Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#25748
Vi har kigget på Sony Blu-Ray med afspilleren BDP-S1 over en lang række skærme, som indbefatter: Sony 40W2000, Philips Aurea 42PFL9900, Pioneer 508XD, Samsung 50Q96HD, Panasonic 50PZ700 samt Samsung 32M61.

"Testen" kan findes her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1193912562

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen :)
Af Langmack
#25766
Utrolig god artikel, synes det var god læsning.

Jeg har dog et spørgsmål i forbindelse med visning af HD materiale: Bruger mange "grain" på deres billedemateriale?

Jeg har selv en Xbox360 m. HDMI samt en HD-DVD afspiller koblet dertil, som er forbundet via HDMI til mit Samsung LE40M86. Billedet er i og for sig super, men jeg har kun pt. 1 film i form af '300', hvor dette grain fremgår. Jeg havde til at starte med en 'alm' Xbox med komponent tilslutning og jeg troede at det var der fænomenet opstod, men det viste sig også at være der på modellen HDMI. Jeg har dog Transformers på vej så snart den bliver lanceret i DK :)

Jeg hælder dog selv mest til blue-ray, som den endelige vinder - ved egentlig ikke hvorfor, der er jo masser der taler både for og imod begge B-R/HD-DVD.
Jeg kunne i den forbindelse egentlig godt tænke mig at have en Blue-Ray afspiller i min HTPC. Jeg har en HFX Mini maskine stående, hvor der pt. er det Pioneer slot-in drev tilkoblet.

Nogen der kender til et slimline blue-ray drev? Jeg synes umiddelbart ikke at kunne finde det. Det kunne være det fandtes i Tyskland el. lign.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#25787
I lige præcis 300 har de tilføjet grain og jeg har bemærket, at der har været en masse snak om netop dette. Men det er et valg studiet har taget bevidst og tilføjet til filmens grafiske udtryk.

Det er i øvrigt også i biografversionen kan jeg skrive under på ;)

Lige i øjeblikket har jeg kun en Blu-Ray afspiller i form af PS3 og da jeg synes, at Transformers er en virkelig fed film, er det sku en skam, at det indtil videre kun er en HD-DVD film.
Af jengell
#27634
Der nævnes i starten under "Blu-Ray fakta" at man i Danmark sender 60 billeder i sekundet.
Citat: "...I korte træk betyder det, at der fra afspilleren kan sendes 24 billeder i sekundet (man sender normalt 60 herhjemme)...

Det mener jeg umiddelbart er forkert. Det der kommer ud af et ganske normalt analogt antennestik er 50 halvbilleder i sekundet; altså 50 Hz. Det giver 25 hel-billeder i sekundet, hvilket betyder når vi ser en film i tv er den ca. 4% hurtigere færdig, end hvis vi så den via en Blu-Ray afspiller der viste filmen på en skærm der kan kører 24 billeder i sekundet.

Derfor er det en lækker ting at feks Sonys Blu-Ray afspillere kører 24p, så vi kan se filmene, som de var tænkt fra Hollywood (hvis man har det rigtige tv altså).

At en LCD-skærm så kører 60 Hz er en anden ting...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#27642
Rasmus har blot fået byttet om på NTSC og PAL. NTSC kører ved 60 Hz og 480 linier hvor PAL benytter 50 Hz og 576 linier.

Jeg fikser skrivefejlen i testen.