Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4757
Så er testen af de fire 19 tommer widescreen monitors endelig online. Den har været noget tid undervejs, primært fordi der har været ventetid på flere af skærmene da 19 tommer widescreen segmentet endnu er så nyt.

Testen kan findes her: http://www.flatpanels.dk/19inchwide.php

Hvis du har kommentarer, spørgsmål eller noget helt tredje, så føl dig velkommen til at skriv her i tråden :)

PS. Samsungs 940MW er ikke med i testen, da den skulle komme med et nyt panel inden længe.
Af Anders1101
#4767
Jeg købte Viewsonic VA1912w og fik den leveret fredag d. 7. Indtil videre er jeg fuldt ud tilfreds med den, den synes langt bedre (og kønnere) end min gamle crt :)
Jeg droppede primært Asus skærmen da jeg synes den simpelthen var for dyr i forhold til dens ms samt størrelse. Hvorfor give 3500 for en Asus når jeg ku give knap 2300 for en Viewsonic :)

Jeg er skam en stor fan af Asus skærmens design, den er simpelthen for lækker, men 1200 kr for design?? Ikke i denne omgang, så hellere udskifte min Viewsonic om et års tid eller to til noget endnu smartere og bruge 1200 kr som tilskud til noget andet, et 7800 gt mere fx :D

Jeg synes nu absolut heller ikke at Viewsonic's design fejler noget, tværtimod er den mit næste designvalg efter Asus.

Jeg har dog et spørgsmål angående indstilling af skærmen. Jeg har ikke ændret på noget indtil videre, hvad vil du primært anbefale der skal ændres? (bruger den mest til spil)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4774
Sådan er den individuelle vurdering jo. Der er altid personlige tign at tage højde for :)
Konklusionen skal naturligvis også kun ses som vejledende.
Jeg har ikke ændret på noget indtil videre, hvad vil du primært anbefale der skal ændres? (bruger den mest til spil)
Jeg vil anbefale at du skruer lidt ned for lyset hvert fald. Det virker muligvis som om skærmen bliver ldit svag hvis du har vænnet dig til maksimal belysning, men det er kun et spørgsmål om at sidde foran skærmen lidt tid.
Farverne er lidt svære at indstille, men du skal nok ikke sænke dem alt for meget fordi man så kan opleve den lidt røde nuance i sløret. Du kan følge vejledningen her:
"Til slut sænkede jeg grøn til lidt omkring 1/4 af den samlede bar. Blå sænkede jeg 2-4 skridt og rød sænkede jeg 4-6 skridt."

Jeg synes dog ikke du skal indstille nøjagtig efter, mest af alt fordi du bruger den til spil. Leg i stedet en smule med farverne, men mest med lysstyrken. Kontrasten var så vidt jeg husker sat til et meget godt udgangspunkt, men du kan eventuelt prøve at sænke og hæve den 3-5 skridt hver vej for at se om det giver noget. Ã…ben eventuelt monitorTest - testprogrammet her fra siden - når du gør det. Det kan hjælpe dig med at se om der sker noget i kontrastmæssige farver. =)
Af Anders1101
#4777
Tak for det, vil jeg så se nærmere på :)
Endnu en gang - kanon arbejde med siden her!
Af Anders1101
#4778
Tak for det, vil jeg så se nærmere på :)
Endnu en gang - kanon arbejde med siden her!
Brugeravatar
Af hightower
#4906
Zitech (som også fører mirai) i fields har den udstillet - den kunne du evt tage ud og kigge på hvis du bor i nærheden. At dømme ud fra specifikationerne, er den nok ikke specielt meget anderledes end de andre i testen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#4907
ChronoDK skrev:Kunne testen evt. udvides med den her Mirai skærm:
http://www.itbutikken.dk/i/123975/1.htm
Den er ret billig nemlig :)
Nu bestemmer Rasmus jo ikke ubetinget hvilke skærme der skal med og idet skærmene oftest kommer direkte fra producenten og ikke en forhandler, så er det ikke så simpelt som du antyder. Bambusmærker der typisk blot har fået klistret et logo på en OEM skærm er desuden svære at katagorisere, idet de vælter frem overalt og med forskellige navne afhængigt af hvilket land du befinder dig i.
Brugeravatar
Af hightower
#5207
Nu har jeg selv haft Mirai'en hjemme fordi min F-S er gået i stykker, og jeg synes det er en god skærm, omend er der ikke så stor forskel. Flot og stilrent design. Ang. Mirai som 'bambus-mærke', så skal det nok blive større: "Mirai is a new global brand of Taiwan based Chi Mei Corporation, CMO" - "This year CMO is producing more than 22 million large seize LCD panels used by respected “A-Brandsâ€
Af XtcKilla
#6007
hejsa rasmus og jer andre
jeg har købt en acer 1916ws igår og har lige et enkelt spørgsmål. når jeg starter min computer, dvs der hvor vi kan trykke f2/f8/del for at komme ind i bios, skriver skærmen bare "input not supported". jeg har gættet at det er fordi computeren kommer med en opløsning eller refreshrate som skærmen ikke kan lide, men ved ikke hvordan jeg ændrer det.
håber der er nogen der kan hjælpe

mvh
Martin ;)
Af le_fez
#6060
Nu blev der snakket lidt om Mirai 19" Wide i denne tråd - er der
andre end mig der har problemer med at få den til at vise
opstartsbilledet?
Jeg får først signal når windows er startet op - indtil da meldes
der "Out of Range".
Jeg har den koblet til via VGA fra et ATI9600 kort.
Af XtcKilla
#6061
Le_fez, jeg kan godt fortælle dig hvad problemet er, det er dit 9600 kort. har også et 9600 her, og jeg har præcis samme problem som dig, bare med et acer 1916w skærmen istedet.
ati kan ikke give mig nogen løsning på problemet. jeg har prøvet min skærm på en anden computer med et nvidia kort istedet, og der viser skærmen fint opstartsbilledet..
Af le_fez
#6063
XtcKilla skrev:Le_fez, jeg kan godt fortælle dig hvad problemet er, det er dit 9600 kort. har også et 9600 her, og jeg har præcis samme problem som dig, bare med et acer 1916w skærmen istedet.
ati kan ikke give mig nogen løsning på problemet. jeg har prøvet min skærm på en anden computer med et nvidia kort istedet, og der viser skærmen fint opstartsbilledet..
Jeg frygtede det lidt ... OK, jeg prøver da lige at låne mig
til et andet kort jeg kan teste med.
Takker.