Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Troels Kjær
#5949
Har også lige købt denne skærm, og ville bare lige høre hvilket program der bruges i testen til kalibrering? Og hvor kan man finde dette program?

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#5952
Dette er beskrevet mange gange i både tests og her i forum. Der benyttes en Lacie Blue Eye Pro som ikke er et program men en fysik kalibrator der sættes udenpå skærmen hvorefter den måler farverne.

Du kan læse om kalibratoren her:
http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... tart_from=&

Før du ræser ud og køber en magen til, så skal det nævnes at den koster ca. 2000 kr. og at du på ingen måde vil få for 2000 kr. bedre billede ud af det.
Af Skobbolop
#5964
Rigtig lækkert med den skrift nu. Tusind tak. Nu virker skærmen skide godt.
Af B-77
#6808
Hey Forum,

Er der en der kan forklare mig følgende oplevelse i trailing-testen i Flatpanels' hjælpeværktøj?

Når jeg sætter boxen i gang med at køre opstår der ikke de nævnte "shadings" i venstre eller højre side af boxen. Derimod hakker boxen voldsomt uanset hvilken speed jeg sætter den til. Dvs. hastigheden på boxen forekommer at skifte i små hak.

Udover at den hakker (eller måske grunden til oplevelsen af at den hakker), brydes boksens kanter i ryk. Dvs. fremfor at boxen har pæne lige kanter, bliver kanterne hele tiden brudt op i ryk således at der opstår "hakker" i kanterne.

Svært at forklare? Det tror jeg nok det er!

Er der nogen derude som ved om det er en oplevelse som har at gøre med en fejl i skærmen?

Hvis I alle sammen giver fortabt, kan jeg evt. uploade et par screendumps.

Bedste hilsner
Bjarke
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#6811
Det er fordi testen afvikles vha. processoren. Hvis den ikke kan følge med vil der opstå "tearing" af kassen. Du skal ikke konkludere noget mht. skærmen ud fra dette fænomen, men blot konstatere at din processor ikke kan køre testen tilstrækkelig hurtigt til at give et resultat.
Af B-77
#6821
Kære Yakken,

Tak for svar.

Men en Athlon 64 3200+ på et Asus A8V-E SE med 2X512MB dual burde da række til noget så banalt? Er det mit GeForce 6600GT der fucker up?

Bedste hilsner
Bjarke
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#6827
Nej - testen trækker slet ikke på grafikkortet og det er en af dens ulemper. Man kan desværre ikke udnytte GPU'en ved afvikling af flash, så der er ikke så meget jeg kan gøre for at rette problemer. Jeg kan eventuelt lægge information om tearing fænomenet ind i testen så andre ikke undres.

Jeg ved ikke hvorfor der opstår tearing på din PC, men ingen af maskiner jeg beta-tester på har vist problemer og de er betydeligt langsommere. Min egen maskine er dog så kraftig at jeg sjældent opdager disse "problemer" før det er for sent ;)
Af mrix
#8172
Hej jeg er ny indenfor fladsskærms verdenen.

Jeg kom til at tænke på om man kan skifte melle to computere på den her skærm. Altså om man kan have to computere tilsluttet skærmen.

Hilsen MriX