Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Scandal
#14342
Uhh ... det vil jeg se om jeg kan finde når jeg kommer hjem.
Jeg havde ikke så meget tid til at lege med den i går - noget emd en hånboldkamp der trak ud :)

Jeg fletter mine oplevelser med CS (og andre oplevelser) ind i det jeg allerede har skrevet og smider det i bruger anmeldelser.
Brugeravatar
Af spumanti
#14360
Ganske rigtigt, som Rasmus også skriver.

Jeg er også den heldige ejer af en sådan skærm. Meget tilfreds med den. :)

Power dioden kan slukkes med en indstilling inde i OSD menuen.

Hver gang skærmens opløsning ændres (ved skift fra windows til eks. spil) lyser dioden op i nogle sekunder, og slukkes derefter.
Når skærmen er i standby lyser dioden permanent gult.

Jeg var også irriteret over skærmens kraftige blå diode til at starte med, men det problem er nu løst.

8)
Af Cream
#14485
Hvad sker der lige med prisen på denne skærm?

De sidste 2 uger er den steget fra 2150 til 3050 på edbpriser?

Nogen der har noget insight?

Jeg havde fundet den og ville købe et par stykker af dem, men så steg de i pris, og så følte jeg mig godt dum for at vente
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14490
Hvis en forhandler ophører med at føre skærmen, må de næste jo tage over. Hvis de ikke er ligeså billige så ryger prisen i vejret.

Det kan dog også være at skærmen simpelthen er på vej ud, så udbud og efterspørgsel ikke er så høj længere. Hvis der ikke er rift om produktet er der ingen grund til at køre hidsige priskrige på den.
Brugeravatar
Af spumanti
#14493
Cream:
Nogen der har noget insight?
Ifølge forhandlerne en prisfejl.

Jeg var en af dem der bestilte skærmen da den var helt nede i pris.

Der var 2-3 forhandlere der lå nede i den lave ende af prisskalaen (omkring 2200 kr) -men ingen af dem havde den på lager. Resten af forhandlernes priser var på ca 3000 kr.

Jeg bestilte en, og fik at vide at den ville blive leveret inden for 10 dage.
Efter ca. en uges tid blev min ordre annulleret fra forhandlerens side med begrundelse om en prisfejl fra deres leverandørs side.
Kode: Vælg alt
Fra den mail jeg modtog:
Vi kan pga. prisfejl ikke efterkomme deres bestilling med nummer ******.

Der har desværre været en prisfejl hos vores leverandør og den pågældende vare kan
derfor ikke leveres til den opgivne pris i bestillingen.

VI HAR DERFOR VALGT AT SLETTE HELE DERES BESTILLING. 
Bestilte skærmen fra en anden forhandler, og modtog den dagen efter (måtte dog slippe næsten 3k for den).

-men det er en lækker skærm, så jeg fortryder ikke købet 8)
Senest rettet af spumanti 3. feb 2007, 17:56, rettet i alt 2 gange.
Af Cream
#14494
Okay, så er jeg ikke helt så bummed out alligevel.

Hvilken forhandler var det? (jeg havde tænkt mig at bestille fra Getmore)

Er der forresten en generel "anmeldelse" af forhandlere? hvem der brokker sig over at man retunerer indenfor 14 dage og oplyser at det er pga. pixel fejl.. dækker transport udgifter etc etc..?
Brugeravatar
Af spumanti
#14495
Bestilte i første omgang skærmen fra Multimedia World. Det var dem med den bedste pris, men også dem der ikke kunne levere til den pris de havde angivet. !:(
-så fra nu af går jeg altid uden om den forhandler. ::l

Bestilte istedet skærmen fra ComputerMail. Der fik jeg god service, hurtigt svar på spørgsmål og hurtig levering.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#14496
Nej, vi har ikke en liste over forhandlere, men vi har et forum hvor du kan diskutere forhandlerne:
http://www.flatpanels.dk/flatforum/viewforum.php?f=8

Hvis du vil have karakterer for hver enkelt forhandler må du lede i prisdatabaserne - vi har ikke hverken lyst eller tid til at have sådan en database.
Af Cream
#14498
Tak for linket det var netop sådan noget lignende jeg var ude efter!

puha.. nu er jeg jo helt glad for at jeg ikke nåede at bestille hos Getmore!
Af db
#14554
jeg bestilte min fra Proshop tirsdag aften og den kom med posten fredag aften. intet at klage over
Af Scandal
#14563
Jeg har hentet min hos PRC-data, men fik dem til at skrive på fakturaen at jeg alligevel have 14 dages returret - fin service...
Af Emil Kastberg
#14768
Hej, jeg modtog også denne skærm i går.

Den har en rigtig god lysstyrke og kontrast -- meget bedre end min bærbares panel i hvert fald -- men jeg er bekymret for opdateringshastigheden, for når jeg drejer meget hurtigt rundt i FPS'er kommer der, og jeg ved ikke, hvad I vil kalde det, men det er altså en slags "forskydninger i billedet, altså lodret:

|
..|
....|
......|
........|
...........|

Ca. sådan, gengivet med tegn...
Mit spørgsmål er nu: Er det umuligt at undgå med fladskærme, der har opdateringshastigheder på 8 ms?
Det skal lige siges, at mit GFX IKKE er særligt stærkt, og derfor er det nok relativt sjældent, at jeg rammer de 60 fps... [EDIT] -- altså har det næppe at gøre med V-sync, tror jeg... [/EDIT]
Ydermere skal det siges, at jeg kører over VGA, kan det have noget med dét at gøre??
Af Mokkat
#14770
jeg tror det er tearing du oplever. Det kommer ofte når man er på den forkerte side af de 60fps. Du kan få det væk ved at slå v-sync til i gfx menuen, men det kan godt dræbe din fps endnu mere.
Problemet med fald i fps når v-sync er slået til kan godt fixes, ved at køre med triple buffering. I gfx menuen kan man slå det til, dog kun til opengl spil. Mht direct3d spil, kan man nogle gange være heldig at spilproducenten har indbygget det i spillet, feks wow, men har de ikke, kan du følge denne guide for at slå det til:
http://www.ocworkbench.com/2006/articles/DXtweaker/
Senest rettet af Mokkat 10. feb 2007, 10:17, rettet i alt 1 gang.
Af Emil Kastberg
#14771
Okay :) Jeg troede, at tearing var et vandret delt billede... Nåmen hvis problemet bare er den lave framerate, gør det ikke noget... får ny computer til foråret... :)
Jeg prøvede også at slå V-sync fra, men syntes ikke der var den store forskel... nok bare svært at se den pga. den lave framerate...
Så jeg ved ikke rigtigt, om jeg gider rode med dét, du kalder "triple buffering"...