Debat af skærmeteknologi, nutidens såvel som fremtidens. LCD, plasma, OLED samt HD, 4K, 8K, HDR mm.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#181377
Det er sgu ikke noget under at folk er mere end tilbageholdende med at investere i 3D tv.
Og alt tyder på at 3D derfor er ved komplet at floppe.

F.eks går jeg nu og overvejer om jeg skal investere i en Pana TX-P50GT50 plasma skærm for både at få et formidabelt TV men vigtigere at få en 50 tommer gaming skærm til iRacing i 3D!
VufVuf.

Selvom jeg egentlig går ind for det passive 3D system har jeg indset at det firma der laver passive 3D drivere til games, TriDef, komplet har sjoflet iRacing og nægter at lave en driver til dette spil.
Godaw do.

Jeg er som sagt derfor tæt på at ville hoppe på den aktive vogn i stedet og investere 10K i Panaen.
For nVidia med deres aktive 3D Vision elsker iRacing.

Men så vil jeg også være nødt til at investere i et nVidia grafikkort til min puter
+ investere i samme nVidias 3D Vision Kit der potientielt skulle muliggøre sync mellem game puter og Pana.
Og dermed også muliggøre sync´e mellem Panaens aktive klik/klak briller og grafikkort/TV.

Men efter at have researched i problemet er jeg nu nået til hovedrystende at konstatere at selvom vi i dag skriver 2013 og nævnte Pana TX-P50GT50 udkom i 2012 så kan man ikke på nVidias senest opdaterede side med compatible 3D HDTV´er se om TX-P50GT50 er compatibelt.

Det tætteste på nVidias compat liste er et tussegammelt TX-P50GT30 (er det ikke oldemor eller tipoldemor til TX-P50GT50?)
Hold kæft hvor er sådanne firmaer latterlige.
Er det dem eller os der gør den anden en tjeneste ved at hælde penge i deres lommer.

httpwww.nvidia.comobject3dtv-play-system-requirements.html
Panasonics nVidia 3D vision compatible 3D HDTV.
TX-P50GT30B 50" 310.33
TX-P50GT30E 50" 310.33
TX-P50ST30 50" 310.33
TX-P50VT20B 50" 310.33
TX-P50VT20E 50" 310.33
Af DavidHimself
#181378
Alle dem jeg kender, der på den ene eller anden måde er inde i elektronik branchen, er på ingen måde imponeret over 3D... det er en glimrende indikator ;)

Jeg er selv uendeligt lige glad med funktionen - men ved at det bare en en ting der følger med de bedre TV.
#181380
BrunoB skrev:Selvom jeg egentlig går ind for det passive 3D system har jeg indset at det firma der laver passive 3D drivere til games, TriDef, komplet har sjoflet iRacing og nægter at lave en driver til dette spil.
Godaw do.
jeg tager vist ikke meget, når jeg siger at en anden for nogle dage siden skrev at Nvidia's 3d vision system også har driver til passive 3d skærme, det er bare ikke noget de reklamerer med?

så hvis deres 3D også kan køre på en passiv 3d skærm, så burde du vel ikke være begrænset der?

kan ikke huske tråden, så du må søger her på forum, det er kun nogle dage siden, så den er nok på seneste posts også. kan bare finde den. måske kan andre bekræfte det
#181386
lgowner skrev:jeg tager vist ikke meget, når jeg siger at en anden for nogle dage siden skrev at Nvidia's 3d vision system også har driver til passive 3d skærme, det er bare ikke noget de reklamerer med?
Hahaha din slemme mand. Der fik du mig (næsten :D .
For det var mig sæææl der havde skrevet posten du ikke helt kan huske.

Men problemet med den skjulte passive driver i nVidias ellers aktive 3D driver er at den kun kører i det der halve HD format (720 something) og BrunoB vil sgu ha fuuuull HD når det nu skal være.

Noget andet er at hvis man skal bruge så stor en skærm (50") til at game seriøst på så er der overhovedet ingen LCD skærme der kan være med.
Og da plasma skærme (som Panasonic´en) ikke kan kombineres med det passive system er jeg nødt til at hoppe på den aktive limpind hvis jeg vil game i 3D.

Egentlig tror jeg faktisk at nævnte skærm ER kompatibel. For den tilhører samme plasma familie som tipoldeforældrene.
Men det er ikke noget jeg tør smide 10K efter.