Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#238236
Jeg har netop været inde og tjekke signalinformationen på de enkelte kanaler på vores TV (YouSee), og her er signalstyrken "kun" på mellem 50-60 og signalkvaliteten på 100. Dertil er der ganske få bitfejl på samtlige kanaler - og her er typisk mellem 2-10. Er dette normalt? Og kan signalstyrken forbedres?

Har netop været i kontakt med YouSee, men de var altså ikke til megen hjælp - de vidste ikke rigtigt noget om det. Jeg fik at vide, at jeg blot kunne fejlmelde en enkelt kanal. Men problemet er jo, at signalstyrken kun ligger på lige over 50% på samtlige kanaler, og jeg kan jo ikke fejlmelde alle kanaler :)

Som udgangspunkt ser de fleste kanaler fine ud, med få udfald/hakken, men jeg ved ikke, om det kunne blive væsentligt bedre, hvis signalstyrken blev forbedre, hvis den overhovedet kan det.

Er der nogle kloge hoveder herinde, som kan hjælpe mig med dette?
#238240
Måske din kabel installation som ikke er god..

Tænker du måske har fordelere, dårlige samlinger. Ringe eller dårligt antennekabel.

Fejlmulighederne er mange.

Jeg har 95-100 i signalstyrke på alle tv. Ingen hakken eller udfald i billedet.
Men har også sørget for god instalation og en signalforstærker ved indgangen så der er fint signal til 3 Tv og 2 optagere
#238241
hans123 skrev:Måske din kabel installation som ikke er god..

Tænker du måske har fordelere, dårlige samlinger. Ringe eller dårligt antennekabel.

Fejlmulighederne er mange.

Jeg har 95-100 i signalstyrke på alle tv. Ingen hakken eller udfald i billedet.
Men har også sørget for god instalation og en signalforstærker ved indgangen så der er fint signal til 3 Tv og 2 optagere
Jeg har et fint og YouSee-godkendt antenne kabel, ingen fordelere eller samlinger.

Virker disse signalforstærkere? Og vil sådan én kunne afhjælpe problemet med den svage signalstyrke?
#238242
Hvis du ikke har lange kabeltræk, ingen splittere og fordelere, og dit TV er forbundet med det første stik i huset/lejligheden, så vinder du ikke noget ved at forstærke signalet. Med andre ord: Hvis du ikke har nogen støjkilder - af den ene eller anden art - før det stik du hiver signalet ud af, så vil en forstærker kun resultere i, at du får forstærket både signal og støj i samme grad. Du er ude efter at øge signal/støj-forholdet og det kan kun gøres ved at booste signalet FØR støjkilderne introduceres.
#238246
Her er signalstyrken 84 og signalkvaliteten på 100, sådan har den altid været i den tid YouSee har været her - jeg har endda en meget billig antennesplitter på dog i stål (skal være alu/stål mod bl.a. 4G forstyrrelser) https://www.av-cables.dk/antennesplitte ... -vejs.html

Axlon, jeg er tror ret meget på at kvalitet og styrke er i procent på de fleste signalinformationerne man kan få frem på HDD optager og TV.
#238252
Menu på fjernbetjeningen --> Support --> Selvdianose --> Signalinformation.
Sådan er det i hvert fald på mit Samsung i soveværelset.

EDIT: På min Samsung HDD optager (H8900N) er det Tools på fjernbetjeningen, så popper der en rude op hvor man bl.a. kan vælge Signalinformation. Mon ikke en af de måder virker på dit KS8005.
#238259
Kim, er dit Yousee kort i et CI modul direkte i skærmen eller har du en TV box som fx en Samsung 3126 ? Jeg havde nemlig selv sidstnævnte og havde utroligt dårligt signal, kunne næsten ikke se andre kanaler end DR kanalerne på dårlige dage. Yousee bad mig teste signalstyrken og den var virkelig ringe, så deres anbefaling var en signal forstærker eller nye antennekabler. Jeg var dog ikke helt overbevist. Når jeg søgte rundt på nettet var der andre med samme problem og de havde fået stort set samme råd, men der var ikke mange succes historier. I stedet flyttede jeg mit Yousee kort over i et CI modul som jeg satte i min skærm og jeg skal da love for det hjalp. Siden da har jeg haft nul problemer. Jeg skal lige sige at jeg også fik testet Yousee's nye HD boks og her virkede det også perfekt. Så min konklusion var, i mit tilfælde, at den gamle Yousee HD boks Samsung 3126 var problemet.
#238266
Thomas4000 skrev:Kim, er dit Yousee kort i et CI modul direkte i skærmen eller har du en TV box som fx en Samsung 3126 ? Jeg havde nemlig selv sidstnævnte og havde utroligt dårligt signal, kunne næsten ikke se andre kanaler end DR kanalerne på dårlige dage. Yousee bad mig teste signalstyrken og den var virkelig ringe, så deres anbefaling var en signal forstærker eller nye antennekabler. Jeg var dog ikke helt overbevist. Når jeg søgte rundt på nettet var der andre med samme problem og de havde fået stort set samme råd, men der var ikke mange succes historier. I stedet flyttede jeg mit Yousee kort over i et CI modul som jeg satte i min skærm og jeg skal da love for det hjalp. Siden da har jeg haft nul problemer. Jeg skal lige sige at jeg også fik testet Yousee's nye HD boks og her virkede det også perfekt. Så min konklusion var, i mit tilfælde, at den gamle Yousee HD boks Samsung 3126 var problemet.
Vi har ikke noget YouSee kort - blot antennekabel fra væg til TV.