Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af R2-3D
#195920
I anledning af at prisen er reduceret til 15 kkr vil jeg høre om der er erfaringer med 3D delen på dette UHD tv.
Som 3D entusiast ville jeg elske, hvis UHD kan bedre opløsningen ved passiv 3D!
Kan ikke lige finde Info eller reviews. Kan nogle hjælpe?
Af Frillen
#197090
recordere.dk skrev:TV'et kommer med LG's passive 3D-teknologi, der giver mindre flicker på skærmen og billigere briller end aktiv 3D. Normalt betyder passiv 3D det halve antal linjer i opløsning, men da dette er et 4K TV, er det muligt at se 3D i full HD opløsning.

Læs mere: http://www.recordere.dk/indhold/templat ... z2s9tXfCMQ
Det ser ud til at du har mulighed for at se 3D i fuld hd på dette tv :)
Af Frillen
#197384
Jeg har nu altid syntes at passiv 3D er meget mere behageligt at se på i forhold til aktiv 3D (Har begge dele) samt at forskellen i opløsning ikke er noget jeg lægger mærke til når først filmen kører - Men selvfølgelig så er 4K da en god ting især for passiv 3D :)
Af red_martians
#197403
Rasmus Larsen skrev:Jeg så 3D på nogle af LGs nye 3D-tv på CES. Den højere opløsning giver bestemt en forbedring fordi opløsningen ikke længere halveres.
Synes også det er noget af en antagelse at sige at opløsningen er halveret på et fjernsyn med passiv 3d.
Jo hvis du lukker det ene øje, men hjernen sammensætter jo de to halvdele til et fuld-HD 3d-billede. Man kan måske sammenligne det med et interlaced fuld-HD signal, og så ikke helt alligevel da det jo stadig er det samme 3D-billede der gengives på hver anden linie.