Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#242249
Ok, jeg har et 55ks7005 med Boxer abonnement. Forbindelsen kommer fra en antenne på gavlen (en antenne fra Boxer til 1500kr) og 30m kabel ind til tv'et. Jeg kender ikke kvaliteten af kablet, men det er sikkert købt i et byggemarked. Selve stikket er af ok kvalitet.

Jeg vil nu gerne skifte til Yousee, hvilket jeg tænker kommer gennem mit telefonstik i væggen. Men hvad afhænger kvaliteten af forbindelsen så af? Jeg har selvfølgelig tænkt mig at købe et godt kvalitetskabel fra telefonstikket til tv'et og også leje Youseeboksen.
Det skal siges Yousee kun kan tilbyde højst en 15gb internetforbindelse, hvilket gør at jeg beholder mit Waoo abonnement på 75/35.

Spørgsmålet går egentlig på om mit skifte til Yousee vil give mig den bedst mulige forbindelse, eller er der noget der kan komme i vejen for at forbindelsen bliver optimal?
#242261
Når man taler om billedkvalitet, ved digitalt tv, afhænger det ikke af, hvilken kvalitet, det kabel, du bruger, er i.
Enten virker det, eller også gør det ikke, men billedet vil ikke blive skarpere af et bedre kabel.
Hvis kablet og samlingerne ikke er HF tætte og ordentligt skærmede, kan det betyde udfald i signalet, men ikke sne, som man kender fra de analoge dage.
Hvordan kvaliteten er, afhænger meget af, hvor stor båndbredde, der er til rådighed, men der er også andre faktorer, der spiller ind.
Du kan måske få lidt inspiration i denne tråd, selvom, det ikke er de nyeste tal:
http://digitalt.tv/test-af-bitrate-hos-tv-udbydere/
#242299
Tak for linket.

Men hvad nu når Yousee kun kan tilbyde en 15mbit, men jeg i forvejen har 75mbit hos en anden udbyder. Vil det gå ud over tv signalet eller burde det fungere fint hvis bare jeg beholder mit Waoo med 75mbit?