Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#230524
Efter Boxers kanalomlægning i sidste uge, er der blevet tilføjet flere HD kanaler, og TV2 lokalkanalerne er blevet opdateret til HD.

Vi bor i TV midt/vest området, og før omlægningen/opdateringen, så vi TV2 på den kanal hvor Lorry sender, og når vi skulle se regional tv nyheder, skulle vi over på TV midt/vest kanalen, for at få udsendelserne i HD.

Efter opdateringen, er det TV2 midt/vest vi ser det hele på, men synes kvaliteten er faldet betragtelig i den forbindelse, selvom de siger kanalen er opgraderet til HD.

Er der nogen der ved, om bitraten er forskellig på de forskellige regionale kanaler ??
Vi har ikke længere mulighed for at vælge de øvrige regionale TV2 kanaler..

Jeg synes faktisk også at alle andre kanaler er faldet i kvalitet :((

Mvh
Per
#235249
Ja Bitrate er ganske elendig

Ca 2-3 Mbit :s

På tv3 hvor de sender i 1080P er bitraten også kun omkring 2Mbit det er variabelt så måske noget højere ved sport.. Tv2 Sport sendes med ca 5Mbit..

Sd kanaler sendes med ca 1-2Mbit :((
Vedhæftede filer
Tv2 sport
Tv2 sport
image.jpeg (289.25 KiB) Vist 4670 gange
Tv3
Tv3
image.jpeg (296.82 KiB) Vist 4670 gange
Zdf sd
Zdf sd
image.jpeg (293.42 KiB) Vist 4670 gange
Tv2
Tv2
image.jpeg (301.05 KiB) Vist 4670 gange
#235402
Jeg oplever samme fald i kvaliteten fra Boxer. Findes der mon en løsning på problemet, eller er det simpelthen et bevidst valg fra Boxers side, at kvaliteten skal falde?

Jeg har ikke så meget forstand på al det halløj, men hvis det er den kvalitet som ligges for dagen, fra Boxers side, så kigger jeg mig gerne omkring efter en ny TV udbyder.