Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Montago
#233903
Jeg kan meget snart opsige mit TV abonnement hos Yousee og beholde Internettet bagefter.

Jeg og børnene ser stort set kun Ramasjang og DR2 så jeg overvejer om ikke jeg bare kan streame de 2 kanaler .

Spørgsmålet er så hvad muligheder jeg har ?

Jeg har et Samsung JU7005 som der vidst nok ikke endnu er lavet en DR-app til - mener kun det er AppleTV og AndroidTV? som jeg ikke har.

Og hvis jeg gerne vil optage eller pause TV så skal signalet jo komme ind via antennestikket..

Så jeg har tænkt lidt på om der findes en boks eller dims til pc som gør at man kan streame tv kanaler fra nettet, som så sendes til TV'et via antennestik ?

Indtil videre har jeg selv kun kunnet forestille mig at Chromecaste en Browser-tab som afspiller video fra DR.. eller evt Chromecast kanalen direkte.. Men det virker en anelse omstændigt.


og ellers - hvad ville en fin løsning være ?
Af bromberg
#233910
Syntes du en chromecast er indviklet? Så blir den lidt svær nemlig:)
Men ellers er DR's app også at finde på eks PS3/4.
Men ellers syntes jeg personligt Apple tv4 er den løsning der giver flest muligheder - med en simpel brugerflade og med mulighed for at skippe din gamle tv Remote.
Der er snart ret mange gode udbydere på atv4, hvis du får lyst til at opgradere. DR, Netflix, HBO, cmore, min bio, dplay og viaplay
Af ChrisJJ
#233933
Har opsagt alt hos Yousee, bredbånd og grundpakken. Har nu Hiper (100/25) til 199 kr. pr. måned og streamer så DR, Sverige, NRK, BBC (1, 2, 3 og 4), History, HBO.

Har betalt for TV2 Play (129 kr. pr. måned) som jeg ser via SmartTV delen af på tv'et indtil TV2 for fingeren ud og laver en app til AT4.

Spare 220 kr om måneden på denne opsætning.
Brugeravatar
Af Montago
#233973
pkmadsen skrev:Det er ganske gratis at modtage DRs kanaler via en antenne. Licens betaler du jo alligevel..
Tak.. men vil helst undgå at skulle have en antenne op - hader det lort som pesten. bare det faktum at vejret bestemmer kvaliteten og om man overhovedet kan modtage er ret frustrerende.

IPTV / Streaming derimod har i dag næsten samme kvalitet som digital kabeltv, hvilket er hvorfor jeg leder efter sådan en løsning :)
Af ChrisJJ
#233988
Du skal dog lige være OB's på at du ikke kan optage med en AppleTV løsning.