Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af volkan
#261998
Hej !

Jeg har fået købt Chromecast ultra til min Sony xe9005. Jeg Ville spørge om jeg skal gøre noget i billede instillinger for at se HDR eller 4k i Netflix. Kan godt se der dukker HDR logo frem på Netflix men jeg tænkte om jeg skal ændre noget ved billede instillinger for at få det bedste ud af HDR og 4k kvalitet.. nu fik jeg set noget af punisher i HDR men jeg forventede lidt bedre kvalitet.. ved ikke om det måske mig der havde store forventninger da jeg troede HDR vil vise kæmpe forskel..

Håber i kan hjælpe
Af bromberg
#262002
Dine standard indstillinger er meget sandsynligt temmelig skæve. Sådan er de fleste tv mest.
Dernæst er the punisher ikke der hvor 4k sælger sig selv (har kun set de første minutter, men jeg var heller ikke imponeret synderligt).
Prøv evt godless, jeg syntes det umiddelbart så ret fint ud
Af volkan
#262025
Altså jeg har kalibereret ud fra den som rtings har lagt ind på deres hjemmeside.. Men prøver lige godless det kan være det viser en smule bedre
Af tonni.bjergbæk
#262074
volkan skrev:Hej !

Jeg har fået købt Chromecast ultra til min Sony xe9005. Jeg Ville spørge om jeg skal gøre noget i billede instillinger for at se HDR eller 4k i Netflix. Kan godt se der dukker HDR logo frem på Netflix men jeg tænkte om jeg skal ændre noget ved billede instillinger for at få det bedste ud af HDR og 4k kvalitet.. nu fik jeg set noget af punisher i HDR men jeg forventede lidt bedre kvalitet.. ved ikke om det måske mig der havde store forventninger da jeg troede HDR vil vise kæmpe forskel..

Håber i kan hjælpe
Blot lidt offtopic men hvorfor har du købt en chromecast ultra til dit Sony tv? Tv’et viser fint 4K HDR via indbygget Netflix app. Men selvfølgelig skal der ses 4K Hdr på youtube via app, så virker dette ikke (ihvertfald ikke endnu).
Af volkan
#262076
tonni.bjergbæk skrev:
volkan skrev:Hej !

Jeg har fået købt Chromecast ultra til min Sony xe9005. Jeg Ville spørge om jeg skal gøre noget i billede instillinger for at se HDR eller 4k i Netflix. Kan godt se der dukker HDR logo frem på Netflix men jeg tænkte om jeg skal ændre noget ved billede instillinger for at få det bedste ud af HDR og 4k kvalitet.. nu fik jeg set noget af punisher i HDR men jeg forventede lidt bedre kvalitet.. ved ikke om det måske mig der havde store forventninger da jeg troede HDR vil vise kæmpe forskel..

Håber i kan hjælpe
Blot lidt offtopic men hvorfor har du købt en chromecast ultra til dit Sony tv? Tv’et viser fint 4K HDR via indbygget Netflix app. Men selvfølgelig skal der ses 4K Hdr på youtube via app, så virker dette ikke (ihvertfald ikke endnu).
Som jeg læste herinde så skulle man have Google Chromecast ultra for at se 4K Eller HDR ?
Af Beckham
#262077
Nope....hvis det er indbygget i appen i tv'et så behøver du ikke nogen Chromecast. Og mener iøvrigt også at den indbyggede Chromecast blev opdateret til at kunne håndtere 4K\HDR, men er lidt usikker.
Af volkan
#262080
tonni.bjergbæk skrev:Den indbyggede Chromecast håndterer også fint 4K og HDR fra Netflix men dog ikke fra Youtube.
Men er det ikke normalt Chromecast .. Det kan jo ikke håndtere 4k eller HDR ?
Af tonni.bjergbæk
#262081
Den indbyggede Chromecast blev opdateret så den kan håndtere 4K og HDR. Hvorfor den så ikke kan håndtere 4K HDR via Youtube ved jeg ikke. Det er jo reelt en “næsten” Chromecast Ultra der er indbygget i tv’et.
Af volkan
#262090
Så må jeg hellere aflevere den som jeg har købt tilbage igen.. troede bare at det var en MUST at man skulle have en Chromecast ultra , Apple 4k osv for at afspille 4k / HDR .. Hvad med Viaplay kan jeg også se 4k på mit tv ?
Af tonni.bjergbæk
#262092
Har og bruger ikke Viaplay, så der er jeg dig svar skyldig ? Mht Apple 4k så skal en sådan haves, såfremt du vil leje 4K film via ITunes og se dem på dit tv
Af volkan
#262094
Tror i der er sandsynlighed for at Sony opdatere deres Chromecast til ultra ?

Er ikke sikker om det var herinde jeg havde læst noget med at de VM fodbold kampene vil blive vist i 4k / HDR. Tænker om man ikke skal bruge Google ultra hvis MAN skal se det i det kvalitet ?
Af Ghidora
#262111
Det er Google der hænger i bremsen så vidt jeg ved...

Din Netflix app kører direkte fra tv'et og har 4K/HDR support.
Af Beckham
#262114
volkan skrev:Tror i der er sandsynlighed for at Sony opdatere deres Chromecast til ultra ?

Er ikke sikker om det var herinde jeg havde læst noget med at de VM fodbold kampene vil blive vist i 4k / HDR. Tænker om man ikke skal bruge Google ultra hvis MAN skal se det i det kvalitet ?
Den indbyggede Chromecast er vel allerede opdateret til en Ultra? Understøtter jo 4K og HDR. Hvad mere skal den kunne?

Det er rigtigt at VM kampene bliver optaget i 4K, men er dog lidt usikker på om det også er med HDR. Men i sidste ende kræver det jo også at der er nogle stationer som viser det i 4K.

I forhold til Viaplay og 4K, så skal det køres via Chromecast. Smart tv appen understøtter af en eller anden årsag ikke 4K endnu.
Senest rettet af Beckham 27. nov 2017, 21:35, rettet i alt 1 gang.