over-under), er det som om jeg kun kan se halvdelen af billedet, og brillerne gør ikke rigtig den store forskel. Hvad er problemet?
Af dk9000
#197337
joko4 skrev:Hej.
Jeg har købt Sony 50W685A. Men hvad pokker er det galt med 3d'en? Når jeg slår den til (kan vælge side-om-side og over-under), er det som om jeg kun kan se halvdelen af billedet, og brillerne gør ikke rigtig den store forskel. Hvad er problemet?
Hvis du vil se 3d materiale fra en 3d kanal sendes billedet sådan. tvet samler billedet for dig og brillerne giver den sidste 3d effekt.

Hvis du vil se ÆGTE 3d SKAL du og jeg siger SKAL du have 3D Blu-ray afspiller samt købe filmene i 3d format. ellers er det en 3d konvertering og det er langt fra lige så godt :)

så 3d kræver altså mere udstyr ;)
Af BrunoB
#197341
Det er et fuldstændigt korrekt svar det dk9000 kommer med.

Men jeg har et par gange for sjov prøvet at tænde for den 3D konvertering der er i mit Panasonic VT50 til almindelig 2D film.

Hvis det drejer sig om tegne- og animationsfilm så kan man faktisk somme tider blive overrasket over at konverteringen ligner 3D.
Hvorfor tegne- og animationsfilm virker nogenlunde er fordi 3D konverteringsalgoritmerne benytter kontrast og kraftige farveforskelle for at vurdere om visse elementer skal være forgrund og hvilke ikke.
Til alm film funker det ikke. Overhelehovedet ikke. O_O
Af SimonN
#197342
Mit svar har dog ikke noget med dit spørgsmål at gøre, men jeg håber, at du vil bære over med mig :-)

Er du tilfreds med det TV? Jeg står nemlig selv og overvejer at købe det, som afløser for mit gamle samsung tv :-)
Af joko4
#197345
SimonN skrev:Mit svar har dog ikke noget med dit spørgsmål at gøre, men jeg håber, at du vil bære over med mig :-)

Er du tilfreds med det TV? Jeg står nemlig selv og overvejer at købe det, som afløser for mit gamle samsung tv :-)
Det er helt i orden ;)
Jeg er rigtig glad for det. Har ikke fået set vanvittig meget TV/film med det, men har fået spillet lidt PS4, og er godt tilfreds. Det eneste der indtil videre har drillet mig er 3D, men det er nu heller ikke købt pga. det
Af Spikky
#204719
(næsten) underordnet hvilken mærke brillen er, fordi de alle bruger IR/RF. Og jeg har også kunnet finde andre briller (universal), der passer til nyere Philips tv, men da det jeg har kø :s