Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#260445
Jeg skal til at købe et lg Oled tv, og derfor kunne jeg godt tænke mig at have nogle kanaler som kan bruges i det nye tv.

Det er lang tid siden jeg har haft tv pakke, så hvordan gør man i dag?

Køber man en alm tv pakke som for 5 år siden, da jeg sidst havde tv pakke?
Jeg er ikke interesseret i dr kanaler osv, men meget interesseret i discovery, national, Animal planet osv.
Kan man købe de få enkelte kanaler alene i dag i en tv boks eller lign?
Eller skal man stadig købe den store tv pakke til 400kr månedligt?

Håber i forstår hvad jeg mener.
Vil jo gerne have nogle lækre spændende -kanaler til mit nye tv.
#260447
1. Du køber en UHD Blu-ray afspiller.
2. Du finder ud af hvilken udbyder du kan få i dit område og tv pakke, og nævner det her, lige nu er det jo et umuligt spørgsmål.
3. Du prøver Netflix UHD pakken, så kan du opleve HD kanaler som du gerne vil.
4. Enkelte kan du primært få hos Boxertv men så kan du lige så godt vælge et FullHD tv igen :) Kvalitet på boxer er ikke i top.
#260463
Jeg har netflix. Det jeg gerne ville have, er netop nogle kanaler at zappe igennem da Netflix Osv er ret tyndslidt efterhånden.

Jeg er bare ikke interesseret i alle de tyske kanaler, samt dr og tv2 kanaler, da jeg har alle dem med dr tv og tv2play.

Ville gerne have discovery, national geo osv. Har ikke brug for en Uhd. Blu-Ray medmindre jeg kan trække de kanaler igennem den, kommer aldrig til at få købt mig Blu-Ray skiver alligevel.
#260478
Dalgaard87 skrev:Ville gerne have discovery, national geo osv. Har ikke brug for en Uhd. Blu-Ray medmindre jeg kan trække de kanaler igennem den, kommer aldrig til at få købt mig Blu-Ray skiver alligevel.
Du får ingen tv kanaler som dem du nævner , der nærmer sig UHD lige nu, så din søgning er forgæves, og når du ikke gider investere i kvalitet, så er pointen i at få tv kanalerne eller bare tv't til at starte med kun for at få gode billeder, ikke den rette opløsning. OLED kan jo stadig nydes med gode billeder, der hvor du taber er på detalje graden men måske ikke ser alligevel.

Ved du hvad du har af stik i huset eller famler du lidt i blinde lige nu?
Det hjælper jo ikke at skrive Fibia hvis du ikke har fiber, og parabol hjælper ikke hvis du ikke kan sætte parabol på bygning.
#260479
Jeg ved godt, at det ikke løser din situation. Men da det lyder som om, at det bl.a. er naturdokumentarer, du søger, så vil jeg indskyde, at streamingtjenesten Love Nature streamer i 4K til en del enheder efterhånden - senest Apple TV 4K:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1456387193

Du kan prøve den gratis for at se om det er noget før du tegner abonnement.
#260519
Jeg har telefon stik og nej jeg har ikke fiber og kan ikke få det. Har heller ikke parabol.

Det behøves ikke være uhd. Kan bare huske at de programmer havde en version i HD. Så det kunne være de også havde fået lavet det i UHD.
#260562
Så er svaret nej.

Du nævner ikke yousee/stofa kabel tv, så mon det er de pakker du taler om, det er sådan lidt en gætteleg her, uden særligt meget info.

Du finder flere HD kanaler i begge pakker, spørgsmålet er hvor stor din pengepung er.
#260619
Jeg har haft stofa, det var det sidste jeg havde. Det var netop for at undgå at betale for de store tv pakker til 400 om måneden, selvom det kun er i dem de tv kanaler er.

Alt det tv2 og dr 1 l... vil jeg sku ikke betale for.
Derfor jeg spurgte om der var kommet nogle muligheder hvor man kan vælge nøjagtigt de kanaler man vil have, og derved kun betale for dem
#260620
BoxerTV er da lidt billigere men du kommer hurtigt opad, hvis du lægger nogle kanaler til udover de 8 som en af deres flexpakker giver for, vistnok, 250kr . Så går prisen kun op.

Kvaliteten er ikke top men god nok, bliver vist ikke UHD sådan lige rundt om hjørnet.
#260636
Dalgaard87 skrev:Jeg har haft stofa, det var det sidste jeg havde. Det var netop for at undgå at betale for de store tv pakker til 400 om måneden, selvom det kun er i dem de tv kanaler er.
Ufordringen er, at frit valg af tv-kanaler lidt er en myte. Flere steder skal du have grundpakke for at kunne bygge ovenpå. Boxer er den der kommer nærmest, men her skal du betale 80 kr/md. for "abonnement" før du overhovedet kommer i gang med at vælge indhold.

Du nævner, at du bl.a. gerne vil se Discovery channel og Animal Planet. Rettighederne ligger hos Discovery, der har streamingtjenesten Dplay. Den kan du eventuelt kigge lidt nærmere på.