Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#193681
Jeg har anskaffet mig et LG LA55690V som jo understøtter 3D og derfor har jeg anskaffet mig en 3D film :)

Filmen ligger på min computer som en .mkv fil, og når jeg åbner den i VLC kommer filmen frem, men en skærm delt i to, hvor filmen kører ved siden af hinanden.


Mit fjernsyn understøtter noget smart kaldet "SmartShare", men jeg er ikke sikker på det er så smart igen. Når jeg overføre filmen til SmartShare, og vælger filmen i SmartShare på mit fjernsyn, så bliver billedet rigtig smalt (fra top til bund), men helt ud til siderne.

Derudover så forsvinder lyden også, der kommer en besked med "Lyd understøttes ikke", men når jeg ser det på computeren i VLC er der lyd.

Dertil så mangler undertekster også, på trods af jeg i VLC kan vælge mellem forskellige undertekster.


Er der nogen som ved hvad jeg kan gøre for at løse dette problem? :-/
Af MathiasLP
#193683
Jeg fik anbefalet at installere noget der hedder XMBC istedet for SmartShare, men det synes jeg ikke at kunne få til at fungere, det kan da ikke streame film til mit TV som SmartShare?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#193692
SmartShare er baseret på DLNA og kan streame film, men kun i visse formater. Det er desværre ikke alt der understøttes og du er rendt ind i et problem, hvor lydformatet ikke understøttes :(

Prøv evt. at se om du har mere held med MediaLink, der grundlæggende bygger på Plex. Det kan hentes fra app store.
http://www.plexapp.com/medialink/files/index.html

Derudover så skal du være opmærksom på, at når du vil afspille 3D-film som ikke er fra en 3D Blu-ray, så skal du ofte selv aktivere 3D-funktionen på tv'et. Det sker ikke nødvendigvis automatisk. Hvis billederne er oven på hinande, så vælger du top-bottom og hvis de er side-om-side så vælger du side-by-side i 3D-menuen.
Af MathiasLP
#193698
Hvordan installere jeg Plex eller Medialink på mit fjernsyn? Synes ikke at kunne finde nogen App store.

Så vil jeg nemlig prøve det som en løsning istedet for SmartShare. :-)
Af MathiasLP
#193700
Okay, super! Det glæder jeg mig til at prøve i aften.

Tak for hjælpen indtil videre Rasmus. :-)
Af MathiasLP
#193722
Nu når jeg går ind i Smart World, og så søger på MediaLink, så kommer der 5 hits frem, men det er alle links til videor omkring MediaLink på youtube, eller et enkelt link hvor den så søger efter MediaLink på bing.com.

Gør jeg noget forkert eller understøttes det bare ikke? Synes det virker lidt underligt..
Af banzai
#194328
Hej Mathias

Jeg har selv 660v modellen, og dit TV fungere med 3D visning, også over smartshare.

Du kan enten sætte en harddisk i tv'et, eller streame direkte fra din computer. Hvis du streamer direkte fra din computer, skal du dog være sikker på, at din netværksforbindelse er hurtig nok.
Jeg har forbundet mit tv og router via kabel, og jeg har sat min computer til at benytte 5ghz bånd, for optimal hastighed.
Det kan dog sagtens være at det virker uden problemer, uden at gøre alt dette.

Jeg bruger selv XBMC, da jeg har erfaret at det fungere bedst. Inde i XBMC skal du aktivere UPnP, som gør at XBMC deler dine film over DLNA.
Du skal i XBMC også vælge en mappe med film, som skal tilføjes til dit bibliotek.

Når dette er gjort åbner du blot Smartshare app'en, som allerede er på dit TV, og finder dine film.

Når filmen er i gang, trykker du på 3D knappen på din fjernbetjening. Der kommer så flere muligheder, og du vælger den som passer med den type 3D din film er i. Når det er side om side billede, trykker du på det lignende billede på tv'et.