Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af andepro
#4370
Du introducerer med at fundere:
[quote]"det bliver spændende at se om den kan slå ViewSonics 2 ms VX922, der har fået meget rosâ€
Af Timecop
#4371
Står med valget ef enten VX922´eren eller 940BF m. pixelgaranti som min fremtidige gamerskærm.

Så hvad er konklusionen, hvis man skal sammenligne?
#4374
Timecop skrev:Står med valget ef enten VX922´eren eller 940BF m. pixelgaranti som min fremtidige gamerskærm.

Så hvad er konklusionen, hvis man skal sammenligne?
Generelt har ViewSonic bedre kontrol over overdrive teknologien, samsung har i alle de test jeg har læst problemer med overshoot, g dermed overdrive artefakter, ViewSonics har derimod ikke det problem og er generelt hurtigere.... tjek eks, tom og xbit
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4375
Ja den sammenligning fik jeg ikke lige med.

Samlet set vil jeg stadig mene VX922 er hurtigere, primært fordi Overdrive styres bedre. 940BF har stadig en smule efter indstilling, hvilket 930BF også havde, men VX922 går stort set fri.
Af Peder
#4379
hej alle
skal ud og købe en fladskærm har set på en 19" Samsung 940BF og 19" ViewSonic VX922, nu skriver i at vx922 er hurtigere men det gøre den jo muligvis ikke bedre (skal bruges udlukkende til gaming)
henviser til brugernes bedømmelse på http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp? ... &ID=171634
der synes jeg at vx922 får nogen over snuden :( med deres pixelfejl
så mit spørgsmål er, er 940BF ok til gaming eller har i nogle bedre forslag til gamer fladskærm.

sry hvis i synes at det ikke er den rigtige tread jeg poster i ;)
Af sol_jakobsen
#4388
Peder skrev:hej alle
skal ud og købe en fladskærm har set på en 19" Samsung 940BF og 19" ViewSonic VX922, nu skriver i at vx922 er hurtigere men det gøre den jo muligvis ikke bedre (skal bruges udlukkende til gaming)
henviser til brugernes bedømmelse på http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp? ... &ID=171634
der synes jeg at vx922 får nogen over snuden :( med deres pixelfejl
så mit spørgsmål er, er 940BF ok til gaming eller har i nogle bedre forslag til gamer fladskærm.

sry hvis i synes at det ikke er den rigtige tread jeg poster i ;)
tror ikke man kan ligge i nogle udsagn fundet på den side.... det er jo umuligt at sige noget om fejl procenten, men en absolut subjektiv vurdering uden hold i noget konkret tror jeg også at pixelfejl er mere udbredt på viewsonic end hos samsung...... jeg vil til alle tider altid anbefale vp930 og 970p frem for tn baserede skærme, de er ikke helt så hurtige, men mere fleksible til alt andet, dog hvis det kun er gaming vil jeg holde på vx922
Af Voodoodolphins
#4505
Hej

Jeg har lige købt en Samsung 940BF skærm og er meget glad for den, på nær et enkelt punkt, nemlig foden. Vidste godt da jeg købte den at man ikke kun ændre højden eller justere vinklen (kan heller ikke lige se hvad tilten er godt for ved den her fod) eller at der var pivot funktion. Men mit spørgsmål er nu om jeg kan købe en seperat fod fra en anden samsung skærm eller lign. så jeg kan ændre højden evt. også få pivot funktion (hvis det ikke har noget med selve skærmen eller beslag på bagsiden at gøre)?

Mvh.

Voodoodolphins
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#4507
Nej du kan ikke eftermontere en anden fod på skærmen. Hullerne i bagkabinettet er til vægmontering.
Af Voodoodolphins
#4513
mange tak for svar.

Vidste godt at de var til vægmontering, men tænkte nu mere på om man kunne skrue selve "holderen" ,som sidder fast med 3 skruer på skærmen, af og anvende en anden fra en anden BF skærm og dermed måske få mulighed for at ændre højden eller noget????

Voodoodolphins
Af Fluii.dk
#5074
Hvordan kan det være at Responstid er angivet til 4ms (g2g) på Samsuns hjemmeside, samt i diverse andre tests?

Har skærmen 2 eller 4ms ?
Af KraiZee
#19031
Vil starte med at sige at jeg ikke har kigget på mange andre fladskærme, men min tidligere Samsung 913N med 8ms havde et bedre billede, især i grålige nuancer. Derfor regnede jeg da også med at Samsung altid leverede et godt produkt..... Føj hvor blev jeg skuffet :(

940BF er uhyr grynet, det er ikke til at holde ud at se på -
Jeg har en meget mørk baggrundsbillede med grålige nuancer, generalt kan man ved at kigge grundigt på skærmen tydeligt se hvad jeg vil beskrive som "skærmGrid" (da jeg ikke er sikker på hvad det kaldes) de lodrette og vandrette indelinger står meget klart frem på denne skærm.
Derudover var der i de grå nuancer en blanding af statisk grynet billede samt dynamisk grynet billede, alt efter hvilken nuance af grå den forsøgte at gengive.
I de dynamiske grynede områder, var der små grønne pixels der "sprang" rundt inden for den nuance.
I det statiske var det føromtalte "skærmGrid" forstærket så det var endnu tydligere at se.

Derudover testede jeg med XP's wallpaper der hedder Ven (Dansk) og her var der også grynede felter der klart stod frem.

Sidst men ikke mindst testede jeg skærmen i Counter Strike: CZ - hvor der til tider viste sig en "aura" omkring spillerne. Altså en tydelig lys-gullig aftegning omkring dem.
Dog stod baggrundene her meget skarpere, i og med at texturen blev tydligere - dette opvejer dog ikke de andre kritikpunkter.

Jeg vil så absolut anbefale folk at holde sig langt væk fra denne skærm.
Og er glad for at der findes noget der hedder returret O_O