Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af nalacin
#185100
Hej alle.

Jeg har pt en hjemmebio hvor jeg bruger en projektor en:
Sanyo plv-z3000.
Men er lidt træt af at skulle købe ny pære "jævnligt" til den da der ikke går lang tid før den mister lysstyrken.
Projektoren og anlægget bliver også brugt til gaming og tv.

Så jeg er nu med accept herhjemme, på udkig efter et tv helst med GODT 3d hvis muligt og godt 2d billed også.

Pt er mit billed ca 75" men jeg ved jeg ikke kommer op i den størrelse.

Men hvad er bedst til prisen og som folk kan stå inde for.

Der skal ikke være ghosting på, hvilket en del tv har jeg har prøvet.

Det kan være jeg jeg forventer meget, men hvis man ikke spørger bliver man ikke klogere :-)
#185106
Hvorfor ikke købe en ny projektor? :)

Hvis du er vant til en projektor, tror jeg det bliver svært at gå over til en fladskærm. Efter min mening, lammetæver en god men forholdsvis billig projektor (som fx en BenQ til omkring 10-15K) samtlige tv på markedet i dag, hvis de bliver sat rigtigt op vel at mærke.
Af nalacin
#185112
Helt og aldeles enig.

Og den jeg har her, viser et lækkert!! Billed.
Men vil gerne se 3d og kan ikkr få mig selv til at se 3d på et 30", samtidig med at lige meget hvilken projektor du har, går der ikke lang tid før pæren mister sit tv agtige lys burst.

Men vedr projektor, så er jeg ikke svær at overtale da jeg elsker billedet.

Har du eller er der nogen som kan anbefale et "billigt" men super fed 3d skærm som også kan bruges til spil og har et godt 2d billed også.
Brugeravatar
Af edinger
#185114
I de størrelser, som du gerne vil op i, følger 3D automatisk med som en feature, man kan vælge at bruge eller lade være.

Flere af 2013-modellerne har allerede været under luppen hos AVForums og HDTVtest (og Flatpanels er lige på trapperne).

• Samsung F8505 (op til 64"): AVForums

• Samsung F8005 (op til 75"): AVForums | HDTVtest

• Panasonic VT60 (op til 65"): AVForums

• Panasonic ST60 (op til 65"): HDTVtest
Brugeravatar
Af edinger
#185121
Jeg har skam ikke misforstået noget, lgowner.

Som du ved, er der blot en vis uoverensstemmelse mellem ønsket om STURR-skærm og BILLIG-skærm.

Så dels antager jeg, at "stor" går forud for "billig", dels at trådstarters definition af billig afviger en smule fra din om min med tanke på, hvad han er vant til -- en (bekostelig?) projektor.

Ret mig, hvis jeg tager fejl.
Af lgowner
#185138
edinger skrev:Som du ved, er der blot en vis uoverensstemmelse mellem ønsket om STURR-skærm og BILLIG-skærm.
ja men, så lader jeg den gå forbi, det kan være mig som læser den prøvelse af en 30" som noget lidt for småt og 70.000 ikke er dyrt. 8)

så må en LG 70LA860V jo også være et godt alternativ med passiv 3D.