Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af serano
#239292
For dem der er interesseret viser de Leicester-Porto nu, genudsendelse selvfølgelig.

Men kvaliteten er virkelig vanvittig, der er så mange informationer i billedet som ikke findes på HD-kanaler.
Jeg kan se stor forskel!
Af pkmadsen
#239293
Med den bitrate de har valgt er det vel egentlig bare som HD kunne være hvis man gav det båndbredde nok.. O-O
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#239551
Stofa siger, at kanalen er et 1:1 spejl af kanalen, som den også leveres hos Viasat selv og tilføjer, at den "leveres i HEVC med 25 Mbit bitrate". Jo en noget anden udmelding end hos Viasat, hvor man sagde 8 Mb/s bitrate.

Jeg mistænker, at Viasat har givet en forkert udmelding. Jeg har svært ved at forestille mig, at kanalen reelt sendes i 8 Mb/s (måske er det minimum, som den variable bitrate kan gå ned til).
Af Mfede
#246743
Efter at have fået kabel-tv igen, kan jeg se til min store overraskelse, at jeg lader til at have fået Viasat Ultra HD-kanalen.
Skærmen er sort, men lyden går igennem. Kan det passe, at det blot er fordi, at jeg har mit gamle Pana GT50, som ikke har HEVC?
Det undrer mig en del, at der desuden står Waoo som udbyder, da jeg har bestilt det gennem Parknet - men det er en helt anden snak :)
Af Beckham
#246750
Jep...hvis du ikke har et 4k tv, så vil skærmen bare være sort på denne kanal
Af DFK1990
#246769
Er der nogen som har Viasat Ultra HD kanalen fra Waoo?
grunden til at jeg spørger er fordi jeg har OLED E6V og overvejer at få UHD kanalen, men de siger at jeg skal have en boks fra viasat ved siden af og den vil jeg helst være fri for.. men er det 100% at jeg kan konfigurere min fjernbetjening fra fjernsynet til denne boks, så jeg kun skal bruge én remote?