Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af jezuz
#183001
godaften alle sammen.

jeg står jeg skal have et nyt fjernsyn jeg har set på Samsung ue46es6715 er ny inden for dette fag så har nada forstand på det udover detr jeg har læst mig til.

mit spørgsmål er: jeg har nogen 3d film til at ligge på min computer, kan jeg overføre dem til en ekstergn HD og sætte den til fjernsynet? og afspille 3d film den vej? virker det optimalt? Evt en speciel hd man skal have fat i ?

på forhånd tak
Af lgowner
#183006
kort: ja, sålænge de 3d film ligger i SBS eller TB format (altså 2 billed ved siden af hinanden eller top/bund). det er vist ingen tv som klarer rene iso 3d bluray.

hdd kræver ikke noget special format
Af jezuz
#183007
okay super så blev jeg såp meget klogere :D ville du vælge en us 2,0 eller 3,0 nogen stor forskæl når det skal afspille 3d?
Af lgowner
#183009
usb2 eller usb3, sagen ikke afgørende på tv, mest på pc'n hvor du kopierer fra
Af Frillen
#183148
Det skal nok lige pointeres at de fleste nyere Smart-TV kan afspille en del lyd og filmformater, men der er altså også en hel del begrænsninger i forhold til en dedikeret medieafspiller...

Film ligger i såkaldte containere som f.eks. MKV, AVI osv. men inde i dem ligger selve filmen, lyden, undertekster og måske kapitelindelinger i forskellige formater og kvaliteter, måske endda flere forskellige af dem i en enkelt film-container.
Du kan nemt komme ud for at du kan se en film, men at dit TV måske ikke kan afspille lydformatet eller for den sags skyld vise underteksterne korrekt eller i det hele taget.
Du kan også komme ud for at afspilningen kan blive en hakkende oplevelse, men prøv dig frem med nogle af dine film, og se hvordan de klarer sig, hvad angår lydformater og undertekster er som regel det sted, hvor smart-tv har de største begrænsninger, især når vi snakker om rippede 3D film. :)
Af lgowner
#183153
jezuz skrev:okay :D ja det om jeg kan hitte ud af ;D hva så hvis man bare afspiller fra computeren over HDMI kabel? så er der ingen problemer?
ikke så længe dit tv understøtter at skifte fra 2d -> 3d med højre og venstre billed layout eller top/bund. du vil jo se en 3D film på pc ligge sådan, så konverterer tv det, hvis det kan. der er vist noget på philips tv som gør du ikke kan, derimod kan de fleste andre.
Af jezuz
#183157
okay jeg takker mange for svaret! efter hva jeg har fået fortalt så skulle der ikke være problemer så :D fedt med et forum hvor man bare kan få svar med det samme!