Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Richie Johnsen
#252680
Har lige købt et LG TV som hedder 49UH650V. Modtager uden problemer DR kanalerne via indendørsantennen.
Har Pt. Telia TV som modtages via vores gl. tlf kobber forbindelse igennem en boks , Det virker ret dårligt.
Overvejer at skifte over til Boxer TV, vil gerne modtage via indendørs antennen.
Har set at Bilka har tilbud på Samsung optager model BD-H8900N.
Er nybegynder i Smart TV verdenen , så har nogle forskellige udfordringer.
Mine spørgsmål er nu: Kan jeg få disse ting til at køre sammen så jeg kan optage 2 programmer mens jeg ser et helt tredje program , og hvordan splitter jeg antennesignalet op til både tv og optager, og skal jeg bruge mere end 1 boxer kort ?
Håber at der er hjælp at hente her.
Af MontørThomas
#252697
Hej!
Hvis du købe den nævnte harddisk optager kan du Inden antennestikket sættes i HDD (harddisken) fordeler det med det man kalder en 2-fordeler...den ene udgang går til HDD og den anden går til tv
Du optager 2 ting fra HDD og ser et andet på selve tv´et, dermed skal du benytte dig af 2 boxer kort og 2 CI+moduler...
et til tv og et til HDD. og husk at en 2-fordeler tager 3,5 DB tab, så du skal være sikker på at den indendørs antenne du køber står et godt sted med optimal modtagelse....og lad være med at køb et T-stykke i harald nyborg -køb en rigtig 2 fordeler....

God fornøjelse!
Af Richie Johnsen
#252700
Men vi vil jo godt bruge tv's remote til alle de normale funktioner, ellers er det jo ikke så "Smart" . HDD optager eller Boks remoten skal så kun bruges når der skal optages. Er man ikke låst til boxens remote hvis man vælger den løsning ?
Af FAllanBruun
#252701
Det vil jeg tro. LGs remote kan måske smartlinke til boxen, men det vil stadig være boxens brugerflade