Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af miri
#26760
Er det korrekt, at den kører med hdmi 1.3 og BD profile 1.1? - og skal tråden ikke flyttes til BD i stedet for TV?
Af Gr3y
#27211
Fatter ikke om jeg skal investere i BD eller HDDVD...

Rasmus, har du planer om nogle HDDVD reviews?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#27242
Jeg beklager det sene svar. Jeg fik rodet denne tråd ned i mængden, og glemte den helt.

miri: Jo, den skal da lige hen i den rigtige kategori. Den er flyttet nu :)

Den har HDMI 1.3, men profile 1.1 er ikke standard. Det skal i så fald aktiveres gennem en firmware opdatering, hvis den skal understøtte det.

Gr3y: Jeg havde faktisk fået lovning på at låne Toshibas første HD-DVD afspiller, men deres svenske afdeling vendte aldrig tilbage og den blev derfor droppet.
Det er dog ikke sådan, at jeg udelukkende vil anmelde Blu-Ray afspillere; årsagen er blot, at der er relativt få HD-DVD spillere på markedet lige nu og jeg har ikke haft mulighed for at låne en afspiller.
Af Gr3y
#27387
Tak for svaret.

Jeg føler mig fristet af den Sharp BD afspiller, meen jeg tror jeg venter lidt.

Egentligt så jeg hellere at de fik HVD på banen. ;)
Af Otto J
#27394
Gr3y skrev:Tak for svaret.

Jeg føler mig fristet af den Sharp BD afspiller, meen jeg tror jeg venter lidt.

Egentligt så jeg hellere at de fik HVD på banen. ;)
Hvorfor dog det?
Af Gr3y
#27405
AV Precision skrev:
Gr3y skrev:Tak for svaret.

Jeg føler mig fristet af den Sharp BD afspiller, meen jeg tror jeg venter lidt.

Egentligt så jeg hellere at de fik HVD på banen. ;)
Hvorfor dog det?
Fordi de har presset 3.9TB ned på én skive.
Virker mere som et "Next-Gen" medie efter min mening.

HDDVD og BD blegner i hvert fald "lidt" i forhold til.

Men ja, jeg er udemærket klar over at en 1080p film aldrig ville kunne komme op og bruge så meget plads... Eller måske ukomprimeret? ;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#27412
Spørgsmålet er om ikke BD og HD-DVD bliver de sidste optiske medier vi kommer til at se. Video-on-demand burde være så modent at der måske ikke er plads til endnu et optiske medie når disse engang er klar til udskiftning. Husk på at det tager ret lang tid at få indkørt et nyt produkt, idet markedet ikke bare sådan lige slipper DVD. Nu er man så begyndt at indkøre BD og HD-DVD, så der går nok lidt tid før markedet er klar til at satse på næste standard (og ikke mindst filmproducenterne).
Af Gr3y
#29230
Ja nu er det måske ikke så relevant med HDDVD reviews længere...

En skam, HDDVD er jo ellers regionfrit... :\
Af pcs12
#30436
Jeg læste at afspilleren også opscalerer DVD film til 1080P og tænkte på hvordan den klarede den opgave ? Det er ikke alle der klarer den opgave lige godt. Har hørt at Samsung P1400 modellen klarer det rigtig flot.

Er denne Sharp værre eller bedre end Samsung i billedkvalitet ved DVD ? Hvis du altså har testet det på begge modeller :).