Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43249
Testen af LGs PG6000 serie er nu offentliggjort. Vi har her testet 42 tommer modellen kaldet 42PG6000. Skærmen har blandt andet et nyskabende design og fantastiske indstillingsmulgiheder.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1219647072

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen :)
Af Bavianen
#43272
:) Rar med en test af "min" skærm blot er min i 50"

Giver dig fuldstændig ret i at den standart indstilling som skærmen kører med ser sær ud....

Men det med lyden kan jeg nu ikke genkende, syntes bare den er helt pingeling...men vi har jo forskellige ører... 8)

Burn in....hhmmm er det ikke retentioner...eller hva´det nu hedder... ;) men de forsvinder jo som du selv skriver hurtigt og ses kun ved programskift......(sort skærm) ser det ikke som et problem.

Men tak for testen.... :)
Senest rettet af Bavianen 25. aug 2008, 18:36, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43273
Jeg går netop og venter på den testede plasma. men i harddiskudgaven 6900. Den har snart været på vej længe, men skulle dukke op i næste måned.
(ja, man tror måske det bare er noget pjat, men jeg bruger faktisk harddisken næsten dagligt til at pause, eller gentage det man ser)

Jeg har pt4285 i forvejen, men den er erklæret død pga. grønne pletter af LG's servicecenter.

Mit spørgsmål er, om jeg skulle hoppe på 50" istedet? den er til at få - sjovt nok.

Jeg syntes bare at billedet var noget kornet ift. 42" set på digitalt signal.

Eller er det måske pga. den tidligere nævnte dårlige standardopsætning som jo sikkert bliver brugt i Merlin, hvor de har det hængende til sammenligning pt.

Iøvrigt tak for den grundige test.

Niels Johansen
Af Nick_S
#43275
Nu skal jeg ikke kunne sige hvilken merlin du har set det i. Men hvor jeg arbejder har vi sat dem begge til Biograf tilstand og lige tweaket så de fleste billedforrringelser (aka billed"forbedring") ikke er aktive. Her står begge modeller faktisk ganske fornuftigt, om end ikke så "perfekt" som de ville efter en prof kalibrering.

Naturligvis kan det ses at 50" er det større, men personligt mener jeg stadig at det er en god skærm med et lækkert billede.
Så hør om ikke lige du kan få lov til at lege med fjernbetjeningen, for de fleste har desværre nok valgt det der hedder "shop mode" hvor den tvinger sig selv tilbage på Levende indstilingen (den der bruges som standard) og dette billede er virkelig sørgeligt at se på. Så grib en remote smid den over på Biograf og se så hvad du mener derefter :)

Hvor langt sidder du fra skærmen? 3 meter og derover kan jeg sagtens anbefale dig en 50" model. Sidder du mere end 4 meter fra er det klart en 50" du skal have.


Tak for en rigtig god test. Dog en skam at du heller ikke kunne få skærmen til at vise 1080p24 rigtigt. Ellers ville det klart være en skærm der i mine øjne var PX80 overlegen (design, menu og funktionalitet).

/Nick
Af Supergris
#43279
Der er en funktion under indstillinger, der hedder " Film mode ". Den kan sættes til on eller off. Har dette noget at sige mht. 24 frames???
Kan desværre ikke selv afprøve dette, da jeg ikke har en Blue ray afspiller...
Af brr_dk
#43280
Rasmus Larsen skrev:Testen af LGs PG6000 serie er nu offentliggjort. Vi har her testet 42 tommer modellen kaldet 42PG6000. Skærmen har blandt andet et nyskabende design og fantastiske indstillingsmulgiheder.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1219647072

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen :)
Tak for en endnu god test.

Jeg har igennem lang tid været på jagt efter min første fladskærm og valget er faldet på en LG 50PG6000.
Den er notop kommet idag, hvorfor de indstillinger, som du når frem til under testen kunnet godt interesse mig lidt.

Tør man spørge om du vil kaste lidt lys over dine settings?

Mvh,
Brian R.
Af bimbobo
#43284
Tak for testen...

1) Hvor alvorligt er burn-in.. selvom de forsvinder hurtigt.
Bliver det så ved, eller er det kun indtil man har brugt TVet et styk tid?

2) Jeg vil gerne have den 32" udgave pga mangel på plads i stuen... kan det anbefales i stedet for Sony32W4000? LCD?

3) Hvad er det alleeværste ved dette TV? Jeg har læst om det positive.. lyden er ligegyldigt, jeg har lyd anlæg på.... men hvd med billedskvalitets "svage punkt" hvis til stede?

