Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#228715
En del i min andelsboligforening + andre Youseebrugere i hovedstadsområdet/Frederiksberg har siden sidste uge oplevet at vi ikke længere har DR1, DR2, ARD HD og Sverige 2 HD. Alle andre kanaler er der stadigvæk - inklusive eventuelle "bland selv" kanaler.

Yousee forklarer at det skyldes "indstråling" fra ekstern/ikke-youseegodkendt udstyr (ledninger/kabelbokse) som "støjer" for signalet, hvorfor nævnte kanaler er forsvundet. Jeg har ikke teknisk snilde til at fælde dom, men for mig lyder det som en grov ansvarsfraskrivelse fra Yousees side: et ret ens problem opstår på samme tid for en del brugere i samme geografiske område - og så skulle det være disse brugeres udstyr, den pludselig er blevet gal med?

Mit spørgsmål til jer inden jeg skaber ballade uden grund: Har Yousee en pointe? Eller har jeg? Kan det virkelig være vores udstyr, der gør, at vi pludselig ikke kan se fire tv-kanaler (men alle andre), eller er det en søforklaring?
#228719
Oplever præcis samme problem her på Frederiksberg. Her er det DR1, DR2 og TV3HD der er røget (måske flere jeg ikke ser, har tvunget fuldpakke).

Jeg har selvfølgelig kørt en ny scanning af kanaler efter de ændrede (i mit tilfælde 450.000MHZ netværksid 100).
#228721
lbmat skrev:Oplever præcis samme problem her på Frederiksberg. Her er det DR1, DR2 og TV3HD der er røget (måske flere jeg ikke ser, har tvunget fuldpakke).

Jeg har selvfølgelig kørt en ny scanning af kanaler efter de ændrede (i mit tilfælde 450.000MHZ netværksid 100).
Bor også på Frederiksberg. Men det skyldes åbenbart vores udstyr, der er begyndt at indstråle. Lige pludseligt O_O
#228739
Simon2910 skrev:
lbmat skrev:Oplever præcis samme problem her på Frederiksberg. Her er det DR1, DR2 og TV3HD der er røget (måske flere jeg ikke ser, har tvunget fuldpakke).

Jeg har selvfølgelig kørt en ny scanning af kanaler efter de ændrede (i mit tilfælde 450.000MHZ netværksid 100).
Bor også på Frederiksberg. Men det skyldes åbenbart vores udstyr, der er begyndt at indstråle. Lige pludseligt O_O
Ja, det lyder som en lidt for nem teflonforklaring.

Jeg har lige tjekket op på kanalerne. Jeg har som sagt fuldpakke.
De kanaler der ikke virker er dem du nævner:
DR1
DR2
ARD
Sverige 2 HD

Alle øvrige kanaler står helt perfekt.

Prøver at høre med naboerne senere, som er tilsluttet samme anlæg.