Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kafir
#4890
Hej har netop bestilt en LG L1970H, og ville høre om den hører med under LG's såkaldt â€
Af gert hansen
#4918
Hej Rasmus

Hvilken skærm mener du er bedst LG L1932P eller
LG L1970H (hvis vi siger den er ligesom LG L1770H).
Jeg skal bruge den til:
internet, læse pdf dokumenter, Photoshop, Need for Speed og video
i nævnte rækkefølge.
Du beskriver LG L1932P som en gamerskærm, men når jeg læser testen
synes jeg den virker allround.
På forhånd tak for svar.
Dine test er gode, og man får et godt overblik.

Gert Hansen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4948
Hej Gert. Tak for din ros :)

Umiddelbart kan L1932P også sagtens betragtes som en allround skærm, men med fokus på spildelen.

Begge skærme er som sådan gode bud til de fleste af dine behov. Det som jeg mest vakler ved er, at du nævner Photoshop. Skærmene kan godt bruges til let billedredigering, beskæring med mere, men hvis du ønsker at arbejde med de mere farvemæssige aspekter som kræver lidt mere præcision, synes jeg du bør overveje om en VA eller IPS baseret skærm ikke er noget for dig.

Men umiddelbart synes jeg ikke den ene skærm er meget bedre end den anden. Forskellen ligger primært i, at L1970H er en smule pænere designmæssigt og L1932P er bedre til spilbrug. Need for Speed kræver naturligvis noget af skærmen, men i sidste ende handler det også om hvor pedantisk du er over for slør.
Af gert hansen
#4956
Hej Rasmus

Tak for dit hurtige svar.


Jeg bruger Photoshop til let billedbehandling, og spil er ikke så vigtig.
Så det er overvejende internet og læsning af tekstdokumenter der er vigtig for mig.
Hvis jeg forstår dig rigtig er begge skærme gode til tekst.
Ergonomien er bedst på LG L1932P, så mon ikke det vil være det bedste valg.


Gert Hansen
Af EBT
#5401
Jeg har netop anskaffet mig en L1970H, og er indtil videre meget begejstret.
Desværre har jeg et lille problem. Når jeg instalerer forteManager programmet, så kan jeg ikke starte windows op. PC'en når aldrig at starte windows op, lige før det sker rebooter PC'en.
Er der andre der har prøvet samme problem? og i givet fald hvordan løste i problemet?
Af tamilboy
#5806
Jeg har lige fået mig denne skærm(L1770H).... meget lækker.... den er både flot og billede kvaliteten er i top efter justeringer :D... super skærm.... og ingen sløj i CS:Source...
Af jludvig
#6128
Har søgt lidt på edbpriser og fundet en skærm der hedder L1770H-BF. Er der nogen her der har købt denne skærm? Det er tilsyneladende samme skærm som den anmeldte, men hvad betyder BF? Black Front? Et nyt ungdomsparti eller sort plastic :o Og hvorfor mon så billedet viser en grå front? Farven er i nogle butikker angivet som sort andre grå. Jeg kan bæst li' grå jo...

Den er at finde her:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=184652
Af kpj
#6888
jludvig skrev:Har søgt lidt på edbpriser og fundet en skærm der hedder L1770H-BF. Er der nogen her der har købt denne skærm? Det er tilsyneladende samme skærm som den anmeldte, men hvad betyder BF? Black Front? Et nyt ungdomsparti eller sort plastic :o Og hvorfor mon så billedet viser en grå front? Farven er i nogle butikker angivet som sort andre grå. Jeg kan bæst li' grå jo...

Den er at finde her:
http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=184652
Som jludvig er jeg også interesseret i, om der er tale om 2 forskellige modeller, eller om L1770H-BF er den testede skærm?
Af jludvig
#6960
Jeg har faktisk i mellemtiden købt en L1770H-BF, og den er fin og grå - den ligner fuldstændig den anmeldte model både hvad angår indpakning og ydeevne. Den fylder minimalt på skrivebordet, ser godt ud og Farver og kontrast er simpelthen overvældende - endnu en varm anbefaling herfra :-)
Af Zooy
#7769
Hej der super anmeldelse btw.

Jeg har lige købt en LG L1770H hos getmore, og jeg synes billede kvaliteten er dårlig ift. andre fladskærme jeg har set. Med standard indstillingerne har billedet nærmest et lyserødt skær, dette har jeg dog formået at justere nogenlunde væk. Et andet problem jeg har observeret er at, ved afspilning af film, opstår der meget dithering selv ved dvd film. Jeg synes baggrundsbelysningen er ujævn, ved et helt sort skærmbillede er der områder der skiller sig ud ved at være mørkere. Jeg ville bare høre om der er andre der har nogle af disse problemer eller om det bare er min skærm der er fra en dårlig produktion.

MVH
Claus Hansen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#7791
Ujævn baggrundsbelysning er en af de hyppigste fejl du vil støde på og det er umuligt at spå om i hvilket omfang en ny model vil lide af samme fænomen.
Af Hauskrag
#18143
Hej
Jeg er efterhånden også nået til erkendelsen af at jeg mangler en 17" - og denne her virker trods sin alder ret interessant. Men er der en forskel på disse to modeller der retfærdiggør prisforskellen?

LG L1770H-BF: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=184652
LG L1770HQ: http://www.edbpriser.dk/Products/Listpr ... ?ID=251539

I øvrigt er det til stor ærgrelse at man ikke kan søge direkte på tal (tommer) i søgningen, eller er det bare mig der er helt gal på den?