Mvh
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43305
Bavianen skrev:
Burn in....hhmmm er det ikke retentioner...eller hva´det nu hedder... ;) men de forsvinder jo som du selv skriver hurtigt og ses kun ved programskift......(sort skærm) ser det ikke som et problem.
Jo, det er det er blot retention. Intet permanent, og det forsvinder ret hurtigt igen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43306
Niels Johansen skrev:
Mit spørgsmål er, om jeg skulle hoppe på 50" istedet? den er til at få - sjovt nok.

Jeg syntes bare at billedet var noget kornet ift. 42" set på digitalt signal.
Det er altid svært at sige om stuen kan bære det, men jeg synes bestemt, at en 50 tommer i dag passer fint i de fleste hjem. Den kan virke lidt stor i starten, men der går nogle dage, så har man vænnet sig til det.

Mht. billedet, så ja, det vil jeg umiddelbart mene. Der er ikke så mange butikker herhjemme, som gør det helt store ud af indstillingerne, og da jeg første gang tilsluttede PG6000 var billedet nemlig også meget kornet og støjfyldt - indtil jeg fik ændret lidt i indstillingerne.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43307
Supergris skrev:Der er en funktion under indstillinger, der hedder " Film mode ". Den kan sættes til on eller off. Har dette noget at sige mht. 24 frames???
Kan desværre ikke selv afprøve dette, da jeg ikke har en Blue ray afspiller...
Jeg forsøgte mig med lidt forskellige ting, men jeg kunne ikke få et korrekt signal igennem. Jeg kan også se, at der er andre der har bøvlet lidt med det, så jeg tror det er et generelt problem.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43308
brr_dk skrev:
Rasmus Larsen skrev:Testen af LGs PG6000 serie er nu offentliggjort. Vi har her testet 42 tommer modellen kaldet 42PG6000. Skærmen har blandt andet et nyskabende design og fantastiske indstillingsmulgiheder.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1219647072

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen :)
Tak for en endnu god test.

Jeg har igennem lang tid været på jagt efter min første fladskærm og valget er faldet på en LG 50PG6000.
Den er notop kommet idag, hvorfor de indstillinger, som du når frem til under testen kunnet godt interesse mig lidt.

Tør man spørge om du vil kaste lidt lys over dine settings?

Mvh,
Brian R.
Jeg nåede ikke at lege helt så meget med indstillingerne, som jeg gjorde i f.eks. anmeldelsen af Pioneer 508XD, men jeg har nogle fif og lidt indstillinger, som jeg kan finde frem, når jeg sidder foran min anden computer igen.

Jeg skal nok lige vende tilbage på den.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43309
bimbobo skrev:Tak for testen...

1) Hvor alvorligt er burn-in.. selvom de forsvinder hurtigt.
Bliver det så ved, eller er det kun indtil man har brugt TVet et styk tid?

2) Jeg vil gerne have den 32" udgave pga mangel på plads i stuen... kan det anbefales i stedet for Sony32W4000? LCD?

3) Hvad er det alleeværste ved dette TV? Jeg har læst om det positive.. lyden er ligegyldigt, jeg har lyd anlæg på.... men hvd med billedskvalitets "svage punkt" hvis til stede?

Mvh
1) Det er ikke så galt, og jeg havde også flere besøgende, som aldrig bemærkede det. Men det kan f.eks. komme efter spil på en PlayStation. Jeg ved ikke om det bliver bedre med tiden - men Tv'et havde alligevel kørt nogle timer til sidst, da jeg lånte det.

2) Jeg har ikke så meget erfaring med Sonys W4000 serie, men umiddelbart så synes jeg hvert fald, at PG6000 er en interessant modspiller. Der er selvfølgelig forcer og ulemper ved begge, men personligt tror jeg, at jeg ville satse på PG6000.

3) Hmm, bestemt støjen og unuanceringen i billedet før indstilling. Men som nævnt tidligere, så er det ret nemt at indstille sig ud af. Sort gengives på niveau med Panasonic og farverne er egentlig ganske behagelige. Derfor er det mest kritiske billedmæssigt nok også de dårlige indstillinger eller den manglende understøttelse af 1080p24, men som dog kun får betydning for Blu-Ray film.
#43310
Jeg venter som tidligere nævnt på PG6900 i 42" fra Justbuyit som er LG partner - og har gjort det siden juni måned :((

Nu ser jeg så, at jeg bare kan købe det hos Viva eller mobiludsalg og ovenikøbet 1.200,- billigere!

Hvad siger I til disse parrallelimporterede varer? Jeg har haft rigtig fin service fra Justbuyit og LG mht. min nuværende skærm - men gider faktisk ikke vente til oktober hvor de formentlig kan levere. Og jeg regner ikke med at få on site service fra de andre leverandører.

Skal jeg tage chancen? O-O
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 10