Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#26636
Så er testen af Sharp 46HD1E online. HD1 serien byder på masser af praktiske funktioner, f.eks. DVB-T, DVB-C, DVB-S, 2 x HDTV tunere, samt 160 GB harddisk.
Du kan finde testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1195634523

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God læselyst. :)
Af glade
#26644
jeg vil bare lige sige wow, er sgu en rigtigt nice tv, hvad str findes det i præcis?
Af zubzer0
#26654
Spændend anmeldelse :)
Ser ud til Sharp igen har lavet en lækkerbid af skærm.

Jeg er dog lidt forvirret over deres lineup, det ser ud til at 24p kun findes i x20 og x2 serien??

De har jo 4 forskellige nye Full HD modeller ude (så vidt jeg kan se):

LC-##X20E (24p + 3xHDMI)
LC-##HD1E (topmodel med alt muligt lækkert, men uden 24p - hvorfor?)
LC-##XL1E (billigste model)
LC-##XL2E (24p)
Af Langmack
#26662
Hvem der bare havde pengene (B
Af glade
#26670
Hvilke skærme har dvb-C tuner iog link?
Af allankjohansen
#26684
Lækkert review af et lækkert tv. Sharp kan virkelig lave nogle fede produkter til nogle fede priser! Jeg gav selv 12000 med fragt og det hele for mit LC-46X20E. Godt nok i Frankrig. Men når det er sagt så forstår jeg heller ikke hvorfor Sharp har undladt 24p og den ekstra 1.3 HDMI port på HD1E som mit X20E har!
Af zubzer0
#26698
allankjohansen skrev:Lækkert review af et lækkert tv. Sharp kan virkelig lave nogle fede produkter til nogle fede priser! Jeg gav selv 12000 med fragt og det hele for mit LC-46X20E. Godt nok i Frankrig. Men når det er sagt så forstår jeg heller ikke hvorfor Sharp har undladt 24p og den ekstra 1.3 HDMI port på HD1E som mit X20E har!
Wau! Det er godt nok vildt billigt...
Jeg ærger mig lidt over at jeg ikke ventede og købte X20E modellen, men pyt, man kan jo vente evigt så for der kommer konstant nye bedre modeller.
Senest rettet af zubzer0 22. nov 2007, 12:23, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#26706
glade skrev:Hvilke skærme har dvb-C tuner iog link?
Sony og Loewe har DVB-C tunere og det har Sharp nu også. Links må du selv finde frem til.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#26714
glade skrev:jeg vil bare lige sige wow, er sgu en rigtigt nice tv, hvad str findes det i præcis?
HD1 serien findes i første omgang i 46 og 52 tommer. Deres respektive modelbetegnelser er 46HD1E og 52HD1E.
Jeg har opdateret konklusionen med en note omkring dette nu.

Om den kommer i andre størrelser senere hen, ved vi desværre ikke noget om endnu.
glade skrev:Hvilke skærme har dvb-C tuner iog link?
Ud over dem yakken nævner, så mener jeg også Metz har en skærm med DVB-C tuner.
Af glade
#26717
Var ment på sharp blot, det andet har jeg styr på, men har maks behov for 37 tommer, så desværre, øv..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#26721
Ahh okay. Jamen på nuværende tidspunkt mener jeg desværre ikke de har andre end HD1 serien med DVB-C tuner.

En 37 tommer er heller ikke med på de planer jeg har set, men da XD1 serien i sin tid også blev lanceret i 37 tommer, skal man nok ikke fuldstændig afvise muligheden for at HD1 også en dag kommer i den størrelse.

Årsagen til at den ikke er med i første omgang er dog nok, at HD1 er oppe i et højere prisleje, hvor de fleste købere af 32 og 37 tommer ikke er villige til at give alt for mange klejner, da en større skærme trækker mere.
Af glade
#26732
Kan tilføje det koster 3240euro i tyskland så er 5000 kr at spare, er altså værd at tage med syntes jeg..
Af miri
#26744
Hvordan er det med underteksterne - skal de slås til hver gang tv'et tændes? Hvordan er det med tunerene? er de effektive? Der har været klager over, at tuneren på XD1E er svag/har vanskeligt ved at trække signaler fra SFN-netværk, når der kommer et pre-echo fra andre sendere...
Af Gr3y
#26894
Ang. 24p - fandt dette:

The Sharp HD1E series is being advertised as a 100/120Hz sets, where interpolated images are added to the input signal t make films (24fps) more fluid. This feature has the ability to be turned off, if not to the viewers pleasing.

A pixel to pixel transmission mode is possible at 50/60Hz via HDMI, but the components do not support 1080p/24p, but juder free images should be achieved through the use of 100/120Hz technology.

Kilde: http://www.hdtvlounge.net/sharp/hd1e-series