Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43763
Den altid flinke medarbejder på Servicecenter Nord Tommy Jensen ringede straks da jeg sendte ham en mail.
Viser sig, at TV'et softwareversion har problemer med ver. 1.2 i HDMI.

Så nu skal det softwareopdateres - jeg har jo også haft det i hele 4 timer.

Må indrømme at jeg overvejer at skrotte alt det LG-halløj. Det kan da ikke være rigtigt at der skal være så meget bøvl.

Her mener jeg ikke servicefunktionen som fungerer rigtig godt.

SUK :(
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43773
Du har ganske ret i at produktet ikke virker helt færdigt. Det lader jo til at der er op til flere bugs som er ret utilgivelige.

Men lad mig lige få det her ind med ske: Virkede din PS3 på den anden model du havde hjemme eller har du aldrig fået det til at spille? Det lyder lidt mystisk at LG skulle have lavet et TV hvor man ikke kan sætte en PS3 til i al almindelighed?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#43779
Jeg benyttede selv min PS3 en del gange i forbindelse med testen, og jeg oplevede ikke samme problemer, så jeg tror det er det er specifikt for modellen du har fat i, i dette tilfælde.

Jeg er stadig lidt usikker på om du har den "gamle" 6900? Altså med den gamle menu og fjernbetjening?
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43780
tjah... da Tommy fik serienummeret kunne han læse op, at denne version havde et problem med HDMI ver. 1.2 som PS3 er udstyret med.

Det kræver så en softwareopdatering - som man endnu ikke er i besiddelse af i Danmark.

Så nu vender de tilbage senere.
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43786
Rasmus Larsen skrev:Jeg benyttede selv min PS3 en del gange i forbindelse med testen, og jeg oplevede ikke samme problemer, så jeg tror det er det er specifikt for modellen du har fat i, i dette tilfælde.

Jeg er stadig lidt usikker på om du har den "gamle" 6900? Altså med den gamle menu og fjernbetjening?
Den "lille" 6900 røg retur fordi den manglede både USB, software og ny remote.
Jeg har så købt en 50'er istedet - også uden USB, software og ny remote O_O

Og nu skal den jo så opdateres

Det går ikke særlig godt O-O
Af Supergris
#43787
Hej.
Har selv 50PG6000... Har overhovedet ikke de problemer mht. billedkvalitet du nævner!!!
Har lige investeret i den nye Samsung-box fra Yousee med indbygget HD, så hvorfor købe PG6900, når HD-optageren findes i dekoderen i stedet??? Dette er måske en bedre ide for dig, eller køb en HD-optager ved siden af, der også kan afspille dvdér.
Prisen bliver ca. den samme i forhold til PG6900.
m.v.h.
Af Bavianen
#43792
Har også en lg50pg6000, billedet på det almindelige digitale signal er topdollar (og en 50" er ikke forstor), og det analoge er ligesom på det gamle 28" hitachi crt.

Mit har både usbstik og den nye fjernbetjening, vedr. ps3. ved jeg ikke da jeg ikke har en.

Du er da lidt uheldig, sælger din forhandler kun gamle modeller ???
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43799
Ja, uheldet har faktisk altid fulgt mig mht. elektronik. Mine mobiler er et helt kapitel for sig med fejl og mangler ;)

Det glæder mig, at alle andre er tilfredse med 50PG6000 idet jeg håber at kunne få de samme indstillingsmuligheder med den nye software.
HD og alm. parabolsignal er umådelig flotte og jeg tilskriver derfor de problemer jeg har med billedet mine dårlige antenneforhold (gl. analog uhf og vhf).
Jeg må ud og investere i en ny antenne specielt til digitale signaler (nogen anbefalinger?)

Og jo, jeg synes det er et stort fjernsyn, men jeg tager det med for stor i mig igen - det er altså bare godt.

Mht. harddisk i en kasse for sig eller sammen med parabolmodtageren er det et afprøvet kapitel.
Jeg er sådan en tosse som stadig synes det er fedt at kunne spole tilbage og standse billedet på det jeg ser - selvom jeg har haft tv'et i næsten et år. O_O
Og jeg ved af erfaring af jeg altid har den box det nu drejer sig om stående på noget andet end det jeg ser og så virker det jo ligesom ikke.

Jeg er ret sikker på mine forhandlere (har jo både haft 42PG6900 og 50PG6900 fra to forskellige forhandlere) er blevet snydt af de specs som LG stiller til rådighed. :((
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43821
Har lige fået dette svar til mit spørgsmål til LG omkring 6900 og de specs som stod på deres hjemmeside og brochurer:

Vi har dog ikke reklameret for, at TV’et skulle være udstyret med nogen af disse features. Samtidig har jeg dog forståelse for, at dette ville være forventligt i og med der er tale om et nyt produkt. Heri består det nye, som sagt, at den blot er blevet opdateret med det nyeste panel og billedkvaliteten herfra.
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43860
yakken skrev:De firkanter du ser i farvefladerne er desværre nok ikke noget du kan justere dig ud af. Disse ting opstår typisk i selve billedbehandlingen i skærmen og hvis du ikke kan få det til at gå væk ved at rode med de avancerede indstillinger i menuen (dvs. slå alt "billedforbedring" fra) så er det nok en tabt kamp. Vær dog opmærksom på at dårlige signaler har tendens til at fremkalde sådanne fejl - kan du se problemer med HD kilderne?
Mht. mit dårlige antenne signal var jeg hos den lokale pusher idag og han forklarede mig, at hvis jeg havde et digitalt signal var der ingen grund til at gøre mere ved det. Der fandtes ikke godt eller dårligt digitalt signal - enten var det der eller ej.

Har han ret?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#43861
Ja, det er korrekt. Hvis du først har fået signalet igennem på en måde der ikke giver dig artefakter på skærmen, så kan du ikke få en højere kvalitet ud af det. Artefakter fra tab i signalvejen vil ikke fremstå som forkerte farver eller lavere opløsning da det jo er 0'er og 1-taller, som ikke kan "farves" i den forstand.

Jeg var af den opfattelse at du benyttede analoge TV signaler? Du skriver da selv
(gl. analog uhf og vhf).
i et tidligere indlæg? Min kommentar er rettet imod det du ser på analoge kilder og ikke de digitale, men derfor spurgte jeg også ind til om du oplevede noget på digitale SD såsom DVD.
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43877
nåh okay. :)

Min bemærkning om analog var ment på mine antenner og forstærker.

På DVD og parabol er billedet udmærket, det er kun det digitale TV-billed som jeg synes bliver "blæst" lidt for stort op i forhold til den opløsning/skarphed der er til rådighed.

Men det er jo nok tuneren i sig selv der ikke er bedre i de indstillinger som jeg kan hive ud af apparetet.

Sjovt nok synes jeg det er blevet bedre i de par dage jeg har haft skærmen.

Nå, den bliver her ihvertfald og så håber jeg på en senere opdatering vil gøre det bedre. Måske ovenikøbet den fine isf-expertmode. O_O

Tekniker kommer på onsdag til at opdatere HDMI porten.
Af bimbobo
#43884
Hold os venligst up to date med din teknikerbesøg...

Hvis alt er ok bagefter, kunne en PG6000 i 32" også være noget for os.

Tak
Brugeravatar
Af Niels Johansen
#43892
Jeg er temmelig sikker på det kun er lige den serie, som jeg har været så heldig med, som har det problem jf teknikeren.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10