Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PHP
#3992
Der står på diverse både danske og udenlanske sider at skærmen kan vise 75 hz i 2080+1024 men det kan jeg ikke ,og har talt med deres afdeling i dk og har ikke fået noget svar fra dem inu ( ringet 10 gange til dem ) , deres pixel garenti skulle iflg. deres egen hjemme side kun dække de første 14 dage , jeg kan ikke instalere deres eget software program som følger med skærmen
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#3994
Hvorfor vil du køre i 75 Hz?
Det vil ikke have nogen som helst reel påvirkning på skærmen. Fladskærme kører ved 60 Hz. Andre frekvenser er blot tolerancer.

Jeg havde ingen problemer med software. Kan du specificere problemet en smule?
Af PHP
#3997
min maskine genstarter når deres software er instaleret , køre xp med alle de seneste opdateringer , og det giver et roligere billede når skærmen opdatere i 75 hz ( havde en philips 17 " der opdaterede i 75 hz) , og så holder jeg mig til nogle test der er lavet om spil som konkluderede at spil på ctr skærme stod best ved 85 hz og ved 85 fps var det mest optimale billede man kunne få ( udover de specifikationer var forbedringen ikke til at måle og registrere ). Men der er ikke andet end det at jeg har problemer med at få deres software program instaleret der irritere mig , for skærmen fungere fortræffeligt
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3999
Så må vi endnu en gang forklare at en fladskærm ikke afhænger af frekvens ligesom en CRT skærm gør. Frekvensen på en fladskærm handler kun om datatransmission fra grafikkort til skærm og ikke, som sådan, om opdateringen af selve skærmen.

En fladskærm behandler alle data ved en transmissionsfrekvens på 60 Hz. Hvis du sender 75 Hz til den, så nedskalerer den selv signalet til 60 Hz når det modtages, så det er ikke nødvendigt at benytte 75 Hz. Det er slet ikke sikkert at skærmen overhovedet KAN køre ved 75 Hz, så hvis billedet ikke fejler noget uden softwaren, så vinder du intet ved at skifte til 75 Hz. Det lover jeg dig.

Den artikel du henviser til, er vel på det gamle hardwaretidende.dk og det er alt sammen rigtigt nok, men det er baseret på CRT skærme der opdaterer X antal gange pr. sekund og ikke på fladskærme de opdaterer når der rent faktisk er noget der skal opdateres - og det handler ikke om frekvenser men om responstid.
Af PHP
#4006
mange tak for hjælpen hilsen php
Af Slimmi
#4120
Først og fremmest vil jeg lige sige at jeg synes det er en herre lækker side! Testsne er gennemgående, i hvert fald i forhold til hvad man ellers finder på nettet.

Er det skærmen man skal have i den prisklasse (lige omkring 2500kr)?

Skal bruge den mest til gaming og ellers skole og surf.
hvordan i forhold til f.eks. 930BF skærmen?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#4122
Er det skærmen man skal have i den prisklasse (lige omkring 2500kr)?
Hvis du er fast sat på denne skærm, så ser jeg absolut ikke nogen grund til at holde dig tilbage. Det er en lækker skærm på mange områder, men du skal blot lige være opmærksom på, at du lige skal bruge et par minutter på standardindstillinger - det står jo også forklaret i testen =)
hvordan i forhold til f.eks. 930BF skærmen?
Hastighedsmæssigt er de på nogenlunde samme niveau. 930BF vinder måske marginalt, men kun marginalt og det har ikke den store praktiske betydning.
L1932P har dog en række ergonomiske funktioner, som du ikke finder på 930BF. Det er da hvert fald værd at tage med i betragtningen.
Af Slimmi
#4123
Woohoo, super hurtigt svar. Lækkert! :)

jamen jeg står nemlig lidt imellem de to skærme 930BF er jo kun 100kr dyrere, men er til gengæld sort.

Hvad med farver? Hvis vi siger jeg har kalibreret så godt som muligt med de medfølgende værktøjer, hvad er så pænest?
Af Skobbolop
#5900
Hej

Jeg har netop i dag fået fat i den her skærm. Og efter en smule kalibrering har jeg fået godt fat i farverne.

Problemet er bare de horisontale linjer der er i hele billedet. Nogen måde man kan komme af med dem på?

Så skal jeg også lige høre hvor man får fat i det "Calibration Report" program der bliver brugt i anmeldelsen?

ps. Det er min første fladskærm, så ved ikke om jeg begår nogle begynderfejl.
Af Skobbolop
#5901
Kand et evt. have noget at gøre med at jeg kører med analogt signal? ER der så stor forbedring at hente ved at bruge DVI?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#5914
Hvis der er støj på signalet så kan det sagtens resultere i sådanne artefakter på skærmen. I så fald er der utroligt meget at hente ved at bruge DVI frem for VGA. Personligt ville jeg aldrig bruge VGA til en fladskærm hvis der var mulighed for DVI...
Af Skobbolop
#5933
nu har jeg så fået fat i et DVI grafikkort og sat dvi kablet til og det er en blevet meget bedre, og nu ahr jeg virkelig fået styr på farverne..

det sidste problem er skriften i windows. F.eks. synes at titlen på de åbne vinduer nede i proceslinjen er en smule grynet. Det samme gælder generelle windows meddelelser, faneblade, osv..

Er det bare fordi jeg er vant til en CRT skærm eller?

Nogen der havde navnet på det program der bliver brugt i anmeldelsen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#5944
Generelt vil fonte uden antialiasing være hårdt optrukne og da alle pixels vises helt skarpt, er der mange der mener at deres skærm viser skriften forkert. Dette er dog ikke tilfældet.

I windows er der en funktion der slår antialiasing til på fonte - den ligger i indstillingerne for skærmen i fanebladet "Udseende". Tryk på "Effekter" og vælg "Cleartype" i den dropdown boks hvor der nu står "Standard".