Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af waverider
#2929
Jag har en lite dum fråga: Hur ställer man färgtemperaturen med 930BF? Eller kan man bara göra det med 730BF?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2930
Du kan indstille det i menuen på skærmen eller med programmet der hedder MagicTune. Her har du mulighed for at vælge farvetemperaturer som warm og cold.
De er ikke så præcise, så hvis man vi have et korrekt resultat, så skal man også indstille på farverne.

Det gælder for både 930BF og 730BF.
Af waverider
#2940
Ok. Tak för svaret.

Är inställningarna med warm, cold, normal och custom den enda måde man kan ställa in färgtemperatur på det finns ingen specifik måde att att ställa in så man inte får 6500K som du pratar om i testet? Eller Normal kanske är 6500K?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#2950
Det er meget normalt at man kører ved en farvetemperatur på 6500K, men som standard behøver du ikke frygte det på 930BF/730BF.

Man kan godt indstille den til andre farvetemperaturer ved at indstille hver af de tre grundfarver for sig, men det er lidt sværere ud fra øjemål. Du kan dog tydeligt se at sløret tiltager, hvis du får den indstilet forkert og så ændrer du bare lidt i farveindstillingerne.
Af Maze18
#3444
Er det muligt at vægmontere Samsung Syncmaster 930bf ? Og i så fald hvor kan beslag købes?

MVH
Mads
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#3445
Ja, der er monteringshuller bagpå skærmen hvori et beslag kan fastskrues. Jeg gætter på at det er et VESA 100 mm beslag der skal benyttes og de kan købes overalt.
Af Ups
#3450
Hej Rasmus
Hvordan ved jeg, om mine skærmindstillinger, er optimale, når jeg ikke kan lave sådan en fin graf, som du gør i testen?
For som standard er farverne jo noget mere upræcise, end de er senere. Hvad skal jeg sætte de forskellige indstillinger til?

Udover ovenstående spørgsmål kunne jeg også godt tænke mig at vide, hvordan det kan være, at når jeg har installeret skærmens driver, kan jeg ikke længere sætte skærmen til 75 Hz med mindre jeg fjerner fluebenet i "skjul de tilstande, denne skærm ikke understøtter".
Og når jeg går ind i fx CounterStrike står der i OSD'en, at skærmen kører med 60 Hz.