Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5042
Kunne dette være det nuværende bedste bud på en lowbudget grafikerskærm på over 19", der også kan bruges til film og spil???
Det synes jeg sagtens, ja. Så længe spilbruget ikke er den klart overvejende del af valget, er 215TW et godt bud.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5043
Nu vet jag godt att man nog inte helt rättvist kan jämföra 930BF mot 215TW, men om man ändå skulle göra en jämförelse, hur nära ligger dessa två skärmar varandra i prestanda? Jag kan ikke sige att jag är extremt kräsen när det gäller responstid, har kört skärmar på över 20 ms som, visserligen var klart langsommare ju, men jag synes ändå att det gick att spille på de skärmarna.

Så hur synes du att 930 och 215 kan jämföres i spil? Traditionellt slör vs. overdrive slör?
Rent responstidmæssigt er 215TW naturligvis langsommere, og det er du jo også helt med på. Det er svært at sige hvordan de adskiller sig fra hinanden helt konkret, men jeg skal forsøge.
930BF trækker generelt mindre slør end 215TW. Hvor det bliver synligt på 215TW er primært ved hurtige bevægelser eller panoreringer på skærmen. Der kommer aldrig deciderede slørhaler, altså slør hvor man ser en lang streg efter et objekt, men det giver nærmere et overordnet sløret billede.
Hvad angår Overdrive trainling, så vil jeg mene 930BF har en smule mere end 215TW. 215TW er ikke helt fri fra det, men der er forbedringer i forhold til 930BF, og 193p+ og 970P for den sags skyld. Det er derfor også mest det traditionelle slør, som er markant på 215TW.

Personligt fandt jeg 215TW tilstrækkelig til de fleste spil. Jeg er ikke decideret gamer, men efter at have testet skærme i lang tid, kan jeg let spotte slør. Men personligt ville jeg ikke diskvalificere 215TW til FPS spil. Det er nok ikke alle som er helt enige med mig, men sådan er der jo så mange individuelle betragtninger i forhold til ens egne normer for skærme.
Af waverider
#5050
Der kommer aldrig deciderede slørhaler, altså slør hvor man ser en lang streg efter et objekt, men det giver nærmere et overordnet sløret billede.
Ok, lyder fint :) Skärmerne som jag brugte innan jag köpte 930BF var 710T och innan dess 191T, 12 ms TN respektive 25 ms PVA. 710T synes jag var meget hurtig (vid den tiden), 191T mindes jag kunde let producere lange streg efter objekt i FPS-spil, och det syntes jag var irriterande men ikke uspelbart. Både disse skärmer producerade ju ett traditionellt slör, och med erfaring av 930BF måste jag nog sige att jag synes att overdrive slör syns mer tydligt och är ibland mer irriterende än traditionellt, beroende på graden förstås. Sammenlagt synes jag att 930BF är den hurtigaste skärmen jag bruget men ibland med små marginaler jämfört med 710T, just på grund av det lite markante overdrive slör på 930BF.

Så på din beskrivning virker det ju som att jag antagligen blir meget tilfreds med 215TW :) På din beskrivning virker skärmen väldigt lovande, bara litt overdrive slör och att den är uden lange streg (som 191T etc) :)

Ett till spörsmål om 215TW: Vad exakt mener du med att 215TW producerar ett överordnet slöret billede? Att bilden blir uskarp vid hurtige rörelser? Eller vad?
Af andreash
#5066
Rasmus Larsen skrev:Så er testen langt om længe oppe på siden drenge. I finder den i testoversigten eller her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&

Hvis I har yderligere spørgsmål til testen, så fyr løs.

God fornøjelse :)
Tack för recensionen! Låter som att jag gjort ett bra köp! Hoppas nu bara att jag får en lika fin backlight som du fick. Vilken kalibrator använder du?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#5097
Vad exakt mener du med att 215TW producerar ett överordnet slöret billede? Att bilden blir uskarp vid hurtige rörelser? Eller vad?
Ja at billedet godt kan blive en smule sløret ved hurtige bevægelser i billedet. Et eksempel, som jeg plejer at bruge, er spillet Fifa 2006 og det passer også meget godt på 215TW.
Hvis kameraet bevæges hurtigt over den grønne baner, kan spillerne virke en smule slørede, men de bliver ikke helt utydelige. Det ses mest i kanten mellem græsset og spillerens tøj.

Kan du følge mig? :)

Vilken kalibrator använder du?
Det er den der hedder LaCie blue eye pro. Den er baseret på hardware fra det efterhånden ret anerkendte imaging firma Gretag.
Du kan læse mere om hvordan kalibratoren virker her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&
Af waverider
#5124
Ja at billedet godt kan blive en smule sløret ved hurtige bevægelser i billedet. Et eksempel, som jeg plejer at bruge, er spillet Fifa 2006 og det passer også meget godt på 215TW.
Hvis kameraet bevæges hurtigt over den grønne baner, kan spillerne virke en smule slørede, men de bliver ikke helt utydelige. Det ses mest i kanten mellem græsset og spillerens tøj.

Kan du følge mig? :)

Ja, och jag är nästan helt sikker på att jag kommer till att bli helt tilfreds med skärmen. :) Nu håber jag bara på att den kommer in i lager i nån affär så man kan köbe den!