Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ClearSound2720
#265340
Hej med jer.

Et lidt atypisk spørgsmål.

Vi har netop overtaget en ejerlejlighed og jeg er ved at arrangere noget tv signal.

Jeg er meget nysgerrig i hvordan det foregår når "Tv manden" kommer og sætter signalet igang osv.

Vi kommer fra en lejebolig med indevendig opgang og her ved jeg at tv / Yousee signal boksen sidder i kælderen. Men i vores nye hjem, er der ikke tale om indevendig opgang, men en trappe på ydersiden og lejlighederne ligger ikke i opgange, men fordelt rundt på hhv. 1. og andet plan. Vi har ingen kælder. Hvor vil boksen så typisk være? :) Håber mit spørgsmål giver mening.
Brugeravatar
Af bbplayer
#265345
Skal du hacke boksen siden det er vigtigt? Vigtigt må være om du kan få aktiveret signalet og lade yousee tage sig af boksen, det er da emnet ligemeget?

Måske er der ingen boks, måske er signalet kobber baseret, og du får billede igennem et gammelt telefon stik, og en løsning med iptv i fremtiden.
Af ClearSound2720
#265346
Jeg skal ikke rode med boksen, det aner jeg intet om, men nysgerrighed er sundt og den har jeg meget af. Derfor jeg spørger herinde.

Ligesom jeg heller ikke er klar over om man vil have forskellige udbyder via antenne signalet? Vi påtænker at få YouseeTV og Hiper internet. Kan det lade sig gøre?