Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#219302
Har et LG 60LB870V TV med Webos. Når jeg starter guiden er der intet billede i øverste venstre hjørne eller dvs. det er der i 2 sekunder og så forsvinger det igen. Når det ses er det med lyd og det hele.

Jeg har Yousee grundpakken med følgende kanaler installeret/gjort synlige:
DR
DR2
DR3
DRk
TV2
TV Lorry
TV3
Kanal5
DK4
Ultra
Ramajang
SVT1
SVT2
TV4
NRK1

Har et anden LG TV i soveværelset som har Netcast og her virker det fint med de samme kanaler installeret/ synlige.

Anyone?
#219308
Det kan jeg ikke forestille mig. Har ikke dobbelttuner i det TV hvor det fungerer.
#219342
Det er samme problem på alle TV og Yousee. Det skyldes at Yousee sender EPG data på én kanal og ikke samsender data på alle kanaler. Derfor vil du cutte TV signalet på den kanal du se når EPGen åbnes, da denne kører på sin egen frekvens. På Sonys TV kan man faktisk se den kanal, som EPG sendes på i baggrunden og den viser blot "ingen udsendelse" i svag silhuet.
#219352
Så ingen løsning før end Yousee sender programdata på en anden måde?

Forstår bare ikke at nogen åbenbart kan få det til at virke ved at slette bestemte kanaler eller noget i den stil. Tjekkede så lige tv'et i soveværelset igen og kunne konstaterer at der IKKE er billede i guiden på Netcast. Altså ikke at det ikke virker. Det har aldrig været der (my bad) :s
#219382
Hvor finder jeg frekvensen for de kanaler jeg har. Kan ikke finde noget på Yousee.dk og hvad er frekvensen på EPG?
#219404
Er der nogen der ved om dette problem / løsning også gælder for JU7005 (2015 TV'er) fra Samsung ?

Når jeg åbner TV Guiden med Yousee kabel TV (Yousee Kortlæser i TV) .-. så slukker kanalen i baggrunden hvilket er lidt ufedt... kunne være nice med mini-billede som man er vandt til fra Samsung-skod-boksen man får fra Yousee... Eller at lyden i det mindste ikke forsvinder !!

Jeg har slettet alle kanaler jeg ikke ser eller ikke har adgang til i min kanal oversigt - inklusiv alle dem som listes op på løsnings-tråden ... så frekvens 143 ?? er ikke kodet ind på mit TV O-O

EDIT:
efter at have læst lidt på Yousee's forum kan jeg se at der er en række kanaler man skal slette: http://forum.yousee.dk/t5/TV/Mangler-du ... 410/page/3

bl.a.
- TV2 Charlie .. F'ck den kanal
- TV2 Sport (en af dem?)
- 303 C Emo ??

samt disse:
- event SD
- event HD
- C more serie SD
- C more hits SD
- C more first SD

skal hjem og prøve..

under alle omstændigheder skal alle kanaler på frekvens 143 nakkes !:(

fandt denne oversigt over kanaler og deres frekvenser:
http://www.dkscan.dk/TV/yousee_hovedstaden.htm
Senest rettet af Montago 28. aug 2015, 14:59, rettet i alt 2 gange.
#219411
Torben Rasmussen skrev:Jeg fik det ikke til at virke på JU7505 i sin tid.
spørgsmålet er om JU7005 og JU7505 (reelt set alle 2015 modeller) overhovedet har PIP i deres EPG eller om de bare har droppet den feature.

egentligt utroligt at det kan være så svært ?

man skulle jo ellers tro at man med twin tuner kan hente EPG informationerne samtidig med at vise en TV Kanal... O-O
#219415
Montago skrev:
Spørgsmålet er om JU7005 og JU7505 (reelt set alle 2015 modeller) overhovedet har PIP i deres EPG eller om de bare har droppet den feature.

Ved ikke om det er tilfældet her er EPG kun en sort firekant i venstre hjørne som også var problemet med YouSee og Samsung modeller 2013,der skulle man slette kanaler for at få billede på EPG billede.
Har selv et Sony W828B 2014 som ikke har EPG billede det er en feature der ikke er i den model serie.
#219444
Kunne I ikke holde jer til at skrive om Samsung i Samsung tråden og så holder vi os til LG i LG tråden? Takker.....

Eller også skal vi lukke denne tråd og så skrive om alle tv uanset mærke i den Samsung tråden.