Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af SThygesen
#261961
Hej :)

Jeg har netop købt mit første tv siden mit 14" teenage-tv. Har tidligere kørt med en projektor.

Jeg har købt et sony XE90.

Jeg har downloaded viaplay-appen, og da jeg ville prøve at se Formel 1 på UHD kanalen var billedet "frosset". Der var ikke noget lyd.

Jeg prøvede så at åbne viaplay-appen på telefonen og finde UDH visningen der og så "caste" den til tv'et. Det virkede.

Mit spørgsmål er nu, om det betyder noget for kvaliteten, at det først skal over telefonen?

Burde det ikke bare virke med appen på tv'et, eller er der noget jeg ikke fatter?
Af bleed_blue
#261963
Officielt er det kun med Chromecast Ultra, at Viaplay UHD virker.

Når du caster fra telefon til Chromecast, så går datastrømmen direkte fra router til Chromecast enheden. Telefonen er i denne henseende bare en "fjernbetjening".
Af bleed_blue
#261966
Der bør være UHD, når du har valgt den korrekte stream/begivenhed. Hvis du prøver at skifte mellem de alm HD streams og UHD af samme begivenhed, bør du kunne se en tydelig forskel i billedkvalitet.
Brugeravatar
Af bbplayer
#261967
Det kræver en del båndvidde for at streame UHD viaplay, det har du vel på plads? også trådløst. Det hjælper jo ikke du har 100Mbit internet med trådløst klarer du kun 10Mbit et par meter fra routeren.
Af mhdk
#263508
Kan jeg ikke Stream UHd viaplay direkte via deres viaplay app på mit Sony xe9005?? eller skal jeg Stream via Chromecast ? :(
Af jilech
#263514
Er ret sikker på Viaplay kun leverer UHD via Chromecast Ultra.


Sent from my iPhone using Tapatalk Pro